Saan taas nyt omenoita ilmaiseksi naapurilta, jonka pihalla kasvaa omenapuita ja omenat kypsyvät tähän aikaan vuodesta.
Ihanaa, että saa syödä niitä. Saan omenoita ilmaiseksi ja vaikka omena ei olekaan kaikkein vitamiinipitoisin hedelmä, niin silti ne ovat mukava lisä ruokavaliooni.
Kommentit (15)
Minä saan aina syödä naapurin tomaatteja ja mansikoita. Kastelen niitä joskus heidän poissa olleessaan.
Oletko tarkistanut mahdolliset veroseuraamukset? Hallitus nosti juuri omenoitten verotusarvoa.
Minun naapurini eivät anna minulle kuin pahaa mieltä.
Ok. Muistan kun joskus aikoinaan sain joltain pussillisen omenoita,ja pussillisen omenoita, et vie noin sun työpaikalle. Ne kerrat hiki hatussa kannoin ja ihmettelin,miks ihmeessä kannan näitä töihin? Ei enää kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Ok. Muistan kun joskus aikoinaan sain joltain pussillisen omenoita,ja pussillisen omenoita, et vie noin sun työpaikalle. Ne kerrat hiki hatussa kannoin ja ihmettelin,miks ihmeessä kannan näitä töihin? Ei enää kiitos.
Miksi et syöny itse? Mulla omena on säilynyt jääkaapissa jopa kuukauden.
Niistä tulee hyvää hilloa ja sosetta ja voi viipaloida pakkaseen niin saa talvella sieltä käyttää
Hyh jotain maassa pyörineitä mustuneita valkeakuulaksia
Saan syödä naapurin vaimon pillua aina halutessani. Naapuri haluaa jakaa hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Niistä tulee hyvää hilloa ja sosetta ja voi viipaloida pakkaseen niin saa talvella sieltä käyttää
Tarkoitin hilloa ja mehua😀
Mukavaa.
Autatko naapuriasi poimimalla hänelle omenoita esim. mehua varten?
Täälläpäin ei näy omenia juuri kenenkään puissa tänä vuonna.
Mä istutin vasta ensimmäisen omenapuun. Ehkä joskus tulen saamaan omenoita.
Pakko ostaa puolalaisia omenoita, kotimaiset liian kalliita.
jos joskus sattuu saamaan joltain omenoita, on ne maasta poimittuja huonoja. Tykkää syödä omenat sellaisenaan ja noi maassa lojuneet pitäis tehdä soseeksi tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et syöny itse? Mulla omena on säilynyt jääkaapissa jopa kuukauden.
Ostin kaksi viikkoa sitten omenoita ja osa on vielä jääkaapissa. Tänään tsekkasin, ja täysin syötäviä vielä .
Kuulin vanhemmiltani, että on huono omenasatovuosi.