Piski ruokakaupassa
Tähänkö on tultu.Elukka ostoskärryissä ruokakaupassa.Ulisi niinkuin olisi ollut isompkin hätä ja jokuhan sillä oli kun uikutti, nainen roikkui kärryn päällä ja lääppi sitä eläintä, kai yritti rauhoitella.Mies teki ostoksia.
Kai siinä oli jokin näyttämisen halu tuoda rakki kauppaan, muutama ostos oli heillä et kenties mies olisi ne voinut hakea itse.
Samassa liikkeesä myyjä rapsutti kerran jonkun asiakkaan piskiä ja samantien jatkoi duunia....ei pessyt käsiä...
Kyllä ne pärjää kotona tai autossa.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä mitään palveluita, missä on koiria. Ruokakaupat, kahvilat ynnä muut kaupat jätän väliin, menköön nämä rakki-ihmiset sinne, minä en mene. Vien rahani paikkaan, missä on rakkikielto.
S-ketjun ja Lidilin kaupoissa en koskaan nähnyt.
viikolla jus lähi s-markettiin yks nainen toi pienen koiran ja kulki vielä ovesta missä on selkeä kielto kyltti.
Missä se koira sitten oli. Kärryssä vai kulki hihnassa. Tuosta voisi ihan huomautttaa henkilökunnalle. K-kaupoissa mihin saa tuoda koiran, pitää sen koiran olla siihen tarkoitetussa kärryssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka koirista pidänkin niin ei minustakaan kuulu kauppoihin. (paitsi opaskoirat tietysti) Kohta sinne varmaan tuodaan kissojakin ja sitten on asiakkailla hauskaa kun koirat jahtaavat niitä.pitkin hyllyjä.
Sama, pidän kyllä koirista. Minulla oli joskus itsellänikin, ennen astmaan sairastumista. Silti pitäisi olla jotain rajaa mihin niitä raahataan. Meidän lähi k-kaupassa on nykyään kahdet koirakärryt. Harvoin nykyään käyn siellä. Viimeksi joku pikku koira haukkui todella kimeällä äänellä. Oli epämielyttävää tehdä ostoksia. Tuollaisessa pienemässä kaupassa käytävät on kapeampia. Siinä ne koirulit sitten työntävät kuonoansa joka puolelle.
Minä olen käynyt koirani kanssa k supermarketissa istui ihan hiljaa koko reissun. Ja kyllä olisin kääntynyt jo ovelta pois jos siellä olisi ollut tuollainen koira. Vaikka on koira kärryt se mesoava koira ei sisällä tule ihan yhtä paljon ottaa hermoon kuin huutavat lapset.
Japanissa työntelevät puudeleitaan koirien vaunuissa ihan kuin vauvanvaunut vaan vähän pienemmät ja pukevat niille nätit mekot. Mutta joo on tosiaan pikkukoiria. Olisi kiva nähdä joku snautseri "pikkuvauvana".
Kannattaiskohan meillä sellainen koiranvauvaliike, mitä Japanissa on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä mitään palveluita, missä on koiria. Ruokakaupat, kahvilat ynnä muut kaupat jätän väliin, menköön nämä rakki-ihmiset sinne, minä en mene. Vien rahani paikkaan, missä on rakkikielto.
Tuskin sulla kelarotta on varaa kahvilassa tai ruokakaupassa käydä, leipä jonossa sinä maleksit.
En ole kelarotta, mutta sinä taidat olla. Olen 50-vuotias nainen ja pankkitilini pullistelee rahaa, koska myin juuri asuntoni, minulla on rahaa mitä kuluttaa. Yksikään kauppa, kahvila, ravintola jne. ei saa minun rahojani, jos näen että siellä pyörii haiseva rakki. Vien rahani muualle. Ihanaa kun saa valita.
Maa- ja metsätalousministeriön asetus elintarvikehygieniasta (318/2021) mahdollistaa lemmikkien tuomisen elintarviketiloihin, kuten ruokakauppoihin, mutta edellyttää kauppiaan suostumusta.
Minulla itselläni on koira, mutta en silti ymmärrä koiran raahaamista joka paikkaan. Tämä on erityisesti nuorten naisten trendi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edes halua kaltaisiasi asiakkaita.
hieroja
Hieroja ja pullat on eri asia. Sulla ei kovin hyvin mene ajatusmaailma. En tulisi asiakkaaksesi, kun vain tietäisin, kuka tomppeli olet.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän kuin vihaan koiria - ja se on paljon se - vihaan kaltaisia lässyttäjiä. Ketään ei kiinnosta hikiset kolikkosi.
Elintarvikkeita myyvissä paikoissa pitäisi olla ehdoton kielto lemmikeille pl opaskoirat. En ymmärrä myöskään sitä, että ihan jokaikiseen tapahtumaan täytyy tuoda koira mukana. Siellä ne pyörii jaloissa, haukkuu ja rähisee. Ja ei tarvitse verrata nyt elukkaa ihmiseen, kiitos.
Mikään lemmikkieläin ei kuulu paikkaan jossa myydään/valmistetaan ruokaa. Kohta on jollain kaupassa mukana käärme, minipossu tai vaikka poni.
Itse sallin piskit ruokakaupassa. Lihaosastolla fileenä! Koirapaistia! NAMNAMNAM!
En käy kaupoissa, joihin saa tuoda koiran. Antaa koirallisten käyttää niitä kauppoja rauhassa.
En usko, että pitäisin koirista edes hampurilaisen pihveinä. Joku raja sentään pitää hampurilaisissakin olla. Rottaa taikka koiraa ei niihin sovi laittaa. Maistuisi varmaan paskalle. Rottaa on tosin kehuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on myös kissa mukana aina kaupassa. Ollaan erottamattomia. Matkustetaan julkisilla päivittäin. Eipä ole tullut muuta kuin ihailua.
No kissa nyt onkin aivan eri juttu. Ne on kauniita, hiljaisia ja puhtaita. Ja älykkäitä.
Mielummin kissa kuin lapset tai koirat.
Just näin. Eläimet sentään osaavat käyttäytyä (toki, että hihnan päässä on järkevä kasvattaja). Lapset parkuu, heittäytyvät lattialle, kuolaavat, nenät vuotaa, ovat äänekkäitä, osoittelevat ihmisiä. Ja äippä vaan sanoittaa tunteita. Ei komenna, ei kasvata eikä laita rajoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka koirista pidänkin niin ei minustakaan kuulu kauppoihin. (paitsi opaskoirat tietysti) Kohta sinne varmaan tuodaan kissojakin ja sitten on asiakkailla hauskaa kun koirat jahtaavat niitä.pitkin hyllyjä.
Sama, pidän kyllä koirista. Minulla oli joskus itsellänikin, ennen astmaan sairastumista. Silti pitäisi olla jotain rajaa mihin niitä raahataan. Meidän lähi k-kaupassa on nykyään kahdet koirakärryt. Harvoin nykyään käyn siellä. Viimeksi joku pikku koira haukkui todella kimeällä äänellä. Oli epämielyttävää tehdä ostoksia. Tuollaisessa pienemässä kaupassa käytävät on kapeampia. Siinä ne koirulit sitten työntävät kuonoansa joka puolelle.
Minä olen käynyt koirani kanssa k supermarketissa istui ihan hiljaa koko reissun. Ja kyllä olisin kääntynyt jo ovelta pois jos siellä olisi ollut tuollaine
Minä olen käynyt kissani kanssa k supermarketissa istui ihan hiljaa koko reissun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edes halua kaltaisiasi asiakkaita.
hieroja
Hieroja ja pullat on eri asia. Sulla ei kovin hyvin mene ajatusmaailma. En tulisi asiakkaaksesi, kun vain tietäisin, kuka tomppeli olet.
Eikä sulla. Missä puhutaan pullista ja toiseksi opettele kirjoittamaan. 😂
Vierailija kirjoitti:
Pizzerian keittiössä olen nähnyt koiran. Läksin samantien lähigrillille syömään
Minua ei olisi haitannut yhtään. Kaverilla on koira kotona ja olen ihan hyvillä mielin syönyt hänen kotonaan .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin sulla kelarotta on varaa kahvilassa tai ruokakaupassa käydä, leipä jonossa sinä maleksit.
En ole kelarotta, mutta sinä taidat olla. Olen 50-vuotias nainen ja pankkitilini pullistelee rahaa, koska myin juuri asuntoni, minulla on rahaa mitä kuluttaa. Yksikään kauppa, kahvila, ravintola jne. ei saa minun rahojani, jos näen että siellä pyörii haiseva rakki. Vien rahani muualle. Ihanaa kun saa valita.
Mää oon köyhä mutta ne vähät eurot mitkä jonnekin vien niin ne ei mene sellasiin paikkoihin missä elukat pyörii. Koirat ja kissat ei kuulu kaupunkiin eikä varsinkaan paikkoihin missä myydään ruokaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on myös kissa mukana aina kaupassa. Ollaan erottamattomia. Matkustetaan julkisilla päivittäin. Eipä ole tullut muuta kuin ihailua.
No kissa nyt onkin aivan eri juttu. Ne on kauniita, hiljaisia ja puhtaita. Ja älykkäitä.
Tutun kissa hyppii pitkin pöytiä ja ei todellakaan ole kiva asia, että kissa makaa ruokapöydällä ja karvat lentää suuhun.