Nainen! Montako nostalgista ja ihanaa ANGELIKA-kirjaa
Kommentit (31)
Olen lukenut Juliette Benzonin Catherine- ja Marianne-kirjat.
Kaikki luin. Olivat kirjastossa. Kun kirjasto pÀÀtti poistaa ne, ostin itselleni. PitÀÀkin lukea uudelleen.
Muistaakseni 3 ensimmÀistÀ hyvin nuorena teininÀ luin. Taisi olla ensimmÀisiÀ ns. aikuisten kirjoja mitÀ luin nuorisoromaanien jÀlkeen. Erotiikkaa ja jÀnnitystÀhÀn noissa oli riittÀvÀsti. Nyt aikuisena kerran divarissa katsoin niitÀ kirjoja ja ihmettelen kyllÀ, kuinka pikkutarkkaa, yksityiskohtaista pitkÀÀ tekstiÀ silloin on niin nuorena jaksanut lukea, niissÀ kirjoissahan oli satoja sivuja. Taitaisi jÀÀdÀ nykynuorilta lukematta.
Edelleen, aivan valtavastihan noistakin romaaneista oppi yleistietouttakin, historiaa, maantiedettÀ, ajankuvaa, monenlaista tietoa todella monelta alalta.
En muista. En ole varma luinko yhtÀÀn.
En yhtÀkÀÀn. En edes yhtÀkkiÀ muista olenko koskaan kuullut noista kirjoista.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen, aivan valtavastihan noistakin romaaneista oppi yleistietouttakin, historiaa, maantiedettÀ, ajankuvaa, monenlaista tietoa todella monelta alalta.
PitÀÀ paikkansa. Melkein kaiken mitÀ tiedÀn historiasta olen oppinut historiallisista rakkausromaaneista.
Vierailija kirjoitti:
En yhtÀÀn, mutta elokuvat pikkutyttönÀ katsoin joskus 70-luvulla. Oi, miten oli ihania. Onko niitÀ sen jÀlkeen tullut uusintanakaan?
80-luvulla ne tuli ainakin, silloin itse katsoin. En ehkÀ innostuisi enÀÀ siitÀ maailmankuvasta.
Kaikki. Pariin kertaankin. Samaa mieltÀ kuin aiempi kommentoija, USAn miljööseen kirjoitetut ovan huonoja.
Yhden muistan lukeneeni teini-ikÀisenÀ, ei innostanut enÀÀ muita lukemaan. Luen vain kaunokirjallisuutta, joskus omaelÀmÀkertoja.
Luin Tiina kirjoja, mutta ne jÀi aina ekan tai muutaman ekan luvun jÀlkeen kesken, kun olivat niin tylsiÀ.