Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan päiviini sisältöä-kriisi!! Elämä on pian ohi..

Vierailija
31.08.2025 |

Olen noin 50v nainen, työssäkäyvä ja lapset aikuisia. Nykyään en tee enää oikeen mitään vapaa ajalla. Aiemmin käytin alkoholia ja tuijottelin tv:stä sarjoja, mutta kun terveys alkoi reistailla, lopetin juomisen. Nyt ei huvita tv:n katselukaan, kun ei ole sitä alkoa nostattamassa tunnelmaa.

Ois ehkä kiva, jos olis vierellä kumppani, jonka kanssa tehdä kaikkea. Mutta, olen tähän ikään mennessä joutunut kokemaan jo niin monesti sen, että kun on se mies siinä, mun elämä alkaa jotenkin liikaa pyöriä hänen ympärillä. Hänen halut, tunteet, tekemiset ja kaikki on yhtäkkiä tärkeämpiä kuin omani, ja sitten minä uuvun. Ja sitten heivaan hänet ulos elämästäni.

Yritän muistella, mitä tapasin tehdä, kun olin nuori, ennen kuin mulla oli lapsia. Tykkäsin maalata, piirtää, liikkua luonnossa. Nyt nuo asiat ei kiinnosta yhtään. Tai käyn minä silloin tällöin metsälenkillä, mutta sen jälkeen jalkoja särkee ja väsyttää.

Tuntuu että nyt pitäis tehdä kaikkea, kun vielä ehtii. Mutta mitä? Olen kaiken päälle hiukan erakkoluonne, joten en jaksaisi ylläpitää ystävyyssuhteitakaan niin tiiviisti, mitä se varmasti vaatisi. Mulla on valtavasti tuttuja, joista moni varmasti haluais ystävystyä lähemmin, mutta mulle riittää se, että töissä joudun sosialisoimaan. 

Kertokaa, kuinka potkia itseään persuuksille, mistä motivaatiota tehdä asioita ja ennen kaikkea, kertokaa mitä ne asiat vois olla! Onko kohtalotovereita?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala juomaan...

Vierailija
2/6 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, juomisen aloittaminen uudelleen ei ole vaihtoehto

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile tietokonepelaamista/pelien suunnittelua, opettele soittamaan jotain instrumenttia, harrasta maalaamista, piirtämistä tai vaikka veistämistä.

Tuota jotain, josta voi jatkaa seuraavana päivänä. Keksi jotain, josta joku muu ihminen voi todeta "tämäpä hienoa ja vaivan arvoista".

Joku Van Goghkin loppujen lopuksi teki yksinkertaista taidetta, joka ei kelvannut kenellekään hänen eläessään mutta ihmiset sitten löysi myöhemmin hänen tärkeytensä.

Vierailija
4/6 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile tietokonepelaamista/pelien suunnittelua, opettele soittamaan jotain instrumenttia, harrasta maalaamista, piirtämistä tai vaikka veistämistä.

Tuota jotain, josta voi jatkaa seuraavana päivänä. Keksi jotain, josta joku muu ihminen voi todeta "tämäpä hienoa ja vaivan arvoista".

Joku Van Goghkin loppujen lopuksi teki yksinkertaista taidetta, joka ei kelvannut kenellekään hänen eläessään mutta ihmiset sitten löysi myöhemmin hänen tärkeytensä.

Kiitos kivasta vastauksesta :)

Itse asiassa kun nuorena tein ammatinvalintapsykologilla testin, mikä ammatti mulle sopis parhaiten, ykkösenä oli kuvanveistäjä!

Laittakaa lisää kommentteja ja vaikka omia kokemuksia siitä, kuinka saitte elämäänne sisältöä vielä viisikymppisinä.

Ap

Vierailija
5/6 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kuitenkin, että yrität löytää itsellesi jonkun liikunnallisen harrastuksen. Jos siis haluat edistää terveyttä ja elää mahdollisimman laadukasta elämää.

Kokeilemalla eri lajeja löydät varmasti mieluisan liikuntalajin. Yksi vaihtoehto on myös hankkia koira. Koiran kanssa voi myös harrastaa kaikenlaista, mutta ainakin saisit lenkkiseuraa.

Vierailija
6/6 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naimisissa, mutta saisin aikani kulumaan vallan mainiosti yksinkin. Pidän kävelemisestä, sekä ihmisten ja ikkunoiden katselusta, joten teen joka päivä pitkän lenkin. Katselen telkkaria, roikun netissä, luen jne. Minulla on pari säännöllistä harrastusta. Lisäksi tapaan ystäviäni joko kahviloissa tai baarissa.

Lisäksi matkustelen, käyn risteilyillä, tanssimassa ja mökkeilen. Koskaan ei ole tylsää. Aika kuluisi, vaikken kävisi töissäkään.