Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parisuhteessa olevat, kuinka jaatte kulut

Vierailija
02.09.2025 |

Paljon olen kuullut sitä, että toinen osapuoli maksaa vuokrat ja ruokakulut yksinään. Pitääkö paikkansa

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat asumismenot ja laskut. Kun ollaan saman katon alla, puoliso maksaa ruoat ja huvittelut. Matkat puoliksi tai puoliso maksaa.Eli ollaan parisuhteessa, vaikka ei asuta yhdessä. Oli jotenkin aloituksen oletus kuin parisuhde tarkottaisi yhdessä asumista.

Vierailija
22/42 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies maksaa remonttilainan, puhelinlaskut ja toisen auton vakuutukset ym. Minä maksan asumisen kulut (mun asunto) ja toisen auton vakuutukset ym. Ruokaostokset maksaa se joka ne ostaa, bensat se joka tankkaa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies maksaa remonttilainan, puhelinlaskut ja toisen auton vakuutukset ym. Minä maksan asumisen kulut (mun asunto) ja toisen auton vakuutukset ym. Ruokaostokset maksaa se joka ne ostaa, bensat se joka tankkaa jne.

Tarkennan että minä maksan asumisen kulut eli vakuutus, sähkö, vesi, verot. Nuohouksen ja jätehuollon maksaa se joka ehtii.

Vierailija
24/42 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiset puoliksi ja omat itse. Eikä se ole niin nökönuukaa.

Netoissa reilu tonnin ero.

Vierailija
25/42 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
26/42 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen tili johon kumpikin laittaa palkasta tietyn prosentin. Kaikki yhteiset menot maksetaan tililtä ja jos tarvii lisätä rahaa, molemmat lisää saman verran. Täten kummallekkin jää myös se oma raha tehdä ja elää kuten haluaa. Jos toinen haluaa sijoittaa ja toinen tuhlata niin se on sitten niin. Yhteisistä maksetaan kaikki asumiseen, ruokaan, lapsiin, harrastuksiin yms menevöt menot. Yhteinen elämä siis. 

Vierailija
27/42 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen saa aina parisuhteen ja saa täten aina säästettyä paljon rahaa kun voi jakaa kulut.Naisilla on helppoa

Vierailija
28/42 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliksi suurin osa. Lasten menoista ym. maksan enemmän, koska tienaan tonnin enemmän.

M

Vierailija
29/42 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni parisuhteessa on yhteinen talous ja sovitaan  mistä kumpikin pitää itsenäisesti huolen, keskustelua sitten, kun tulee jotain uutta.

Vierailija
30/42 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliksi. Kun tapasimme, niin nainen tienasi enemmän ja vaati kuluja puoliksi. Nyt minä tienaan enemmän ja sanoin että hän halusi itse että maksetaan puoliksi, niin sitten maksetaan. Melkein tuli ero, koska tämä on jollain tavalla eri asia kun minä olen mies. Ero varmaan tulee kuitenkin, koska en hanki lapsia tämän naisen kanssa.

Vierailija
31/42 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan kaikki lainat ja laskut, jonka jälkeen tilini on tyhjä. Sen jälkeen mieheni maksaa kaikki loput. Avioliitossa, yhteiset rahat.

Vierailija
32/42 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies maksaa talolainan+verot+muut talon omistajuuteen kuuluvat kulut, koska osti talon yksin.

Minä maksan ruoat, sähköt, vedet, kaasun ja Internetin.

Mies myös maksaa ravintoloissa ja ostaa viikonloppujuomat meille molemmille 

Kun eroatte, talosta ei mikään neliö ole sinun.

Mies miettinyt tämän valmiiksi.

Ihan kuin ensimmäinen talo on se missä aiotaan asua koko loppuelämän.

Vierailija
33/42 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni maksaa oikeastaan kaiken. Joskus minä "maksan", mutta ne rahat on päätyneet tililleni mieheltä.

Vierailija
34/42 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies maksaa talolainan+verot+muut talon omistajuuteen kuuluvat kulut, koska osti talon yksin. Minä maksan ruoat, sähköt, vedet, kaasun ja Internetin.

Siinä mies kartuttaa varallisuuttaan ja elää naisen  siivellä ja vastaavasti naisen rahat menevät suoraan vessanpytystä alas, ihan kirjaimellisesti.

Mihin kaikkeen nykynaiset suostuvat, aikka korkeasti koulutettuja?

Vierailija
35/42 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolaina maksetaan 50-50

Muut kulut jaettu sitten nettotulojen suhteessa oikeudenmukaisesti. Minä tienaan huomattavasti enemmän, joten maksan laskujakin selvästi enemmän. Jos kaikki jaettaisiin puoliksi, menisi vaimon saldo joka kuukausi miinukselle.

Käytännössähän tämä tarkoittaa sitä että elätän puolisoni, mutta olen ajatellut asian siten että onhan hänen isoilla tisseillä ja jäätävän hyvällä perseelläkin hinta.

Molemmille jää tällä tavalla "omaa rahaa", jonka saa käyttää miten haluaa eikä tarvitse lupia kysellä.

Toiminut meillä loistavasti jo yli 25 vuotta.

M42

Vierailija
36/42 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan suikkarista 50-70 panoista 150-200.

Halpaa on. Ei tartte tehdä kompromisseja tai kuunnella nalkutusta.

kalliiks tulee sulla pitemmän päälle, mut ei tarvi vongata

sit vielä siivous-ja pyykkäys pavelut, ravintoloissa syömiset ym. ei ole helppoo

Vierailija
37/42 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan kaiken ja mies hoitaa kodin. Tällä tarkoitan kodinhoitotöitä, aterioidenvalmistusta, puutarhanhoitoa, remonttipuuhia, siivousta, jne, jne. Tämä on ollut varsin kätevä järjestely, joka on toiminut jo vuosia :) 

Vierailija
38/42 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies maksaa talolainan+verot+muut talon omistajuuteen kuuluvat kulut, koska osti talon yksin. Minä maksan ruoat, sähköt, vedet, kaasun ja Internetin.

Siinä mies kartuttaa varallisuuttaan ja elää naisen  siivellä ja vastaavasti naisen rahat menevät suoraan vessanpytystä alas, ihan kirjaimellisesti.

Mihin kaikkeen nykynaiset suostuvat, aikka korkeasti koulutettuja?

Siis mitä ihmettä? Jos mies vaatisi naisystävältään 'vuokraa' niin sitten hän kartuttaisi varallisuuttaan naista hyväksikäyttäen. Jos taas mies vastaa kaikista omistamansa talon kustannuksista niin ei naisella ole siihen omaisuuteen mitään oikeutta. Nainen voi vaikka ostaa sijoitusasunnon ohella, johon miehellä taas ei ole oikeutta. Mikä näissä asioissa on nykyään niin vaikeaa?

Jos ei ilmainen talo, jossa joutuu maksamaan vain arjen tarpeista kelpaa niin sitten voi muuttaa omilleen.

Vierailija
39/42 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliksi kaikki. Tosin puoliso meillä halusi kk budjetin yli menevän auton,niin maksaa yli menevän osuuden itse. Talo on yhteinen,niin maksut hoidetaan yhdessä. Jääkaapin sisältö on yhteistä,niin maksetaan yhdessä. Jne. Toki jos illanviettoon mielii, ne ei kuulu budjettiin,ne maksetaan omista.

Vierailija
40/42 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen saa aina parisuhteen ja saa täten aina säästettyä paljon rahaa kun voi jakaa kulut.Naisilla on helppoa

Jos kyseessä on heteropari, niin saahan siinä mieskin parisuhteen ja saa siten aina säästettyä paljon rahaa, kun voi jakaa kulut. Sulla ei tuo logiikka oikein toimi.