Miksi suomalaisia opettajia ei muka saisi kritisoida?
Tuntuu että vähän jokainen sanoo aina "ömmömöö opettajat ovat hyviä, jos jossain ongelma niin järjestelmässä päläpälä"
Vähän sama toistuu Suomessa muissakin julkisen jutun hommissa. Poliiseja ei saisi kritisoida, sote-alan tyyppejä...
Tässä muutama vuosi sitten oli Haluatko miljonääriksi -ohjelmassa suomalainen opettaja joka ei tiennyt missä on Harvard ja Oxford. :D
Nykyään kutosluokkalaiset saavat opettaa opettajille että montako sukupuolta on. Itse opin sukupuolten määrän jo viimeistään päiväkodissa. Oli tyttö- ja poikabakteereja.
Vuonna 2012 kun olin ylä-asteella, tietotekniikan tunnilla opettaja itse sanoi jotakuinkin niin että "kyllä te oppilaat osaatte itse paremmin" kun koodailtiin jotain lego-robotteja. Opettaja ei oikeasti itse osannut mitään. :D Nykyään kyseinen opettaja on samassa koulussa rehtori. :D
Että semmosta...
Kommentit (4)
Yleistäminen on aina todella typerää.
Suomessa opettajien koulutustaso on kuitenkin todella korkea.
No tuollainen ettei joku opettaja tiedä missä sijaitsee Harvard ja Oxford on aika pisara meressä.
Monen kritisointi kun menee yleistykseksi. Yhdestä tai kahdesta huonosta kokemuksesta ei puhuta yhtenä tai kahtena huonona kokemuksena, vaan kerrotaan miten suomalaiset opettajat/poliisit/sosiaalityöntekijät ovat sitä ja tätä.
Sama tasoa kuin suomalaiset miehet/naiset ovat jonkun mukaan perseestä koska Tinderissä tuli vain huteja.
Missä sinä itse olet nykyään? Koodaavana rehtorina vai opettajia ja poliisia kritisoivana kotioletettuna?