Asumiskulujen jakaminen reilua tulojen suhteessa, mutta
Otetaanko teillä huomioon muut menot? Toisella esim elätettäviä lapsia, vanhoja lainoja, tms
Miten mielestäsi olisi siis reilua jakaa asumiskulut, kun kumpikin tienaa saman verran. Jos maksetaan puoliksi, toiselle jää hyvin säästöön, toiselle ei jää mitään, koska on pari teiniä ja joku vanha velka.
Kommentit (58)
Jos parisuhteessa toinen maksaa enemmän kuluista kuin toinen, niin sille on ihan oma nimityskin: maksueunukki. Kyseessä on taloudellinen hyväksikäyttö.
Vierailija kirjoitti:
Onko sitten reilua, että toinen matkustelee vain omien aikuisten lastensa, tai ystäviensä kanssa. Kun puolisolla ei ole varaa
On. Jos olet sössinyt, niin ei se ole toisen syy. Kun sinun kanssa alkaa parisuhteeseen, niin sinun tulisi ennen sitä olla kertonut että joutuu maksamaan sinun entisen elämän sekoiluja.
Alkaisitko parisuhteeseen sellaisen ihmisen kanssa jolla on henkirikos kontoollaan ja huumeiden käyttöä, mutta nyt hän on kunnon ihminen jos maksat vähän hänen korvauksiaan yhteiskunnalle?
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan täytyy olla nainen
Kyllä. Ja se jolla ei ole enää kotona asua lapsia, eikä vanhoja lainoja.
ap
Ei pidä mennä kimppaan ääliön kanssa, joka ei tajua, mikä on perhe.
Miksi vtussa te naiset aina suostutte siihen, että joku paska mulkullinen pyyhkii teillä ja lapsillanne lattiaa? Hanki Satisfyer ja heivaa se mies.
Vierailija kirjoitti:
Pääasia on, että molemmat ovat tyytyväisiä. Jos toinen kiristelee hampaitaan maksaessaan osuuttaan, niin ei hyvin mene.
Senkun kiristelee sitten vaan jos on yli varojensa elänyt. En tajua miksi toinen ei saa säästää vaikka sairauskuluihin.
Elätettävillä on kaksi vanhempaa, joista saa elatusmaksut. Kuinka monta elättäjää teineillä oikein pitäisi olla. Maksakoon itse teinien kulut varojensa mukaan.
Harvoinpa tuossa tilanteessa vähävaraisempi on tyytyväinen kun pitäisi hyötyä saada asuinkumppanista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti on pitänyt hankkia puolison lasten takia suurempi ja kalliimpi asunto, joten lapsellinen maksakoot asunnosta enemmän.
Niin, siis avauksessa kysyttiin, onko reilua, että kaikki maksetaan puoliksi, kun sitten tällä, jolla on elätettäviä lapsia, ei jää yhtään ylimääräistä. Niin miten hän sitten pystyisi maksamaan jopa enemmän yhteisiä kuluja??
Näitä asioita kannattaisi miettiä todella tarkkaan etukäteen ennen kuin:
- Imuroi uuden elämän siemenet ahnaaseen römpsään
- Paskoo parisuhteensa ja ydinperheensä voimaantumiskiimoissa
Suurin osa vastaajista täytyy olla sinkku miehiä.
Ei ole reilua on vastaus aloittajalle ja ei ole myöskään reilua, että kumppani matkustelee vaan ystäviensä tai lastensa kanssa ja suhteen toinen osapuoli jää köyhänä kotiin.
Itse jättäisin tällaiset kumppanit.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole reilua on vastaus aloittajalle ja ei ole myöskään reilua, että kumppani matkustelee vaan ystäviensä tai lastensa kanssa ja suhteen toinen osapuoli jää köyhänä kotiin.
Miksi ihmeessä ei saa matkustaa lastensa kanssa?!?!?! Saako yksin?
Vierailija kirjoitti:
Toinen elättää omat lapsensa ja toinen matkustelee omien lastensa kanssa. Ja tämä on epäreilua??
Vierailija kirjoitti:
Ihan itse se teinien vanhempi on aikoinaan päättänyt nussia ilman ehkäisyä ja itse laittanut nimensä velkakirjaan, miksi ihmeessä jonkun toisen pitäisi nyt maksella sen vuoksi enemmän?
Ei pitisikään, mutta jos haluaa maksaa kaiken, niin en mä poikkiteloin ryhtyisi.
Kuulostaa siltä, että asutte liian kalliissa ympäristössä, jos jaatte kaiken puoliksi ja sitten ei jää toisella osapuolella mitään, että saa kustannettua teinit ja velat.
Mutta onhan se totta, ettei sen uuden kumppanin kuulu sinun velkoja saatikka lapsia maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se velan maksaminenkin omaisuuden kartuttamista.
Mistä sä tiedät mitä velkaa ap maksaa? Ei kaikki velan maksaminen ole omaisuuden kartuttamista. Vai onko muka esim. opintolainan maksaminen omaisuuden kartuttamista?
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeen matkustussosialismista sinä sönkötät? Matkakulut jaetaan puoliksi kuten asuminen ja muukin eläminen. Aikuiset ihmiset eivät elä siivellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä tiedät mitä velkaa ap maksaa? Ei kaikki velan maksaminen ole omaisuuden kartuttamista. Vai onko muka esim. opintolainan maksaminen omaisuuden kartuttamista?
Välillisesti on, todellakin. Miksi luulet että ihmiset opiskelevat?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät edes pidä matkustelusta jääden ilomielin kotiin kun saa yksin olla välillä omassa rauhassa. Onko pariskunnilla pakko olla samat harrastukset. Jos toisella on kalliit harrastukset niin onko toisellakin pakko olla varaa yhtä kalliisiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos parisuhteessa toinen maksaa enemmän kuluista kuin toinen, niin sille on ihan oma nimityskin: maksueunukki. Kyseessä on taloudellinen hyväksikäyttö.
Höpön löpön, ei minua yhtään häiritse että vaimoni käyttää rahaa tililtäni. Yhteisiä ne minun puolesta on, ja onhan se mukavaa että se vaimo on huolitellun näköinen. Ja kotikin on viihtyisä. Siitäpä käyttelee, ei mulla itsellä juuri niille mitään käyttöä edes ole, mieluisinta on mennä vaimon kanssa vaikka syömään tai pyöräilemään tai vaikka lomalle. Yhdessä kuitenkin viihdytään ja haluan siihen rahaani käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välillisesti on, todellakin. Miksi luulet että ihmiset opiskelevat?
VMP. Ei kuule paljon lohduta maksella opintolainaa millä on ostanut ihan ruokaa, maksanut asumisen jne. Omaisuutta ei ole kertyny senttiäkään tuolla opintolainalla.
Ensinnäkin en menisi yhteen ihmisen ksnssa jolla on jo lapsia. Aiheuttaa juurikin kuvailemiasi ongelmia. Meillä on yksi yhteinen lapsi, kaikki velat yhteisiä ja jo maksettu. Lapsikin on kohta jo 30-vuotias ja omillaan.