Virikelapsista... mikä logiikka!?
Alemmasta kyselystä saa sen kuvan, että äidin väsymys ja jaksamattomuus ei ole syy viedä lasta hoitoon mutta lastensuojelulliset syyt on. Eikö ole parempi, että äiti hoitaa itse asiat niin, että jaksaa (vaikka se tarkoittaisi isompien lasten hoitoon laittamista) ennen kuin tilanne pääsee niin pahaksi, että lastensuojelun on puututtava peliin?
Kommentit (6)
Kyllä se on yksi vuoden virallisista liputuspäivistäkin.
Lisäksi ihmiset eivät ymmärrä, että jos lasten määrä vähenee, vähennetään myös hoitopaikkoja. Meidän lasten 12 lapsen ryhmis lakkautettiin välittömästi, kun lasten määrä väheni. Loput lapset ripoteltiin sitten ympäriinsä.
...siis eikö nuo äidin väsymys ja jaksamattomuus ole juuri noita lasten suojelullisia syitä?
Eikö sitä uupumista voisi torjua jo ennalta.
...siis eikö nuo äidin väsymys ja jaksamattomuus ole juuri noita lasten suojelullisia syitä?
Ensin täällä laitetaan ketju siitä, miten voisivat tukea erityislasten perhettä joka sattui olemaan telkkarissa. Sen jälkeen ihmetellään, miksi äiti VOI viedä isommat hoitoon kun on VAIN kotona...
ENNALTAEHKÄISY on kaikissa asioissa paras: Ennen loppuunpalamista, suurta väsymystä, stressiä, verenpainetautia.
En minä "tilannut" ainakaan sellaista kotiäitiaikaa, jossa suurin osa eli 1/4 osa vuodesta sairastettiin, oltiin sairaalassa, mentiin yöllä sairaalaan.. oli leikkauksia, nukutuksia, lapselle kamaliakin kokemuksia... oli valvottuja öitä enemmän kuin olisi voinut olla... Aina niin jaksavainen minä lopulta väsyi - ja siltikin palasin työelämään jossa revittiin loputkin mehut...
Ja kuinkas ollakaan VAUVA-lehden kyselyssä lasten tukistamisista ja nippailuista tuli RUNSAS määrä niitä vastauksia joissa lapsille hermostuttiin aika ajoin... EHKÄ monesti kyse on äidin jaksamisestakin!
Mikä ihme virikelapsipäivä tämä on, kun tästä aiheesta on jo vaikka miten monta aloitusta? :D