Kaljuuntuminen nuorelle miehelle kova paikka.
Miksi siis naiset lähtee ravintoloista aina hiuksellisen miehen matkaan, jos vaihtoehtona on kaljuuntuva mies. Itselläni oli todella kova vienti silloin kun oli vielä normi hiukset, mutta daamien kiinnostus väheni sitä mukaan kun kuontalo harveni. Nyt ne ihan tavalliset nörtitkin vie daamit nenän edestä, vaikka olen ihan asiallisen näköinen noin muuten ja vartalo kondiksessa ja jututkin on ihan siedettäviä. On melko kova paikka huomata, että parasta ennen päiväys meni naisten silmissä jo 25-vuotiaana, vaikka oikeasti on vielä mies parhaassa iässään.
Kommentit (54)
Joo muuten. Mulla alkoi hiukset lähtemään 16 vuotiaana. Ne ei siis lähtenyt yhtenä yönä vaan pikkuhiljaa. Menin joskus parikymppisenä lääkäriin kun hiuksia vielä oli kohtalaisesti, no mikä oli lääkärin reaktio, oliko sulla vielä jotain muuta. V...u mä sanon nyt, olihan vähättelyä. Mä sanon että se on silloin yksi maailman suurimmista asioista kun se nuorelle tapahtuu ja tuollainen vähättely päälle, vieläkin sapettaa näin kymmenien vuosien jälkeen.
Ihme ininää. 25-vuotiaana alkoi mulla hiusraja nousemaan ja vedin kaikki pois. Ei voinut vähempää kiinnostaa mitä muut ajattelee.
Sillä tyylillä on menty kohta 15 vuotta, ja naisilta saatu huomio on kasvanut entisestään. Ehkä treenattu kroppa auttaa, ehkä statusammatti. Kuitenkin kaikista tärkeintä on, että ei häpeile itseään vaan painaa menemään muiden mielipiteistä stressaamatta.
Kun päästä lähtee karvat, niin sekä ylhäällä että alhaalla on kiiltelevä nuppi.
Oma eukko kannattaa ottaa ajoissa ennenkuin pää kaljuuntuu tai muuten keljuintuu.
Kova paikka kyllä uskon. Pitkätukkainen mieheni alkoi kaljuuntumaan plus kaksikymppisenä. Sitkeästi pitää kuitenkin pitkää tukkaa vaikka selkeä keskikalju jo päälaella onkin. Itse usein harmittelee hiustenlähtöään, mutta jännä on että minä en sitä edes huomaa jos ei ota puheeksi. Varmaan osin siksi kun hän on pidempi, niin en juurikaan edes näe sinne päälaelle, mutta minusta tuo ominaisuus ei tee miehestäni yhtään vähemmän viehättävää.
Se kalju kohta on myös aika söpö ja nukkaisen pehmeä. Joskus yöllä salaa silitän.
Mutta jos tarkoitat että sinulla on semmoinen juhasipilän sarvikalju niin ei pliis, aja äkkiä kaikki pois!
Kun hiukset alkaa lähteä 16-vuotiaana, ei siinä hieno ammatti tai lihaksikas kroppa auta, koska ei sellaisia ole kellään siinä vaiheessa. Hieno "ammatti" saattaa olla jollain 16-v olympiavoittajalla (mm. Toni Nieminen), mutta siihen se jääkin. Hiukan olen kade, ettei minulla lähtenyt "vasta" 25-vuotiaana, mutta varmasti ihan yhtä ikävä ongelma oli ikää 16 tai 25.
Ja oma kokemus on, että työelämässäkin tällä on merkitystä, ainakin ammateissa missä työkaverit tai asiakas voi valita kenen kanssa työskentelee tai keneltä palvelua haluaa. Aina pitää tehdä 20% enemmän kuin muut, niin pärjää edes tyydyttävästi.
Ajan kanssa oppii hyväksymään, että ei ole samalla viivalla muiden kanssa. Julkisesti ei voi valittaa, täytyy vain hymyillä vaikka päähän ottaisi kuinka paljon. Välistä kannattaa leikkiä tyhmää, ettei tajua kuinka muut morkkaa, vähättelee tai keljuilee asiasta. Ihminen oppii kummasti nielemään karvaan kalkin tilanteessa kuin toisessakin. Mutta sanonpa nyt senkin, että eihän kaikki ihmiset arvioi toisiaan ulkoisten seikkojen perusteella. Heidän eteen voin tehdä vaikka 50% enemmän. Lopulta niin se metsä vastaa kun sille huudetaan.
Kokemukseni kaljuista on huonoja. Oikeastaan kaikki tuntemani mulkut miehet ovat kaljuja. En tiedä pudottaako ikävä luonne hiukset päästä vai muuttuuko ihminen vasta kaljuuntumisen jälkeen.
Tunnen toki myös mukavia kaljuja. Mutta traumat munapäisistä kaljuista ovat kuitenkin sen verran syvät, että keskityn nykyään hiuksellisten tapailuun.
Komea mies on komea, kaljuuntuvanakin. Oon ihastunut mieheen, jolla on kaljua. Hän on hyvännäköinen
Kiitos. Onhan tänne tullut ihan asiallisiakin kommentteja, arvostan. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Kaljuuntuminen on kova paikka minkä ikäiselle miehelle tahansa. Itseltä hiukset alkoi lähteä jo varhaisessa teini-iässä, mutta koskaan oma imago ja itsetunto ei ole palautunut lähellekään asiallista tasoa. Olo on joka päivä hieman hankala.
Joo ja jos ei ole lippis päässä vaikka jossain kauppakeskuksessa, niin todellakin on ahdistunut olo, aivan niin kuin jotain puuttuisi.
Vierailija kirjoitti:
Aja kaikki vaan pois, helpottaa elämistä kun ei tarvi murehtia onko takku takana.
Loppuu se geelien kanssa löträäminen ja voi keskittyä muihin juttuihin.
Mitä ihmettä mä teen geeleillä jos olen kalju?
Vierailija kirjoitti:
Kova paikka kyllä uskon. Pitkätukkainen mieheni alkoi kaljuuntumaan plus kaksikymppisenä. Sitkeästi pitää kuitenkin pitkää tukkaa vaikka selkeä keskikalju jo päälaella onkin. Itse usein harmittelee hiustenlähtöään, mutta jännä on että minä en sitä edes huomaa jos ei ota puheeksi. Varmaan osin siksi kun hän on pidempi, niin en juurikaan edes näe sinne päälaelle, mutta minusta tuo ominaisuus ei tee miehestäni yhtään vähemmän viehättävää.
Se kalju kohta on myös aika söpö ja nukkaisen pehmeä. Joskus yöllä salaa silitän.
Mutta jos tarkoitat että sinulla on semmoinen juhasipilän sarvikalju niin ei pliis, aja äkkiä kaikki pois!
Jokelasta?
Eikös syöpään sairastuneilla korvata peruukki valtion piikkiin, Miksi ei kaljuuntuville?
Se olisi edes jonkinlaista kompensointia tuohon syrjäännyttävään sairauteen.