Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Passihakemuksen hylkäys, koska poliisi ei voinut tunnistaa henkilö vaikka tämä kävi asemalla tunnistautumassa?

Vierailija
31.08.2025 |

Onkohan miten yleistä?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee lisääntymään, kun kasvot peittävät hunnut yleistyvät. 

Vierailija
22/47 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en kyllä minäkään muista entisiä osoitteita ihan tarkkaan, talon tarkkuudella pystyn kyllä näyttämään kartalta tai luonnossakin, mutta mikä kerros se olikaan opiskeluaikana... ööö enpä muista. Vanhempien syntymäpäivät... ööö enpä muista. Oma hääpäivä... ööö luultavasti muistan mutta mikä se vuosi olikaan, ehkä saan senkin mieleen palautettua. Ei varmaan kannata päästää passia vanhentumaan eikä ainakaan hukata sitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei osaa niiden kysymyksiin vastata niin hyvä vaan että hylkäävät. Ei ne vaikeita kysymyksiä ole.

Olipa, en minä meinannu kaikki opiskeluaikojen väliaikaisasuntojen osoitteita muistaa.

Ei multa mitään osotteita kysytty. Taidettiin kysyä kaupunki josta muutin tänne, onko isoisä vielä elossa, äidin tyttönimi ja tietysti omat perustiedot.

Jooei kovin ihmeitä minultakaan vaikka vähän jännitin etukäteen, mutta se tietysti auttoi kun oli edes se vanhentunut passi mukana. 

Vierailija
24/47 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nuo kyseltävät tiedot saisi oikeastaan kuka vaan kaiveltua, jos haluaisi itselleen henkkarit teettää toisen nimellä? Paremmin osaisi varmaan kuin oikea henkilö kun tarkkaan opettelisi ulkoa kaiken.

Vierailija
25/47 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne ei voineet tunnistaa, jos on käynyt asemalla?

Minä pänttäsin isovanhempien syntymäaikoja ja muuta etukäteen ja kun kävin siellä niin ne ei edes kysyneet mitään, vanhentuneet henkkarit riitti tunnistukseen. Siskolta oli kysytty vanhoja osoitteita ja muistisairas äitikin pystyttiin tunnistamaan vaikka oman nimen kirjoittaminen oli jo vaikeaa. Ihmetyttää miten ei pystyttäisi tunnistamaan.

Vierailija
26/47 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo en kyllä minäkään muista entisiä osoitteita ihan tarkkaan, talon tarkkuudella pystyn kyllä näyttämään kartalta tai luonnossakin, mutta mikä kerros se olikaan opiskeluaikana... ööö enpä muista. Vanhempien syntymäpäivät... ööö enpä muista. Oma hääpäivä... ööö luultavasti muistan mutta mikä se vuosi olikaan, ehkä saan senkin mieleen palautettua. Ei varmaan kannata päästää passia vanhentumaan eikä ainakaan hukata sitä. 

Kaikki nuo tiedot löytyvät netistä, ne voi sieltä  palautella mieleen.

Vierailija
27/47 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne ei voineet tunnistaa, jos on käynyt asemalla?

Minä pänttäsin isovanhempien syntymäaikoja ja muuta etukäteen ja kun kävin siellä niin ne ei edes kysyneet mitään, vanhentuneet henkkarit riitti tunnistukseen. Siskolta oli kysytty vanhoja osoitteita ja muistisairas äitikin pystyttiin tunnistamaan vaikka oman nimen kirjoittaminen oli jo vaikeaa. Ihmetyttää miten ei pystyttäisi tunnistamaan.

Ei tässä puhuta mistää tapahtuneesta vaan sen mahdollisuudesta

Vierailija
28/47 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei osaa niiden kysymyksiin vastata niin hyvä vaan että hylkäävät. Ei ne vaikeita kysymyksiä ole.

Olipa, en minä meinannu kaikki opiskeluaikojen väliaikaisasuntojen osoitteita muistaa.

Ei kaikkiin tarvitse vastata oikein. Sitten kysytään enemmän. Ja joskus riittää tarpeeksi lähelle vastauskin. Kuka muistaa tarkkaa osoitetta 15 vuoden takaa? Harva.

Vierailija
29/47 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vinkki: jos ei muista omia asioitaan siinä "kuulustelussa" ni ne voi luntata puhelimella dvv:n sivuilta

Tulee takuuvarma hylky kun selaa puhelintaan samalla

Siksi ne kannattaakin katsoa matkalla laitokselle. Jos ei tosiaan omia vanhoja osoitteita muista. En minäkään niitä kaikkia muista.

Minä muuttanut vauvasta asti niin monesti etten mitenkään voi muistaa tahi tietää. Ei kyllä kysynytkään kun nykyisen ja mistä muutin.

Vierailija
30/47 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vaikeita. En minä muista veljieni syntymäpäiviä. Enkä edes entisiä osoitteita missä on asunut. Tai kauanko olen asunut nykyisessä osoitteessa.

En enää ikinä anna henkilötodistuksen vanhentua.

Vierailija
31/47 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä juttu. Miehellä ei ollut henkkareita ja kyselivät hääpäivää, entisiä osoitteita yms. ja tunnistivat sillä.

Mulla oli henkkarit mukana, mutta vanhentuneet kuukausi, pari aikaisemmin. Virkailija tenttasi vanhempien, isovanhempien ja sisarusten syntymäajat, synnyinpaikkakunnat. Äidin,isoäidin tyttönimet,yms....

P.S. henkkareiden kuvassa olin täsmälleen samannäköinen kuin hakemuksen kuvassa ja paikanpäällä tiskillä. Stana oli vielä sama paitakin päällä!

Vierailija
32/47 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä sain passin vaikka osasin vastata tosi huonosti kysymyksiin. Jostain syystä suurin osa kysymyksistä koski isääni ja hänen sukuaan (isän syntymäaika, isänäidin tyttöni jne.). En ole koskaan ollut isäni kanssa tekemisissä, joten en myöskään tiedä hänestä mitään, enkä siten osannut vastata. Passi kuitenkin myönnettiin. 

Vierailija
33/47 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi suotta muistelemaan kaikkea mahdollista. Ei minulta kysytty viimeksi vanhoja osoitteita vaan aivan jotain muuta. Sitä edellisellä kerralla taas kysyttiin, mutta silloin ei kysytty taas sisaruksista mitään. Joku kerta kysyttiin taas aivan muita asioita.

Vierailija
34/47 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä juttu. Miehellä ei ollut henkkareita ja kyselivät hääpäivää, entisiä osoitteita yms. ja tunnistivat sillä.

Mulla oli henkkarit mukana, mutta vanhentuneet kuukausi, pari aikaisemmin. Virkailija tenttasi vanhempien, isovanhempien ja sisarusten syntymäajat, synnyinpaikkakunnat. Äidin,isoäidin tyttönimet,yms....

P.S. henkkareiden kuvassa olin täsmälleen samannäköinen kuin hakemuksen kuvassa ja paikanpäällä tiskillä. Stana oli vielä sama paitakin päällä!

Ei mitään hajua isoäitien tyttönimistä tai syntymäajoista 😌

Vierailija
35/47 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä sain passin vaikka osasin vastata tosi huonosti kysymyksiin. Jostain syystä suurin osa kysymyksistä koski isääni ja hänen sukuaan (isän syntymäaika, isänäidin tyttöni jne.). En ole koskaan ollut isäni kanssa tekemisissä, joten en myöskään tiedä hänestä mitään, enkä siten osannut vastata. Passi kuitenkin myönnettiin. 

No sehän olisi sitten ollut epäilyttävää jos olisit osannut vastata noihin täydellisesti.

Vierailija
36/47 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan kanssa oli hiukan siinä ja siinä. Kysyivät mm. mummon kotisoitetta. Eihän poika sellaista tiedä, enkä edes itsekään muistanut. Monia muitakin kysymyksiä, jotka flopattiin,. Tuli sitten kuitenkin lopulta tunnistus hoidettua.

Vierailija
37/47 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittää että vastaukset ovat tarpeeksi tarkkoja. En minäkään muistanut syntymäpäiviä tai edes vuosia. Sitten kyseltiin lisää jotain muuta. Kun tarpeeksi usein vastaa kyllin lähelle, niin sekin riittää.

Vierailija
38/47 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kannattanut kertoa tuo sille kyselijälle niin olisi kysellyt jotain muuta. Multakin kysyttiin isänisästä joka oli kuollut kauan ennen mun syntymää enkä isänkään kanssa mitenkään läheinen ollut, kerroin tämän ja sitten kysyttiin äidin suvusta jonka tunnen hyvin. Ei sitä haastattelua tarvi jännittää, ne on ihan mukavia ihmisiä.

Vierailija
39/47 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro ihmeessä mistä löytyy isoäidin tyttönimi tai isän syntymäpäivä? Osoitteetkin on vähän siinä ja siinä, löytyy google mapsista, mutta miten etsin osoitetta jota en muista?

Vierailija
40/47 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muistaisi edes omia vanhoja osoitteitani, olisko 15 osoitetta, joissa olen asunut.

Minä olen asunut koko ikäni samassa paikassa, mutta osoite tänne on vuosikymmenien 

mittaan muuttunut 4- 5 kertaa.