Mihin kaupan työntekijät menevät, kun kauppa menee remonttiin?
Johonkin toiseen kauppaan, vai onko kenties jopa lomautus? Tekevätkö remppatöitä?
Kommentit (17)
Ne laitetaan semmoseen häkkiin siks aikaa, ruokitaan pari kertaa päivässä, vtun hallitus ei suostu vähentään sitä yhteen kertaan, miten tässä ois tarkptus pysyä kilpailukykyisenä kysyn vaan
Pyritään siihen että pitävät vuosilomaa silloin. Osa lomautetaan. Riippuu kaupasta. Jos on kauppiasvetoinen kauppa eikä kauppiaalla ole muuta työtä tarjota, sitten lomautus tai lomaa. Mutta esim S- ryhmässä, missä ei ole erillisiä yrittäjiä, sijoitetaan mahdollisuuksien mukaan muihin toimipisteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ne laitetaan semmoseen häkkiin siks aikaa, ruokitaan pari kertaa päivässä, vtun hallitus ei suostu vähentään sitä yhteen kertaan, miten tässä ois tarkptus pysyä kilpailukykyisenä kysyn vaan
Pahinta on kuitenkin se että ay-liike yrittää nyt puskea läpi sitä että meidän tarvis käyttää lämmintä vettä kun me pestään ne letkulla sielä häkissä, en minä ole tehty rahasta, vielä, se vaatii ihan tolkuttomasti rahaa luoda mulle uus keho kullasta, mutta jos me kaikki puhalletaan yhteen hiileen niin minä voin elää ikuisesti mekaanisena hirviönä, ei taas mitään solidaarisuutta!
Voipi kai mennä saman ketjun toiseenkin kauppaan ja monestihan kaupat on aukikin remontista huolimatta niin työt jatkuu. Jos ei mitään muuta pysty niin kai sitten lomautusta, tai sitten vaan ei anneta työvuoroja jos on joku nollasoppari tai lähes sellainen.
Koulutukseen. Vuosi lomille. Toiseen saman ryhmän kauppaan. Pakkolomalle.
Kaauppaliike remontoidaan osissa niin, ettei missään vaiheessa myymälä ole suljettuna. Siinä käy muuten niin, että asiakkaat etsiytyvät jonnekin muuhun kauppaan, eivätkä koskaan enää palaa. Eli sen kaupan taru on taputeltu, vaikka se oliskin rempattu.
Nyt Turussa suunnitellaan vanhan kauppahallin remontointia niin, että se suljetaan pariksi vuodeksi ja hallikauppa siirtyy sokoksen tyhjään kakkoskerrokseen. Katso edellisestä kappaleesta mitä se sitten tarkoittaa. Mutta tuo on kaupungin hanke, eikä se haittaa vaikka menee ihan v:tulleen ja kustannukset karkaa taivaaseen. Niin on käynyt aina ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kaauppaliike remontoidaan osissa niin, ettei missään vaiheessa myymälä ole suljettuna. Siinä käy muuten niin, että asiakkaat etsiytyvät jonnekin muuhun kauppaan, eivätkä koskaan enää palaa. Eli sen kaupan taru on taputeltu, vaikka se oliskin rempattu.
Nyt Turussa suunnitellaan vanhan kauppahallin remontointia niin, että se suljetaan pariksi vuodeksi ja hallikauppa siirtyy sokoksen tyhjään kakkoskerrokseen. Katso edellisestä kappaleesta mitä se sitten tarkoittaa. Mutta tuo on kaupungin hanke, eikä se haittaa vaikka menee ihan v:tulleen ja kustannukset karkaa taivaaseen. Niin on käynyt aina ennenkin.
Kyllä moni esimerkiksi k-kauppa on ollut ihan pitkäänkin kokonaan kiinni remontin ajan.
Kylmähuoneessa oleviin arkkuihin makaamaan. Eivät saa siltä ajalta palkkaa.
Lomat, lomautus, toiseen myymälään, irtisanoutuu itse. Riippuu varmasti myös remontin laajuudesta ja kestosta.
Tietäisitpä vain. Oman työn ohella, "siinä samalla", on oltu mukana rempassa jos toisessakin. 3-4 kuukautta sitä, ja uusavajaisissa sitten virkeänä, pirteänä ja reippaana. Arki alkaa, ja kaikki on niin kauhean kallista, yyteet, muutama irtisanotaan ja muutama osa-aikaistetaan. Täysaikaisiksi jäävät ovat niitä onnekkaita, jotka tekevät jatkossa kahden työt. Remppoja ja uudistuksia eivät maksa pelkästään asiakkaat, vaan myös henkilökunta.
Mihinköhän Järvenpään k-Supermarketin henkilökunta meni? Kauppa purettiin uuden tieltä ja remppa kestää toista vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Koulutukseen. Vuosi lomille. Toiseen saman ryhmän kauppaan. Pakkolomalle.
Vuosi olisikin kiva olla lomalla.
Itse menin navettaan asumaan ja töihin siksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse menin navettaan asumaan ja töihin siksi aikaa.
Oliko tämä nyt noin hauska aihe, kun täällä koomikot oikein vauhdissa taas.
Menin kolmeksi kuukaudeksi Espanjaan.
Syväjäädytetään kunnes taas tarvitaan
t: kauppias
Hevi-osasto tekee sähkötyöt ja PT-porukka maalaa