Kenelle te viette lapsenne " hoitoon" ?
nyt en tarkoita päiväkotia. Täällähän jatkuvasti kerrotaan, että viedään lapset hoitoon ja vietetään vaikka miehen kanssa kahdenkeskista aikaa. Kenelle? Olen utelias, kun niin monella se tuntuu olevan mahdollista, meillä taas ei koskaan, eikä tuttavapiirissäkään.
Kommentit (14)
koska hoitajia on lähipiirissä molemmat isovanhemmat ja siskoni. Jos heitä ei olisi, en tiedä keneltä edes kysyisin. Ajatus jättää lapset " vieraalle" hoitoon on melko vaikea - tosin joku vakihoitaja esim. MLL:sta on kuulema toiminut, kun lapset ovat saaneet rauhassa tutustua hoitajaan ennen kuin jäävät koko illaksi tms.
mainitsit kuitenkin että sinulla on tuttavapiiri, miksei he voi ottaa lapsiasi joskus hoitoon?
Tiesit kai, että lapsi nukkuu yhden yön huonommallakin patjalla?
Meillä on sellainen systeemi, että kaveriporukassa aina yks pari pääsee kerrallaan ulos ja lapset kiertää vuorotellen kullekin hoitoon. Esim pariskunta A menee tänään ulos ja heidän lapset tulee meille, pari B. Kun pari B lähtee ulos, menee lapset parille C jne.
Hoidan mielihyvin kaverini lapsia yhden vuorokauden, kun se tarkoittaa, että saan saman palvelun itselleni.
Tuntuu että ihmiset itse tekevät asioistaan niin vaikeita. Jos olette muutenkin tekemisissä toistenne kanssa, mikseivät lapsenne tulisi toisten lasten kanssa toimeen ilman teitä??
Niin ja ringissämme toimii myös yh, joka käy tuulettumassa ja hän hoitaa leikiten 5 lasta omalla vuorollaan!
Joskus kummisedälle (miehen veli) tarpeen vaatiessa, jos pph on esim. sairas ja tarvitsemme varahoitajaa. Kummisetä on tällä hetkellä päivisin vapaalla. Lisäksi on pari tuttavaperhettä, joissa on samanikäisiä lapsia ja heidän kanssaan on yhteistyö ja avunantosopimus tarpeeseen. Ei ole tarvinnut kyllä vielä käyttää.
meillä tällaista mahdollisuutta ei ole. Kyllä meillä apua ystäväpiirissä annetaan tietenkin toisille, jos jollekin tulee hätätapaus, mutta ei muussa tapauksessa. Kaikki ovat niin kiireisiä ja väsyneitä suurperheellisiä, joilla kauhean rankka työ. Lisäksi asiaa vaikeuttaa se, että kerran pari vuodessa joku elokuvareissu ei kenenkään väsymystä poista, vaan tarvittaisiin kaikille säännöllistä lepoa ja omaa aikaa, ja siihen taas ei kenenkään rahkeet riitä, että hoitaisi sillä aikaa kymmenenkin lasta yhteensä, jossa joukossa monta sellaista pientä, jotka eivät koskaan ole vanhemmistaan erossa, eli kukaan ei nuku ja koko ajan pitää vahtia jotakuta vierasta. Yritetty on joitakin kertoja. ap
Tietysti isovanhemmat hoitavat poikaa usein jos on tarvetta. Yö hoitajaksi olen käyttänyt kuitenkin eniten omaa siskoani joka pääsee aina tulemaan meille yö-kylään. Se on mukavaa kun lapsi saa kuitenkin nukkua omassa kotonaan. Hoitajina ovat toimineet myös pari hyvää ystävääni ja muut sisarukseni.
vain uudellee. Tai sitten alistukaa tilanteeseen. Turha sitä ruikuttaa.
Tosin on vielä sen verran nuori, etten yöksi ole antanut lasta hoitoon. Päivät menee kivasti tädin kanssa leikkiessä. Toinen hoitopaikka on mun isä ja hänen vaimo. Yhteensä lapsi on hoidossa päiväseltään ehkä kerran parissa kuukaudessa...
Ainoastaan 2-vuotias on mummulassa joskus yötä, jos itse sitä ehdottaa:) Kuten tänään poika kysyi itse papalta puhelimessa, että saako mennä mummulaan yöksi. Ei mennyt kauaa, kun mummu ja pappa olivat jo ovella:) Meidän 1v. ei ole ollut missään yötä ilman minua ja vain joskus tosi harvoin on ollut hoidossa pari tuntia, jos on meillä(vanhemmilla) ollut tärkeää menoa(esim. muutto). Mutta jokainen tietenkin tekee niin, miten haluaa:) Onhan se tietty rauhallisempaa " omaa aikaa" , jos edes toinen lapsi on yökylässä, ja varsinkin itsellä on hyvä mieli, jos lapsi on itse halunnut mennä:) Siis, eli mun ei ole tarvinnut anella.. siihen en rupea..
Kerran kuussa. Mummu on alle 50-vuotias ja vaari 51, että mielellään hoitavat ja jaksavat hoitaa. Tietysti ovat itsekin työelämässä täysin mukana vielä.
JOskus ollaan ajateltu tilata MLL:ltä hoitaja mutta se on aina jäänyt. Kai sitten kun ovat isompia voivat mennä yökylään kavereidensa luokse.
Veljeni perheineen ja mieheni isä asuvat samassa kaupungissa kanssamme eli heille on helppo jättää hoitoon ihan lyhyeksikin aikaa.
Minun vanhempani asuvat toisella paikkakunnalla. Siellä lapsi on ollut 1-2 yötä kerrallaan.
Mieheni sisarukset asuvat kaukana yli 400 km:n päässä eli ei olisi kovin kätevää viedä lasta hoitoon.
En vain tiedä, kuinka monta lasta uskaltavat ottaa hoidettavaksi. Teinityttöjähän ne ovat.
Hän pääsi just eläkkeelle syksyllä ja hoitaa mielellään vaikka joka päivä. Tarvetta on yleensä 1-2 kertaa kuussa. Pari kertaa vuodessa yökylässä.