Nainen! Montako nostalgista ja ihanaa ANGELIKA-kirjaa
Kommentit (31)
Melkein kaikki, ne ihan viimeisimmÀt on muistaakseni lukematta.
KevÀÀllÀ luin kaksi ensimmÀistÀ. Lainasin (tuplakirjana) kun ajattelin niiden olevan kevyttÀ hömppÀÀ, mutta sisÀlsi aika karujakin aiheita.
Mulla on 6 osaa. EnsimmĂ€iset viisi: Angelika, Kuningas, Sulttaani, Angelika Kapinoi ja Angelika ja rakkaus. Sitten niistĂ€ myöhemmistĂ€ Angelika ja demoni. Lukisin mielellĂ€ni mutta kun ovat niitĂ€ vanhoja painoksia niin ei silmĂ€t tahdo jaksaa. đ”
Joskus teininÀ taisin jokusen lukea.
En yhtÀÀn, mutta elokuvat pikkutyttönÀ katsoin joskus 70-luvulla. Oi, miten oli ihania. Onko niitÀ sen jÀlkeen tullut uusintanakaan?
KyllÀ mÀ kirjojakin luin, mutta varsinkin niitÀ sarjoja katselin. Ne. Oli niin viihdyttÀviÀ.
Muutama kohtaus jÀÀnyt mieleen:
Angelique oli sidottu alastomana merirosvolaivan keulaan.
Angelique heitettiin laivan ruumaan, missÀ kahleissa oleva vanha ukko, joka luuta nahkaa kÀvi kÀsiksi.
Palvelija neito yritti myrkyttÀÀ Angeliquen myrkyttÀmÀllÀ yöpuvun. Anhelique huomas tuon ja lÀimi yöpuvulla palvelijaa, joka sitten kuoli myrkkyihin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 6 osaa. EnsimmĂ€iset viisi: Angelika, Kuningas, Sulttaani, Angelika Kapinoi ja Angelika ja rakkaus. Sitten niistĂ€ myöhemmistĂ€ Angelika ja demoni. Lukisin mielellĂ€ni mutta kun ovat niitĂ€ vanhoja painoksia niin ei silmĂ€t tahdo jaksaa. đ”
Oliko niitĂ€ kuusi? Löysin aikanaan kirjastosta vain kolme. Sitten kun kyselin lisÀÀ, niin kirjastonhoitaja sanoi ettĂ€ painos on loppu eikĂ€ tĂ€mmöistĂ€ hömppÀÀ kirjastoon tilata muutenkaan đ„Č
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko niitĂ€ kuusi? Löysin aikanaan kirjastosta vain kolme. Sitten kun kyselin lisÀÀ, niin kirjastonhoitaja sanoi ettĂ€ painos on loppu eikĂ€ tĂ€mmöistĂ€ hömppÀÀ kirjastoon tilata muutenkaan đ„Č
Koko sarja muistaakseni 12 osaa, joista kaksi viimeisintÀ on ilmestynyt 80-luvulla.
-ohis
En aivan kaikkia. Ainakin viimeinen osa on lukematta ja varmaan jotain muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Olikohan kirjastonhotja lukenut liikaa Arvostelevaa Kirjaluetteloa? Kirjoja on tietÀÀkseni 12.
Angelika
Angelika ja Kuningas
Angelika ja Sulttaani
Angelika Kapinoi
Angelika ja Rakkaus
KreivitÀr Angelika
Angelikan Kiusaus
Angelika ja Demoni
Angelika ja varjojen salaliitto
Angelika uhmaa kohtaloa
Angelika ja toiveiden tie
Angelikan voitto
Kannattaa ehkÀ huomioida ettÀ viisi ensimmÀistÀ kirjaa kertovat Angelikan erosta ensimmÀisestÀ aviomiehestÀÀn ja tÀmÀn uudelleen löytÀmisestÀ, mikÀ muodostaa klassisen Angelikan tarun. Muut osat sijoittuvat pohjois-amerikkaan ja ovat heikkotasoisempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Olikohan kirjastonhotja lukenut liikaa Arvostelevaa Kirjaluetteloa? Kirjoja on tietÀÀkseni 12.
Angelika
Angelika ja Kuningas
Angelika ja Sulttaani
Angelika Kapinoi
Angelika ja Rakkaus
KreivitÀr Angelika
Angelikan Kiusaus
Angelika ja Demoni
Angelika ja
Kiitos tiedosta. Nyt vÀhÀn harmittaa, jos kerran aviomies löytyi uudestaan vasta osassa 5. Kirjasto sensuroi kirjat pois, olisihan sarja ollut kiva lukea loppuun, en ollut ainut joka niitÀ kaipasi.
Tiesittekö ettÀ Angelikasta tehtiin 2000-luvulla uusi elokuva?
Iki- ihanat kirjat. ItsellÀni on varsinainen aarre, dvd- elokuvina kaikki mitkÀ on valmistettu. Odottelen talvea ettÀ , jÀlleen kerran , ryhdyn niitÀ katsomaan. Ja silloin ei kukaan eikÀ mikÀÀn minua saa hÀiritÀ.
EhkÀ yhden, maksimissaan kaksi olen lukenut.
Vierailija kirjoitti:
EhkÀ yhden, maksimissaan kaksi olen lukenut.
Miksi?
TÀyttÀ roskaa : super kaunotar jota lÀhes jokainen mies kuolaa joutuu jatkuvasti ongelmiin ja yllÀtys yllÀtys ihmeen kaupalla pelastuu muiden avustuksella eteenpÀin, riittÀÀ kun omaa "persoonallisen luonteen ja superkauniin ulkonÀön":D toksista ja feminististÀ harlrkiini pskaa!!!
Kaikki.