Nainen! Montako nostalgista ja ihanaa ANGELIKA-kirjaa
Kommentit (31)
Olen lukenut Juliette Benzonin Catherine- ja Marianne-kirjat.
Kaikki luin. Olivat kirjastossa. Kun kirjasto päätti poistaa ne, ostin itselleni. Pitääkin lukea uudelleen.
Muistaakseni 3 ensimmäistä hyvin nuorena teininä luin. Taisi olla ensimmäisiä ns. aikuisten kirjoja mitä luin nuorisoromaanien jälkeen. Erotiikkaa ja jännitystähän noissa oli riittävästi. Nyt aikuisena kerran divarissa katsoin niitä kirjoja ja ihmettelen kyllä, kuinka pikkutarkkaa, yksityiskohtaista pitkää tekstiä silloin on niin nuorena jaksanut lukea, niissä kirjoissahan oli satoja sivuja. Taitaisi jäädä nykynuorilta lukematta.
Edelleen, aivan valtavastihan noistakin romaaneista oppi yleistietouttakin, historiaa, maantiedettä, ajankuvaa, monenlaista tietoa todella monelta alalta.
En muista. En ole varma luinko yhtään.
En yhtäkään. En edes yhtäkkiä muista olenko koskaan kuullut noista kirjoista.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen, aivan valtavastihan noistakin romaaneista oppi yleistietouttakin, historiaa, maantiedettä, ajankuvaa, monenlaista tietoa todella monelta alalta.
Pitää paikkansa. Melkein kaiken mitä tiedän historiasta olen oppinut historiallisista rakkausromaaneista.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään, mutta elokuvat pikkutyttönä katsoin joskus 70-luvulla. Oi, miten oli ihania. Onko niitä sen jälkeen tullut uusintanakaan?
80-luvulla ne tuli ainakin, silloin itse katsoin. En ehkä innostuisi enää siitä maailmankuvasta.
Kaikki. Pariin kertaankin. Samaa mieltä kuin aiempi kommentoija, USAn miljööseen kirjoitetut ovan huonoja.
Yhden muistan lukeneeni teini-ikäisenä, ei innostanut enää muita lukemaan. Luen vain kaunokirjallisuutta, joskus omaelämäkertoja.
Luin Tiina kirjoja, mutta ne jäi aina ekan tai muutaman ekan luvun jälkeen kesken, kun olivat niin tylsiä.