Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parisuhteessa olevat, kuinka jaatte kulut

Vierailija
02.09.2025 |

Paljon olen kuullut sitä, että toinen osapuoli maksaa vuokrat ja ruokakulut yksinään. Pitääkö paikkansa

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies maksaa talolainan+verot+muut talon omistajuuteen kuuluvat kulut, koska osti talon yksin. Minä maksan ruoat, sähköt, vedet, kaasun ja Internetin.

Mies myös maksaa ravintoloissa ja ostaa viikonloppujuomat meille molemmille 

Siinä mies kartuttaa varallisuuttaan ja elää naisen  siivellä ja vastaavasti naisen rahat menevät suoraan vessanpytystä alas, ihan kirjaimellisesti.

Mihin kaikkeen nykynaiset suostuvat, aikka korkeasti koulutettuja?

Siis mitä ihmettä? Jos mies vaatisi naisystävältään 'vuokraa' niin sitten hän kartuttaisi varallisuuttaan naista hyväksikäyttäen. Jos taas mies vastaa kaikista omistamansa talon kustannuksista niin ei naisella ole siihen omaisuuteen mitään oikeutta. Nainen voi vaikka ostaa sijoitusasunnon ohella, johon miehellä taas ei ole oikeutta. Mikä näissä asioissa on nykyään niin vaikeaa?

Jos ei ilmainen talo, jossa joutuu maksamaan vain arjen tarpeista kelpaa niin sitten voi muuttaa omilleen.

Jos asuisin puolison kanssa omistamassani asunnossa, maksaisin itse lainanlyhennyksen (ja verot jos okt), ja muut kulut (vastikkeet, sähköt, vesimaksut, netti yms., ehkä osa asuntolainan koroista) jaettaisiin jollakin suhteella. Se on mun mielestä oikeudenmukaista, koska asunto olisi mun omaisuutta ja jäisi minulle. Ja kun asuisin myös itse siinä, osa asumiskuluista olisi myös minun vastuulla. Ei mun ole tarkoitus tehdä voittoa puolison kustannuksella, enkä oikein pidä sitäkään oikeudenmukaisena, että hän vastaisi kaikista asumiskuluista. Lainanlyhennys ei mun mielestä ole asumiskulu.

Vierailija
42/42 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen hankkii asunnon ja maksaa mielellään takuuvuokrat. On se ihme nainen. Vuokrakulut noin puokkiin, ainakin 50/60, nainen maksaa enemmän. Nainen antaa mielellään ostoksille pankkikortin miehelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla