Joku täällä on kommentoinut useassa ketjussa, että spagettia saa 30c kilo. Mistä?
Ruoan hintaa koskevissa keskusteluissa oon useamman kerran lukenut, että spagettia saa kaupasta 30 senttiä/kilo.
Mistä kaupasta?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvimmat mikä nyt varsin pikaisella katsomisella löytyi oli Tokmannin Priima Spagetti 500g 0,89e, halvin kilon paketti oli K-Menu Spaghetti 0,99e.
Päätit sitten pikaiseen katsomiseesi valita kaksi kalleinta kauppaketjua.
HOK-Elannon Prismoista xtra spagetti 0,39 euroa kilo
Niin? Minulla on itselläni tasan nuo kaksi vaihtoehtoa ostoksilleni ja nuo olivat niistä halvimmat. En tosin edes ole siinä onnettomassa tilanteessa että pitäisi alkaa laskea senttejä makaronin ostamista varten, kunhan aikani kuluksi tutkailin. Lähimpään Prismaan on matkaa 85 kilsaa joten tulee siinä spaghetille hintaa jos halvimman perässä pitäisi juosta, onneksi ei tarvitse. Käytän itse Rummoa tai Barillaa.
Niin no sinun purutuntumasi ja laatuvaatimuksesi taisivatkin oll
Sinä kätevänä varmasti löydät sitten hänelle sitä spaghettia 0,3e:lla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvimmat mikä nyt varsin pikaisella katsomisella löytyi oli Tokmannin Priima Spagetti 500g 0,89e, halvin kilon paketti oli K-Menu Spaghetti 0,99e.
Niin? Minulla on itselläni tasan nuo kaksi vaihtoehtoa ostoksilleni ja nuo olivat niistä halvimmat. En tosin edes ole siinä onnettomassa tilanteessa että pitäisi alkaa laskea senttejä makaronin ostamista varten, kunhan aikani kuluksi tutkailin. Lähimpään Prismaan on matkaa 85 kilsaa joten tulee siinä spaghetille hintaa jos halvimman perässä pitäisi juosta, onneksi ei tarvitse. Käytän itse Rummoa tai Barillaa.
Miksi siis kommentoit ketjuun johon sinulla ei ollut tarjota yhtään mitään aiheeseen liittyvää ja joka sinua ei edes kiinnosta ja jossa siis aiheena oli, että mistä saa spagettia 30 senttiä kilo?
Lidlissä se halvin spagetti, joka ei oo kokonaan durumvehnää, on 0.79 e kilo. Tuskin tuota halvemmalla saa muualtakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no si
Johan se on täällä kerrottu parikin kertaa. 9 senttiä meni yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siis kommentoit ketjuun johon sinulla ei ollut tarjota yhtään mitään aiheeseen liittyvää ja joka sinua ei edes kiinnosta ja jossa siis aiheena oli, että mistä saa spagettia 30 senttiä kilo?
Olihan hänellä tarjota jotain aiheeseen liittyvää. Hän oli pikaisesti vertaillut halpojen spagettien hintoja, ja ilmoitti, mitä oli löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siis kommentoit ketjuun johon sinulla ei ol
Onko sinulta spaghetti vai rahat loppu vai mikä nyt kiukuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä se halvin spagetti, joka ei oo kokonaan durumvehnää, on 0.79 e kilo. Tuskin tuota halvemmalla saa muualtakaan.
Ketju on todella lyhyt, joten ei olisi ollut kovin vaikea tarkistaa, että ketjussa on jo monta kertaa mainittu Prisman 0,39 senttiä kilo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippunee jonkin verran Prismasta, mutta kilo Xtran spagettia on tuota luokkaa. Nettisivun perusteella n 39 senttiä. Meidän Prismassa taitaa olla 79. Aivan syötävää on.
En osta, ostin kerran Xtra pikamakaronia, keitettynä tuloksena oli kattilallinen limaisia lätkiä.
Opettele keittämään pastaa ja niissä on keitto-ohjeetkin :)
Noissa halvimmissa pastoissa on tavallista vehnäjauhoa, ei pelkkää durumia, joten niissä ei ole kunnollisen pastan rakennetta.
voi voi aiheettomat korona tuetkin käytetty ja salakuljetetut makaroonit karvaisten käsien kepapiksi kutsutusta räkälästä loppuneet. ASIAKKAIDEN VIKA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketju on todella lyhyt, joten ei olisi ollut kovin vaikea tarkistaa, että ketjussa on jo monta kertaa mainittu Prisman 0,39 senttiä kilo.
Joku kyllä mainitsi, että netistä katsottuna x-tran spagetti 0,39 e (ei senttiä, tietenkään), mutta heidän Prismassa se on 0,79 e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso tarjouksia. En ole itse nähnyt. Makaronia löytää ainakin alle 0,50 euroa paketti. Eikä edes tarvitse olla tarjous. Ei varmaan kenenkään elämä kymmeniin sentteihin kaadu. Ja sama ravintoarvot kuin spagetillakin, Kannattaisi varmaan kysyä aiheesta siltä kirjoittajalta siinä ketjussa, missä on tästä kirjoittanut.
En mä ole koskaan, ainakaan kuuteen vuoteen, nähnyt edes tarjouksissa.
Luultavasti tässä on kyse siitä, että joku luulee spagettia saatavan 30c/kilo, vaikkei ole vuosiin katsonut mitä se maksaa, ja viisastelee tällä sitten köyhille.
Ehkä se on sattunut löytämään jotain päiväysvanhaa jostain poistomyyntipaikasta? Mutta ei tuohon hintaan normaalista ruokakaupasta löydä.
Kuka tollo syö spagettia kun perunoita saa kaupasta? Niissä sentään on kaikki tarpeelliset ravintoaineet, mutta spagetissa pelkkää valkoista puhdistettua vehnää eli raffinoitua hiilaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippunee jonkin verran Prismasta, mutta kilo Xtran spagettia on tuota luokkaa. Nettisivun perusteella n 39 senttiä. Meidän Prismassa taitaa olla 79. Aivan syötävää on.
En osta, ostin kerran Xtra pikamakaronia, keitettynä tuloksena oli kattilallinen limaisia lätkiä.
En tunne pikamakaronia, mutta kaikki pastat ne ihan yhtä ja samaa, siitä ei mikään muoto tai merkki tee yhtään sen parempaa tai huonompaa, se on täysin samaa ainetta kemiallisesti, osaa vaan myydään vaikka värjättynä, pienemmässä ja hienommassa paketissa, kun joku on huomannut, että näinkin voi tarpeeksi tyhmiltä rahastaa.
Xtra spagettia sai 99 senttiä kilo vielä 2 vuotta sitten, nyt en ole hintoja seurannut (varmaan noussut) kun ostin useamman paketin ja mulla menee ehkä 3 paketti vuodessa kun teen spagua vain ehkä 2-3 kuukauden välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne pikamakaronia, mutta kaikki pastat ne ihan yhtä ja samaa, siitä ei mikään muoto tai merkki tee yhtään sen parempaa tai huonompaa, se on täysin samaa ainetta kemiallisesti, osaa vaan myydään vaikka värjättynä, pienemmässä ja hienommassa paketissa, kun joku on huomannut, että näinkin voi tarpeeksi tyhmiltä rahastaa.
No ei todellakaan ole! Ei ole olemassa vain yhdenlaista vehnää, eli käytetty vehnälaatu vaikuttaa. Se, onko käytetty perinteistä pronssimuottia vai ei, vaikuttaa. Se, miten pasta on kuivattu, vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tollo syö spagettia kun perunoita saa kaupasta? Niissä sentään on kaikki tarpeelliset ravintoaineet, mutta spagetissa pelkkää valkoista puhdistettua vehnää eli raffinoitua hiilaria.
Toiset syövät ruokaa ihan maun ja vaihtelun takia, sitten on niitä jotka vain ravinteita tankkaavat.
APlle tiedoksi siis, että sen kilon Xtran spagettia saa HOK:n Prismoista 39 sentillä ja muista todennäköisesti n. 80 sentillä. Ihan 30llä ei taida enää saada kiloa.
Spagettipuita on aika harvassa mutta kannattaa etsiä. Se on aina ilo kun löytää sellaisen ja saa hyvät spagetit.
Vierailija kirjoitti:
Xtra spagettia sai 99 senttiä kilo vielä 2 vuotta sitten, nyt en ole hintoja seurannut (varmaan noussut) kun ostin useamman paketin ja mulla menee ehkä 3 paketti vuodessa kun teen spagua vain ehkä 2-3 kuukauden välein.
Voi hyvää päivää taas. Vilaskaa nyt edes hiukan sitä ketjua, johon kirjoitatte. Tämä hinta on täällä mainittu jo moneen kertaan ja on siis ihan tämän päivän hinta:
https://www.s-kaupat.fi/tuote/xtra-spaghetti-1kg/7340191156159
Minulla on spaghettia about 20 kiloa pantryssa. Plus muita pastalaatuja. Eivät tosiaan vielä 2021 maksaneet kuin parikymmentä centtiä kilo. Lidlissä.