Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikkaat ihmiset! (Huom! Ei kiihkoateistit!)

Vierailija
08.04.2007 |

Yritättekö esittää muiden seurassa vähävaraisempaa kuin olettekaan, etteivät muut kadehtisi? Vai leuhkitteko avoimesti? Pelkäättekö, että teille käy huonosti, jos olette ylpeitä, ja kaikki kaatuukin niskaan?

Minulla on jotenkin sellainen pelko, että jos ylpistyn, minulle sattuu jotain kamalaa. Olemme rikastuneet perinnöillä ja ihan rehellisellä työllä. Tottakai on ihan älytTÖMÄN makeeta, että yhtäkkiä voi tuosta vain ostaa päräyttää monella sadalla jotain kasvovoiteita. Tai varata hienoimman hotellin jostain upeasti kohteesta. Mutta jossain syvällä minussa asuu perusluterilainen vaatimattomuus. Uskon, että jos leuhkin muille tai tulen liian ylpeäksi, minulta viedään kaikki. En ole menestysteologian kannattaja, mutta jotenkin tunnen, että kaikkiin rukouksiini on aina vastattu. Kaikki tuntuu aina loksahtavan kohdalleen. Myös taloudellinen hyvinvointi on lisääntynyt koko ajan. Jumala pitää omistaan huolen?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se johtuu kyllä vaan siitä että minusta on kiusallista jos minua kadehditaan, ja haluan että ystävilläni on seurassani mukavaa eikä heidän tarvi olla kateellisia. Jumalaan en usko.

Vierailija
2/6 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pelkkä lapsen mönkijä saa niin käsittämättömiä kateuskohtauksia aikaiseksi köyhälistössä. Tosin vaikea se on esittää köyhää, kun asutaan liki 300 neliön omakotitalossa ja pihassa kaksi kallista autoa. Sanotaan, vaan, että juu, lainarahalla rahoitettu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saisi olla rikas raamatun mukaan

Vierailija
4/6 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

säilyttää tietty vaatimattomuus.

Vierailija
5/6 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

periaatteessa voisi ostaa mitä haluaa mutta jotenkin on lapsuudesta oppinut säästelijäisyyden ja järjellisen rahankäytön. Eipä ole kadehtijoita kun eivät tiedä todellista tilannetta. Itse rikastuin pörssiosakkeilla.

mulla ei tulis mieleenkään ostaa kosmetiikkaa kerralla sadoilla euroilla kun en ole ennenkään ostanut

Vierailija
6/6 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja osallistun kaikkiin puhelinkeräyksiin. Yritän ajatella, miltä tuntuisi elää jossain köyhässä maassa, tietäen, että muualla maailmassa ihmisillä on rahaa, mutta he eivät auta. Joutuisi katsomaan vierestä, kun omat lapset kuolevat nälkään ja tauteihin.

AP

Vierailija:

ei saisi olla rikas raamatun mukaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi