Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen halusi välttämättä lapsen, vaikka sanoin että itse en ole varma pystynkö

Vierailija
30.08.2025 |

Ja vauvanhoito oli juuri niin rankkaa kuin ennalta arvelinkin...Nyt tuo naisystäväni sitten raivoaa minulle kun en ota vauvaa hoitoon ollenkaan. Emme siis asu yhdessä, vaan tapailimme noin 8kk kun naisen pillerit pettivät. Hän vakuutti silloin että ottaa kyllä täyden vastuun lapsesta...Pelasikohan sen varaan että mieleni muuttuisi 😳

Käyn kyllä heidän luonaan kerran viikossa, mutta täysivaltaiseen hoitamiseen tai vastuun ottamiseen en kykene, ja aina tiesinkin sen.

Mitäs nyt sitten? Miksi naisen käytös muuttui noin? Molemmat olemme jo n. 35v

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sä tiesit ettet halua lasta, niin mikset käyttänyt ehkäisyä?

Miksi olisi pitänyt käyttää kun kumppani käyttää e-pillereitä? Niiden teho on käytännössä 100%

Vierailija
22/68 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuossa vaiheessa miehelle kuuluisi vastuuvapautus, joa ensinnäkin oli ehkäisy ja lisäksi nainen lupasi ottaa vastuun?

Edes oikein käytettyinä pillerien ehkäisyteho on vain 98% pintaan, jos tosissaan haluaa raskausriskin lähelle nollaa niin pitää olla tuplaehkäisy. 

No se raskauden todennäköisyys e-pillereitä käyttävillä on lähes olematon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et "kykene" ? Miltä tuntuu olla säälittävä?

Vierailija
24/68 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂 Että semmoinen ragebait tällä kertaa.

Vierailija
25/68 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä AP sun ei tarvii sitä vauvaa hoitaa jos et halua. Nainen on itse päättänyt jatkaa raskautta vaikka tiesi, että sinä et halua lasta.

Onko sulla AP lapsia aiemmista suhteista?

Vierailija
26/68 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sä tiesit ettet halua lasta, niin mikset käyttänyt ehkäisyä?

Tuossahan alussa sanoin että pillerit pettivät, eli ehkäisy oli.

Ap

Toivottavasti lapsestasi ei tule yhtä tyhmä kuin sinusta.

Vierailija
27/68 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen käytös muuttui koska vauvanhoidon rankkuus yllätti hänet. Koita auttaa edes jollain tapaa, vie valmisruokia ja siivoile vähän ja pidä seuraa tms mihin kykenet. Tai ehdota edes että neuvolassa ottaisi uupumuksen puheeksi ja saisi perhetyöntekijän.

Koita itse olla ihminen ihmiselle!

Oliko nainen ihminen ihmiselle? Ottakaa vastuu omasta käytöksestänne. 

Vierailija
28/68 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen varmaan huijasi pillereilläkin; eli jätti ne pois salaa. Sitten toivoi että jotenkin maagisesti sun mieli muuttuis...Jollain parikymppisellä saattaiskin ailahdella mieli tuolla tavalla, mutta kyllä 35+ ikäiset yleensä jo tietävät mitä haluavat.

Ikiaikainen perus naisen käytös vaan tuo, anna niittää mitä kylvi.

Sinä et tiedä mitä tilanteessa on oikeasti tapahtunut.

Vierailija
29/68 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuossa vaiheessa miehelle kuuluisi vastuuvapautus, joa ensinnäkin oli ehkäisy ja lisäksi nainen lupasi ottaa vastuun?

Edes oikein käytettyinä pillerien ehkäisyteho on vain 98% pintaan, jos tosissaan haluaa raskausriskin lähelle nollaa niin pitää olla tuplaehkäisy. 

No se raskauden todennäköisyys e-pillereitä käyttävillä on lähes olematon.

Jos käyttävät pillereitä oikein!

Vierailija
30/68 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaiselle kävi niin että mies on nyt kolmen yllätyslapsen isä. Raivoaa joka asiasta, rahat menevät, vaimo työtön, talon remontti kesken. 

Vierailija
31/68 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie vauvaa vaunulenkeille säännöllisesti. Saat itsekin samalla liikuntaa. Suosittelen.

Vierailija
32/68 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Se joka ei halua lapsia ehkäisee. 

2. Jos olet Ilmoittanut jo raskaus vaiheessa, että isäksi et halua, niin ei sitä voi sinulta vaatia kuin elareiden muodossa vastuusi kantamaan.

3. Koita päättää haluatko olla lapsen elämässä vai et ja jatkot sen mukaan.

Vierailija
33/68 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt kerran viikossa piipahtamassa oman vauvan luona? Ihan sama mitä olet sanonut, mutta luulisi normaalin tervepäisen ihmisen haluavan olla oman lapsensa kanssa ja tutustua. 

Vierailija
34/68 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai menet nyt sitten tekemään sen vasektomian jos et halua lapsia, etkä käytä kondomia?

Kuten jo ala-asteella opetettiin, että seksiä ei pidä harrastaa, jos ei halua lapsia.

Vierailija
35/68 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tässä mahdollista tehdä kompromissia syyttelemättä nyt ketään nykyisestä tilanteesta? Ymmärrän AP harmituksesi, mutta te olette jo tässä tilanteessa ja elämässäsi on nyt pieni ihminen. Saitko itse lapsena rakkautta vanhemmiltasi tai muilta läheisiltä? Mieti nyt itsesi pienen lapsesi asemaan. Hän on nyt varmasti vaativa, raskas ja olet pettynyt. Mutta hänestä kasvaa pieni ihminen ja sinä olet iso osa sitä millainen hänestä kasvaa halusit tai et. Voit nyt olla sitä mieltä että sinua ei kiinnosta, mutta saatat todella katua sitä jonakin päivänä kun lapsesi on isompi. Ymmärrän että et ole tällä hetkellä valmis kokonaisvaltaiseen isyyteen, mutta kerran viikossa on todella vähän. Mikäli myös olet vielä parisuhteessa lapsen äidin kanssa niin tämä tulee luomaan ison raon suhteeseenne. Mikäli kuitenkin edes pari kertaa viikossa kunnollinen kyläily tuntuu liian isolta, niin kokeileppa tätä: yritä viedä 1 kerta viikossa nykyisen lisäksi lapsen äidille ruokaa ja nappaa samalla vauva 30-40min vaunulenkille. Saat samalla itse liikuntaa ja lapsen äiti saa pienen lepohetken. Voin vannoa, että tulet huomaamaan ison eron lapsen äidin asenteessa jo näinkin pienellä vaivannäöllä ja samalla suhde lapseesi saa paremman alun. Kukaan ei ole valmis vanhemmaksi heti edes suunniteltujen lasten kohdalla, siihen vain kasvetaan ajan kanssa. Mutta se todella palkitsee hyvine ja huonoine hetkineen. 

Vierailija
36/68 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pillerit pettävät, nainen on yhtä syytön raskauteen, kuin sinäkin.  Kuitenkin häntä tässä syyllistetään sekä sinun, että muiden kommentojien puolesta.  Kuitenkin hän kantaa kaiken vastuun.  Itselläni on yksi pillerilapsi, enkä voinut omalla kohdallani edes harkita aborttia, vaikka mies uhkasi jättää.  Et voi käyttäytyä, kuin syytön ulkopuolinen.  Vaikka et pystyisi aluksi jakamaan vastuuta tasapuolisesti, yrtitä edes omalta osaltasi tutustua lapseen.  Hän kasvaa ja kehittyy koko ajan, ja alkaa ihailemaan ja rakastamaan sinua.  Lapsen äitiä auttaa jo sekin, ettet esitä syytöntä ulkopuolista, vaan olet asianosainen samalla tavalla, kuin hänkin. Tästä pillerilapsesta tuli itse hiljattain isä ja hän rakastui lapseensa ensi silmäyksellä ja sulatti myös oman isänsä sydämen aikanaan.  Toivottavasti sinulle käy samoin.  Hyvää tuelvaisuutte teille kaikille!

Vierailija
37/68 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että yleensä käy niin, että vanhempi kiintyy lapseensa ja näin käy luontevasti, että huonomman hoivavietinkin omaavat henkilöt huolehtivat omasta jälkeläisestään. 

Vietä enemmän aikaa niin opit tuntemaan lapsesi ainutlaatuisuuden ja saat ihanan ihmisen elämääsi! Tsemppiä🙏

Ps. Arvostan kumppaniasi ettei päätynyt aborttiin

Vierailija
38/68 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä asioissa ei saa antaa miehelle mitään sananvaltaa!!! Miehen kuuluu vain hyvöksyä naisen tahto ja tehdä niin kuin nainen haluaa nöissä.lapsi asioissa ja jos ei miehelle kelpaa niin miehen putää erota että nainen  pääsee hakemaan toiselta mieheltä sen mitä haluaa

Vierailija
39/68 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas. Itse olen käyttänyt parisuhteessa ollessani pillereitä, mutta jo tapailun alussa ennen seksiä sanonut suoraan, että jos tulen pillereistä huolimatta raskaaksi, niin en tule pystymään tekemään aborttia. Kun tiedossa on, että pillerit saattaa pettää vaikka ne ottaisi säännöllisesti. Silti yksikään mies ei ole halunnut käyttää kumia vaikka ei olisi halunnut lapsia. Toki itse olen vaatinut myös kumin suhteen alussa. Turha syyttää naista siitä lapsesta, jos itse on mennyt panemaan ilman kumia.

Vierailija
40/68 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisit kokeilla oikeaa kohtaamista:

Etäisän näkökulma: meistä tuli lasten kanssa paljon läheisemmät, kun alettiin tavata vartavasten silloin kun huvittaa. Nähdään lyhyemmin mutta tiheämmin. Jutellaan paljon enemmän asioista. Ennen ne tuli luokseni ja linnoittautui huoneisiinsa, nyt käydään syömässä, kahviloissa jne. ja kohdataan oikeasti. Äitinsä pisti hanttiin myös ja yritti jopa lastensuojeluilmoitusta tehdä.

Eli rusinat pullasta malli. Rankka arki jää äidille, naisääni osallistuu silloinkin jaksaa ja huvittaa. Reilua. Not.

Ja sinä haluat naisena että mies kärsii että nainen pääsee helpommalla vaikka mies ei edes sitä lasta halunnut ja nainen yksin sitä lasta halusi?