Laihdutuslääkeresepti, mistä saa?
En kehtaa mennä työterveyslääkärille. Ylipaino hävettää niin paljon. Enkä halua tietää, kuinka paljon painan, jotta en masennu lopullisesti.
Saako reseptejä jostain etänä?
Ja takana on kymmeniä laihdutusyrityksiä. Ja olen painoindeksin mukaan sairaalloisen lihava.
Kommentit (14)
Työterveyttä oikeasti suosittelen. Sieltä sain avun 2017 ja painan nykyisin 65kiloa vähemmän. Ikuisesti kiitollinen
Joko laihdutat tai vaan yrität. Kai sinä itse päätät mitä kaupasta ostat? Karkkia vai kasviksia.
Työterveydestä sen nimenomaan saa helpoiten. Ne suorastaan tyrkyttää sitä.
En onnistu itse. Olen jopa itsetuhoinen asian suhteen, niin kova epäonnistuminen tämä on, että en pysty tähän. Vielä kuitenkin itsetunnon rippeitä jäljellä muilla elämänalueilla
Kertooko ne työnantajalle? En todellakaan halua, että töissä tiedettäisiin tästä
Vierailija kirjoitti:
Kertooko ne työnantajalle? En todellakaan halua, että töissä tiedettäisiin tästä
Ai ylipainosta. Ei kerro. Mutta kyllä kaikki tietää ylipainosta
lääkäri kirjoittaa suomessa reseptit, joten lääkäriltä saa
sinä voit sanoa lääkärille ettet halua missään tapauksessa saada tietää painoasi
Itse kävin yksityislääkärillä. Yleislääketieteeseen erikoistunut symppis tyyppi oli. Sanoin, että haluan lääkkeen, koska olen huolissani terveydestä. Kaikki lääkärit arvostaa sitä, ei tarvitse hävetä. Kävin verikokeissa jotta nähtiin lähtötilanne ja puolen vuoden päästä uudestaan. Omakannassa on diagnoosi muu lihavuus tms. Lihavia ihmisiä on ihan hirveästi ja lihavuus ei ole oma vika tai valinta. Suolistohormonit vaan sekaisin. Hoitoon meno on kuitenkin itse valittava!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ylipainosta. Ei kerro. Mutta kyllä kaikki tietää ylipainosta
Varmasti, elleivät kaikki ap:n työkaverit sitten satu olemaan sokeita.
9/10 jatkaa. Kyllä se oma paino on hyvä tietää, että miten paino lähtee tippumaan. Itseäni motivoi, kun näkee, että lääkkeellä pystyy vähentämään syömistä todella paljon. Maha ei kurni ikinä. Viisi kiloa kun lähtee, polvet on jo parempana. Olen vielä lihava, mutta sisäinen minä on jo hoikistunut ja itsetunto parempi. Meidän lihavien täytyy päästä irti ajattelusta, että paino on itsekurista kiinni. Se ei ole, vaan se on aineenvaihduntasairaus. Tiede todistaa sen. Koska jotkut ihmiset ovat taipuvaisia sadismiin, he väittävät, että lihavilla ei ole itsekuria. Mutta itse ajattelen, että jätetään kosto karmalle. Ei mene kauan, kun se laiha itsekorostaja saa diagnoosin - oli labroissa arvot punaisella silläkin.
Ap taitaa olla tosi nuori, kun lihavuutta häpeää. Suomessa ja kaikissa länsimaissa lihavuus on epidemia. Turhaan häpeät. Nykyisin lihavuutta ja sen mekanismeja ymmärretään paremmin. Mitä lihavampi sen hankalampi laihtua, koska suolistohormonit. Mene työterveyteen tai sun terveysasemalle tai yksityiselle lääkärille. Mitään hävettävää ei ole. Kannattaa valita lääke, joka vaikuttaa nälän tuntemiseen ja myös alentaa verensokeria. Sitten vaan suunnittelet terveellisen vähäkalorisen ruokavalion, millä tavoin suunnilleen voit syödä käytännössä loppuelämäsi. Liikuntaa kannattaa lisätä noin puoli tuntia jokaiseen päivään. Se piristää valtavasti ja on terveydelle edullista. Ihan kävelykin riittää ja kotona pari lihaskuntojumppaa, noin 20-30 min kerta. Ihan kyykkyä, punnerrusta kontallaan, vatsaa, selkää.
Voi sanoa, ettei halua vaaalle, vasta myöhemmin. Ei lääkäri pakota/voi pakottaa vaaalle. Sitten kotona kuitenkin rohkaistuin menemäännennen ensimmäistä laihdutuspiikkiä, koska halusin nähdä, miten lääke rupeaa vaikuttamaan. Että näkee tuloksia. Ei tuntunut enää niin hirveältä, kun apu käden ulottuvilla.
lääkärin pitää kuitenkin ennen hoidon aloitusta saada tietää paino. Voit käydä vaa'alla ihan hyvin, mutta sopia lääkärin kanssa ettei painostasi keskustella sinun kanssasi, siis kertoa ettet halua tietää lukemaa.
Mustasta pörssistä.