Miten joku voi elää kaksoiselämää ilman että toinen tietää?
Kokeilin näin mutta omatuntoni ei sitä sallinut. Täytyy olla todellinen psykopaatti että pystyy näin elämään, siis pettää ja näyttää rakkauttaan toiselle vaikka oma aviomies/vaimo odottaa kotona. Koko tilanne on ihan katastrofaalista alkua myöten. Sitä tunnetta ei vain pysty kehittämään. Mutta juuri nämä tunteettoman oman edun tavoittelijat näin tekevät eivätkä tunne edes katumusta. En voi ymmärtää....
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän myös tällaisen tapauksen. Ihmettelen syvästi miten mies pystyy pokkana olemaan kotona perheensä edessä kuin ei mitään. Itse en ikinä pystyisi, olen todella huono valehtelija.
Miehellä ollut sivusuhde seitsemän vuotta avioliiton ulkopuolella. Eroa ei kuulemma siksi, koska vaimo uhkaa ettei mies näe lasta jos tulisi ero. Tilanteesta kinkkisen tekee se, että kyseessä on uusperhe, jossa vaimolla ja miehellä omat lapset, joiden keskinäiset tapaamiset vaimo aikoisi myös eron tullen estää. Riitojen yhteydessä noussut esiin tällainen. Kenties muutakin vastaavaa uhkailua on.
Tämä nainen on töissä eräässä kulttuuripääkaupunkihankkeessa yritysyhteistyön koordinaattorina.Tämä on vähän eri asia. Yleensä kaksoiselämää viettävän parisuhteessa toinen on tyytyväinen ja kuvittelee elävänsä onnellisessa suhteessa. Kaksoiselämä tulee järkytyksenä kun sitä harrastaa ihminen, josta ei ikinä sitä uskoisi.
Totta tämä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän myös tällaisen tapauksen. Ihmettelen syvästi miten mies pystyy pokkana olemaan kotona perheensä edessä kuin ei mitään. Itse en ikinä pystyisi, olen todella huono valehtelija.
Miehellä ollut sivusuhde seitsemän vuotta avioliiton ulkopuolella. Eroa ei kuulemma siksi, koska vaimo uhkaa ettei mies näe lasta jos tulisi ero. Tilanteesta kinkkisen tekee se, että kyseessä on uusperhe, jossa vaimolla ja miehellä omat lapset, joiden keskinäiset tapaamiset vaimo aikoisi myös eron tullen estää. Riitojen yhteydessä noussut esiin tällainen. Kenties muutakin vastaavaa uhkailua on.
Tämä nainen on töissä eräässä kulttuuripääkaupunkihankkeessa yritysyhteistyön koordinaattorina.
Miksi kukaan haluaisi olla suhteessa, jossa toinen osapuoli ei halua olla? Onko todella kulissin ylläpito niin tärkeää? Ihmiset ovat sekaisin. Eihän mitään aitoa onnea löydy tuolla tavoin elämällä, valhetta kaikki tyynni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex-miehelläni oli kaksoiselämä lähes koko suhteemme ajan - 13 vuotta. Olin onneni kukkuloilla kun elämääni tuli mitä hirvittävimmällä hetkellä tuo ihana mies, joka huomioi joka suhteessa, oli lämmin, avulias, kohtelias, mitä luotettavin (tai näin tunsin). Asuimme eri paikkakunnilla 3 vuotta, kunnes pääsin muuttamaan samalle paikkakunnalle ja ostin asunnon. Mies käytännössä asui meillä (minulla oli 2 pientä lasta), mutta ei virallisesti. Olimme kovasti rakastuneita, mutta silti minulla oli jatkuvasti epämukava olo enkä tiennyt mistä se johtui. Ajattelin, että minulla on jotain omia päänsisäisiä ongelmia ja jonkin ajan kuluttua romahdin henkisesti ja hakeuduin terapiaan. Syynä oli miehen poissaolevuus ja jotenkin hän tuntui koko ajan salailevan jotain, vaikka väitti kivenkovaan, ettei mitään ole ja olen hänen elämänsä rakkaus. Asiat kuitenkin alkoi aueta, sillä minun oli saatava tietää, miks
Jotain tuntemuksia toki oli, mutta kuka nyt arvaisi toisen elävän kaksoiselämää? Tuntemukset oli siis yleisesti, että jokin on huonosti, mutta en tiennyt mikä. En ajatellut silti pettämistä.
Vierailija kirjoitti:
Jotain tuntemuksia toki oli, mutta kuka nyt arvaisi toisen elävän kaksoiselämää? Tuntemukset oli siis yleisesti, että jokin on huonosti, mutta en tiennyt mikä. En ajatellut silti pettämistä.
Niin eikai tuollainen tule mieleen kovin helpolla tavallisella ihmisellä ihan ensimmäisenä.
Näitä riittää. Suurin osa manipuloijia ja antaa ymmärtää että rakastaa toista vsikka on pelkkä panosuhde tai kulissiliitto solmittu miellyttääkseen sukua tai ystäviä. Lopulta oikea rakkaus on muualla. Eletään suurin osa elämästä salassa. Jos molemmilla omat kodit viä helpompaa. Työt muualla voi kuksia ketä haluaa.
Usko menny ihmisiin ja parisuhteisiin jo tällä iällä. Nähny todellisuuden jo.
Ja kyllä, pitää olla pikkasen psyko tai kylmä jotta sellaisen pystyy viemään läpi, ja kirkkain silmin valehtelemaan. Jollain tavallahan siinä täytyy itselleen oikeuttaa se valehtelu tai salailu.