Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan hakenut viisumia?

Vierailija
02.09.2025 |

Mihin maahan päästäksesi sinun piti se hakea?

Parin päivän takaa omakohtainen kokemus ensikuun (hassua sanoa noin, koska matka buukattu jo tammikuussa) matkaa ajatellen ja olipahan homma, aivan tolkuttomasti ja sivukaupalla kysymyksiä joihin vastata ym juttua kunnes sen pystyi lähimmälle suurlähetystölle (Tukholmassa) pistämään eteenpäin. Mutta nyt on tehty💪

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten hain Esta viisumin. Matkailu Yhdysvaltoihin avartaa.

Vierailija
22/34 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keniaan hain. Verkossa tehtiin ja sain ihan helposti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intiaan hain viisumia netissä, mutta jostain syystä en saanut sähköistä viisumia vaan jouduin hakemaan sitä Intian konsulaatista. Mieheni sai sähköisen viisumin joka oli voimassa 3kk, omani tuli konsulaatista passiin ja se oli voimassa 1 vuoden. Jouduin käyttmään viisumin hakemiseen erikoistuneen yrityksen palvelua, koska asun itse kaukana Helsingistä. Tuli kaikkineen aika kallis viisumi 😒

Vierailija
24/34 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, ilman ongelmia. Olen rahallinen ja osaan täyttää hakemuskaavakkeenkin.

Vierailija
25/34 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 luvulla Usaan. Piti mennä suurlähetystöön ja siellä kuulusteltiin tarkasti millä rahoilla aion reissata ja paluupäivät yms. Sitten toivoteltiin hyvää matkaa.

Vierailija
26/34 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkkeihin hain opiskeluviisumin. Tuon lisäksi Aasiassa joihinkin maihin turistiviisumin.

Vierailija
27/34 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen passilla on helppo saada turistiviisumi lähes joka maahan.

Vierailija
28/34 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Yhdysvaltoihin 1990. Kysyttiin mm. olenko kuulunut koskaan kommunistiseen puolueeseen.

Vierailija
29/34 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin viiteen maahan olen hakenut viisumin etukäteen suurlähetystöstä, moneen muuhun maahan on saanut Visa on arrivalin.

Vierailija
30/34 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut Neuvostoliittoon, Venäjälle ja Kiinaan.

Estan aina Yhdysvaltoihin mennessä, mutta se ei ole viisumi, kuten joku jo totesi.

Vierailija
31/34 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa hakenut ja oli eri viisumit niin prosessi vähän erilainen (kumpikaan ei turistiviisumi). Toinen oli opiskelua varten jolloin tarvitsi koulu(i)lta apua ja oikeastaan suurin työ oli koulujen kanssa säätämisessä eikä niinkään suurlähetystön. Piti esimerkiksi mennä terveystarkastukseen ja tarvitsi koululta lausunnon ja joitakin todistuksia. 

Toisella kerralla oli hyvin helppoa. Kirjoitin suurlähetystön sähköpostiin että haluaisin viisumin, sain ajan jolloin vein passin, kuvan ja ne pari paperia joissa on jotkut tarvittavat tietoni. Sitten noin viikon päästä sain mennä hakemaan viisumin. Ei terveystarkastuksia tai mitään todistuksia koska ei ole sponsoria.

Sitä en tiedä millaista on hakea turistiviisumia maahan jonne sitä tarvitsee.

Vierailija
32/34 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvostoliittoon kertaturistiviisumi, Kiinaan sekä kerta- että vuosiviisumi, ja sitten Venäjälle kahden vuoden viisumi. Näistä Kiinan vuosiviisumi oli ehdottomasti työläin.

Vierailija
33/34 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa olen hakenut venäjän viisumia, matkatoimiston kautta hoitui helposti. Kiinan ja Mongolian hoidin itse suurlähetystöjen kautta, helppoa oli sekin kunhan vain huolehti kaikki liitteet (lentoliput, vakuutus, majoitusvaraus, matkasuunnitelma) kuntoon, näihinkin oli ihan selkeä ohjeistus olemassa. Eihän nuo ole kuin rahastusta.

Vierailija
34/34 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neukkula, USA ja Uusi Seelanti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme