Tokmanni on halpa kaupaksi todella kallis
Koska sunnuntaisin ilmestyy tokmanni klubi sovellukseen seuraavan viikon tarjous sanomat, huomasin, että ensi viikolla on pyyhkeitä tarjouksessa. Kylpypyyhe (norm.17,19) on tarjouksessa 9,99; Prismasta löytyy vastaavasti normaalilla hinnalla 9,95...
Pitäisköhän Tokmannin laskea normaalihintojaan alas, jotta voisi mainostaa rehellisesti olevan halpakauppa? Varsinkin, kun tokmannista ei edes saa bonus-rahaa. No valintansa kullakin. Onneksi hintojen vertailu on helppoa.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Temusta samaa kamaa viidesosa hinnalla.
Temusta saa myrkkyjä kaupan päälle.
Käyn Tokmannissa ainoastaan yhden tietyn einespizzan takia jota rakastan, sitä ei löydy mistään muusta kaupasta tässä kaupungissa. Samalla ostan sieltä kaikki muutkin ostokset. Tulee varmasti kalliimmaksi kuin Prisma tai Lidl, mutta ei huvita käydä kahdessa eri kaupassa ruokaostoksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samoja myrkkyjä saat muualtakin
Kyösti Kakkareikänen kun lähti nostelemaan puljun johdosta, niin halpakaupasta tuli enää muisto vain...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samoja myrkkyjä saat muualtakin
Temu tuotteissa myrkkyjen raja-arvot voi ylittyä moninkertaisesti EU:ssa ja Suomessa sallitut määrät. Ja temu elektroniikka ja lasten lelut voi olla hengenvaarallisia huonon laadun takia.
Vierailija kirjoitti:
Ai, on halpa kaupaksi, mutta muuten kallis? Mitä helkattia sinä oikein yrität sönköttää? Tarkoititko kenties halpakauppaa? Opettele hyvä ihminen käyttämään yhdyssanoja oikein, jotta tulet oikeasti ymmärretyksi. Kyllä yhdyssanojen käyttö on sinullekin koulussa opetettu, miksi viittaat niille kintaalla?
Normaaliälyinen saa kyllä tekstistä selvää, vaikka siinä olisi kiroitus vireitä. Sinä et ole normaaliälyinen.
Vierailija kirjoitti:
Ai, on halpa kaupaksi, mutta muuten kallis? Mitä helkattia sinä oikein yrität sönköttää? Tarkoititko kenties halpakauppaa? Opettele hyvä ihminen käyttämään yhdyssanoja oikein, jotta tulet oikeasti ymmärretyksi. Kyllä yhdyssanojen käyttö on sinullekin koulussa opetettu, miksi viittaat niille kintaalla?
Kielipolliisi on asian ytimessä kysymysmerkkeineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaaliälyinen saa kyllä tekstistä selvää, vaikka siinä olisi kiroitus vireitä. Sinä et ole normaaliälyinen.
Minä ainakin olen ja otsikko on todella outo. Halpa kaupaksi, mutta silti todella kallis? Eihän tuossa ole mitään järkeä.
- eri
Sama huomio kuin ap:lla. Oli joskus kaikista halvin kauppa; jossain vaiheessa se muuttui.
Sitä en tiedä, käykö jotkut (kaikki?) ostamassa laputetut jo illalla, aamulla niitä ei löydy. Prismasta löytyy, aamullakin.
....
Pidin tammikuussa tipattoman ja ajattelin käydä "tokessa" ostamassa tarjouslihoja - voihan: suurin osa hyllystä oli tyhjää! vain kalliita erikoislihoja ja makkaroita jäljellä. Päätin, et pitäkööt tunkkinsa, ei mun sinne tartte mennä (tyhjän saa pyytämättäkin...).
Kallis kauppa se on, mutta ihmeen tiukassa pysyy ja pidetään yllä sitä mielikuvaa että olisi ns halpakauppa, mediassakin aina puhutaan halpakauppana.
Prisma, Puuilo ja moni muu halvempia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ainakin ymmärsin oikein hyvin ap:n otsikon yhdyssanavirheestä huolimatta. Ap:n otsikko virheineen ei ole edes pahimmasta päästä tällä palstalla. Välillä on sellaistaki sekasotkua tai tajunnanvirtaa joidenkin tekstit, että ei niistä saa mitään selvää. Ap:n asia sen sijaan tuli selville erittäin helposti.
Vierailija kirjoitti:
Kyösti Kakkareikänen kun lähti nostelemaan puljun johdosta, niin halpakaupasta tuli enää muisto vain...
Hintasuhde paradoksin vuoksi ihmettelenkin, että miksi ne normaalihinnat eivät voisi olla selkeästi jotain 15-20% edeullisimpia suhteessa s-ryhmään. Kesko on sentään rehellisesti kallis, mutta se on brändätty "paremman väen" kaupaksi ja sen takia siellä on suhteellisen usein 30-50% tarjouksia näille ns keskovierailijoille.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin olen ja otsikko on todella outo. Halpa kaupaksi, mutta silti todella kallis? Eihän tuossa ole mitään järkeä.
- eri
Edellisellä kommentoijalla on omituinen käsitys normaaliälystä. Ehkä hän ajattelee vain omia vertaisiaan ja heidän älynkäyttöään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- eri
Olet harhainen, kun väität olevasi normaaliälyinen, mutta silti "ihmettelet" otsikkoa
Mikä teitä oikein vaivaa? Tokmannihan on suurin kusetus ikinä! Se, että Tokmanni mainostaa olevansa halpa, ei tarkoita, että se on totta. Tokmanni on HUIJAUS! Jopa Kyösti Kakkonen itse kauhisteli uuden omistajan metodia. Kyösti Kakkonen ei olisi rikas, jos Tokmanni ei olisi huijaus, kai te sen tajuatte! Tosin Kakkonen pystyi pelastamaan Rauhanlinnan, että ei se ihan hukkaan mennyt.
Päätä nyt ensin, onko se kaupaksi halpa vai kallis, ennen kuin kirjoittelet tänne.
Vierailija kirjoitti:
Päätä nyt ensin, onko se kaupaksi halpa vai kallis, ennen kuin kirjoittelet tänne.
Päätä kuule ihan itse!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ainakin ymmärsin oikein hyvin ap:n otsikon yhdyssanavirheestä huolimatta. Ap:n otsikko virheineen ei ole edes pahimmasta päästä tällä palstalla. Välillä on sellaistaki sekasotkua tai tajunnanvirtaa joidenkin tekstit, että ei niistä saa mitään selvää. Ap:n asia sen sijaan tuli selville erittäin helposti.
Asia jota palstalla vihataan kaikista eniten on yhdyssana virheet. Oli otsikko tai teksti ihan mitä tahansa, jos siellä on yhdyssana virheitä, sinne tulee aina vähintään se yksi (eikä yksi edes riitä) joka alkaa hyökkäämään AP:ta (tai muita) vastaan kuvitellen harhaisesti olevansa "eliittiä" kun pääsee "näpäyttää" yhdyssana virheistä. Eikö näillä yhdyssana hulluilla ole mitään oikeaa argumenttia mihinkään minkä vuoksi pyrkivät "häpäisemään" muiden tekstiä? Ilmeisesti ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ovat sitä temu-boonusta