Oletko koskaan hakenut viisumia?
Mihin maahan päästäksesi sinun piti se hakea?
Parin päivän takaa omakohtainen kokemus ensikuun (hassua sanoa noin, koska matka buukattu jo tammikuussa) matkaa ajatellen ja olipahan homma, aivan tolkuttomasti ja sivukaupalla kysymyksiä joihin vastata ym juttua kunnes sen pystyi lähimmälle suurlähetystölle (Tukholmassa) pistämään eteenpäin. Mutta nyt on tehty💪
Kommentit (34)
Keniaan hain. Verkossa tehtiin ja sain ihan helposti.
Intiaan hain viisumia netissä, mutta jostain syystä en saanut sähköistä viisumia vaan jouduin hakemaan sitä Intian konsulaatista. Mieheni sai sähköisen viisumin joka oli voimassa 3kk, omani tuli konsulaatista passiin ja se oli voimassa 1 vuoden. Jouduin käyttmään viisumin hakemiseen erikoistuneen yrityksen palvelua, koska asun itse kaukana Helsingistä. Tuli kaikkineen aika kallis viisumi 😒
Olen, ilman ongelmia. Olen rahallinen ja osaan täyttää hakemuskaavakkeenkin.
80 luvulla Usaan. Piti mennä suurlähetystöön ja siellä kuulusteltiin tarkasti millä rahoilla aion reissata ja paluupäivät yms. Sitten toivoteltiin hyvää matkaa.
Jenkkeihin hain opiskeluviisumin. Tuon lisäksi Aasiassa joihinkin maihin turistiviisumin.
Suomen passilla on helppo saada turistiviisumi lähes joka maahan.
Olen. Yhdysvaltoihin 1990. Kysyttiin mm. olenko kuulunut koskaan kommunistiseen puolueeseen.
Noin viiteen maahan olen hakenut viisumin etukäteen suurlähetystöstä, moneen muuhun maahan on saanut Visa on arrivalin.
Olen hakenut Neuvostoliittoon, Venäjälle ja Kiinaan.
Estan aina Yhdysvaltoihin mennessä, mutta se ei ole viisumi, kuten joku jo totesi.
Pari kertaa hakenut ja oli eri viisumit niin prosessi vähän erilainen (kumpikaan ei turistiviisumi). Toinen oli opiskelua varten jolloin tarvitsi koulu(i)lta apua ja oikeastaan suurin työ oli koulujen kanssa säätämisessä eikä niinkään suurlähetystön. Piti esimerkiksi mennä terveystarkastukseen ja tarvitsi koululta lausunnon ja joitakin todistuksia.
Toisella kerralla oli hyvin helppoa. Kirjoitin suurlähetystön sähköpostiin että haluaisin viisumin, sain ajan jolloin vein passin, kuvan ja ne pari paperia joissa on jotkut tarvittavat tietoni. Sitten noin viikon päästä sain mennä hakemaan viisumin. Ei terveystarkastuksia tai mitään todistuksia koska ei ole sponsoria.
Sitä en tiedä millaista on hakea turistiviisumia maahan jonne sitä tarvitsee.
Neuvostoliittoon kertaturistiviisumi, Kiinaan sekä kerta- että vuosiviisumi, ja sitten Venäjälle kahden vuoden viisumi. Näistä Kiinan vuosiviisumi oli ehdottomasti työläin.
Pari kertaa olen hakenut venäjän viisumia, matkatoimiston kautta hoitui helposti. Kiinan ja Mongolian hoidin itse suurlähetystöjen kautta, helppoa oli sekin kunhan vain huolehti kaikki liitteet (lentoliput, vakuutus, majoitusvaraus, matkasuunnitelma) kuntoon, näihinkin oli ihan selkeä ohjeistus olemassa. Eihän nuo ole kuin rahastusta.
Pari vuotta sitten hain Esta viisumin. Matkailu Yhdysvaltoihin avartaa.