Mulla on 10.9 soveltuvuuskoe lähihoitajaksi
Onko vaikee vai voiko olla etten pääse sisään? Mitä siellä kysytään, tehdään?
Kommentit (8)
Kaikki pääsee lähihoitajaksi...älä huoli.
Onnea soveltuvuuskoepäivään. Omalta kohdalta kyseisestä päivästä on niin kauan, enkä tiedä millainen päivä nykyisin on.
Pääset pyyhkimään paskaa,verta,oksennusta,kusta, ehkä jopa siemennestettä tulevassa työssä.
Psykologisia testejä mitä nyt ihmiset keksii toisilleen. Perusmatematiikka . Painot . Mitat. Grammat. Jaksatko nostaa potilaita sänkyyn ja tuoliin kuin parasta harrastaa liikuntaa.
Huomautan nyt että olen tehnyt 10 vuotta hoiva-avustajan työtä niin tiedän kyllä mitä se työ on ja jaksan kyllä.
Ap
No kyllä sä sit pääset!
Onnea matkaan, hieno ammatti vaikka täällä sohvaelätit sanois mitä tahansa.
Opettele ensin kirjoittamaan päivämäärä oikein. Nyt sun aloituksen mukaan sulla on soveltuvuuskoe 9 minuuttia yli klo 10 (aamulla) mutta ei tietoa, minä päivänä.
Viitisen vuotta sitten sisälsi mm. matikkaa, äidinkieltä (suomea), luovuutta ja silmä-käsikoordinaatiota. Haastattelussa kyseltiin kautta rantain onko tiedossa miten pers€estä ala on, miten huono palkkaus on ja miten huono työilmapiiri monessa työpaikassa on. Kyseltiin motivaatiosta alalle ja miksi haluaa juuri lähihoitajaksi. Selviteltiin kykyä jaksaa työssä pääosin henkisesti mutta myös fyysisesti.
Tärkeintä olisi olla rehellinen. Jos epäilet, ettet läpäise soveltuvuuskoetta, etkö epäile miten jaksat työssä tunnista, päivästä ja vuodesta, vuosikymmenistäkin toiseen? Ala on rankka vaikka sattuisi saamaan aivan timanttisen työyhteisön ympärilleen.
Ekana työharjoittelupäivänä päiväkodissa jäin yksin koko ryhmän kanssa pitämään lukutuokiota. Toisessa harkkapaikassa vanhainkodissa ekalla viikolla oltiin juuri lähtemässä asiakkaan luota, minä viimeisenä, kun hän sai sairaskohtauksen. Huusin perehdyttäjäni takaisin huoneeseen, yksi juoksi hakemaan sairaanhoitajaa ja toinen soitti ambulanssia ja minä jäin epätoivoisena asiakkaan luokse rukoillen, ettei hän kuolisi.
Ja tuo oli vasta vastuuttomana opiskelijana oloa, työelämään mahtuu sitten kaikenlaista enemmän ja vähemmän kuormittavaa.