Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syntynyt 1916

Vierailija
30.08.2025 |

Oli sodassa,  vuonna 1950 oli 34  -vuotias.  Sisareni syntyessä 1960  hän oli 44-vuotias.

Aikajanat oli taas hukassa äskeisessä keskustelussa.  Siinä väitettiin ettei sodassa olleilla voi olla 50-luvulla syntyneitä lapsia.

Miten ihmisiltä on laskutaito hukassa?  Tietysti sora tuntuu kaukauselta asialta , ihan muinaiselta.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoi sinne ketjuun äläkä tee uutta

Vierailija
2/5 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isoisät ovat syntyneet 1911 ja 1913. Mun vanhemmat ovat molemmat syntyneet 1949 (eli melkein 50-luvulla).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentoi sinne ketjuun äläkä tee uutta

Missä lie koko ketju?   Ja miksen saa nykynuorison huonoa ajantajua, laskutaitoa  ja yleissivistyksen puutetta miettiä uudessa aloituksessa

Vierailija
4/5 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isoisät ovat syntyneet 1911 ja 1913. Mun vanhemmat ovat molemmat syntyneet 1949 (eli melkein 50-luvulla).

Eivätkä olleet ees viiskymppisiä vielä.

Vierailija
5/5 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n aloitukseen:

Outo yhteensattuma: Äidin isä oli s. -16 ja samana vuonna myös isän äiti.  Eivät koskaan tunteneet/nähneet toisiaan (ainakaan tietääkseni).

Ikäeroa isovanhempien puolisoilla 17 ja 13. .... Sota sotki heidät välit :(

Naimisissa olivat loppuun asti, asuivat erillään; "perillisiäkin" oli eli mulla "serkkupuolia".

(hirveä sotku sitten perunkirjoituksissa; onneksi ei ollut mitään omaisuutta, mitä jakaa/riidellä ....).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä