Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verouudistus voimaan vuodenvaihteessa: Varakkaalle pari tonttua lisää, köyhältä kolmekymppiä pois.

Vierailija
30.08.2025 |

10 000e tienaava suomalainen saa vuodenvaihteesta alkaen 1880e enemmän käteen vuodessa kun hallituksen verouudistukset tulee voimaan. 2000e tienaava taas saa 30e vähemmän.

https://yle.fi/a/74-20179346

Eipä ihme että persut koittaa viedä huomion raflaavalla maahanmuuttokeskustelulla.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostainhan se pitää se muutama tonni rikkaalle repiä.

Vierailija
2/53 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

gaslighting

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, se nyt vain on tämän ajan oikeus ja kohtuus.

Vierailija
4/53 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan paljon minä saan vähemmän? Tienaan n. 6000 e vuodessa.

Vierailija
5/53 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjaa luettavaa. Ihmisparat.

Vierailija
6/53 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan paljon minä saan vähemmän? Tienaan n. 6000 e vuodessa.

Et saa mitään.

Vierailija
7/53 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan 8500 euroa ja palkka 20 000.

Vierailija
8/53 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea suunta.

Vierailija
9/53 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison palkka 4500  ja saa 110 euroa.

Vierailija
10/53 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta rääytään lisää m-muutosta ja m-muuttajista, että saadaan tämäkin asia pois ihmisten mielistä.

Vierailija
11/53 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

gaslighting

Jep!

On tehty aivan vdutsi töitä ja vaikutus +/- 0.

Vierailija
12/53 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Varakas" ansaitsee itse nämä rahansa. Miksi häntä pitäisi rangaista ahkeruudesta ja työnteosta? Verojen muodossa maksetaan jo monen elatus.

T. Lääkäri joka käynyt kouluja yht 13vuotta ja tekee pitkiä vuoroja.

Vierailija
13/53 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Varakas" ansaitsee itse nämä rahansa. Miksi häntä pitäisi rangaista ahkeruudesta ja työnteosta? Verojen muodossa maksetaan jo monen elatus.

Eipä se sinun koulutus mitään ilmaista ollut. Veroilla sekin katettiin. Nyt vaan maksat sitä takaisin

Vierailija
14/53 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaiset on lääkärien liksat muissa itäblokin maissa?

Vierailija
15/53 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pienituloisille syötetään lääkärikäyntien jälkeen soittoaikoja, myös aikaa ei osata sanoa. Ne maksavat. Ei ihmisillä ole enää varaa.

Vierailija
16/53 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jonkin ihmeellisen näkymättömän käden johdattamana tämä joillekin hyvätuloisille annettu verohelpotus poikii niiden köyhien hyväksi, kun murusia heidän pöydältään alkaa tippua köyhille. Niin se kapitalismi toimii! Paitsi ettei ihmiset pysty/uskalla/halua kuluttaa, joten lama vain syvenee. No, ehkä ne rikkaat ostavat kaikki suomalaisten tuotteet ja maksavat kaiken infran ylläpitokustannukset ja korjaukset ja maksavat nato-maksut (heidän omaisuuttaan suojelemista varten sinne on liitytty, köyhällä ei ole mitään menetettävää) jne jne

Mutta joo, Keskisurkea ja Purrhan puheet on kaasuvalotusta, ettei oikeita asioita huomattaisi. Ja joo, tämä hallitus toimillaan on syventänyt ja syventänyt tätä lamaa, saa nähdä kuinka pohjalla ehditään käydä ja mitä pysyvää tuhoa on saatu aikaiseksi, ennen kuin nousu lähtee käyntiin. 

Ja se nousu tulee kyllä (varsinkin jos rauha Ukrainaan vihdoin saataisiin ja sinne rahan viskominen loppumaan, maailman suurin Kusetus tuo on, saatte kyllä sen huomata aikanaan), mutta se ei tämän hallituksen ansiota ole, päinvastoin, aivan kuin hallitus pyrkisi siihen, ettei Suomi enää ikinä nousisi. 

Vierailija
17/53 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko, että hoitajat ja muutkin duunarit eivät tee fyysisesti ja henkisesti raskasta 3-vuorotyötä? Usein tuplavuoroja, kun sijaisia ei löydy. Eivätkö duunarit ansaitse pientä palkkaansa?

Vierailija
18/53 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mielta. On oikeus ja kohtuus, että saisi edes puolet perjantain palkadta pitää itse. Oarempi lienee siirtyä 80% työajalle.

19/53 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeinhan se on, että työssäkäyvällä jää itsellekin jotain käteen siitä työstään. Ihan oikea suunta. Meillä on nyt jo todella jyrkkä veroprogressio, pienipalkkaiset eivät maksa veroa melkein mitään. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
20/53 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvätuloiset maksavat aika paljon veroja, oikeastaan kohtuuttoman paljon, joten oikeaaan osoiteeseen menee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän