Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kaipaan ihmistä joka loukkasi aika pahasti?

Vierailija
30.08.2025 |

Olen mielessäni antanut anteeksi, mutta pysyn etäällä. Silti jollain omituisella tavalla kaipaan häntä vaikka edes ei suhdetta olisi muodostunut koskaan. 

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsopa peiliin. Sinun on selkeästi vaikea myöntää itsellesi tehneesi myös virheitä ja näet huonoja puolia vain muissa ihmisissä. Itse loukkasit vähintään yhtä pahasti. Kasva aikuiseksi. 

Mistäpä sinä tiedät? Suurin osa meistä ymmärtää mikä on oikeudenmukaista ja mikä ei. Kuinka kohdellaan toista oikein ja kuinka väärin. Hän toimi toisin.

Miksi hän olisi halunnut kohdella sinua epäoikeudenmukaisesti ja väärin? Eihän lähtökohtaisesti kukaan halua kohdella toista väärin. Jotainhan siellä taustalla on.

Kyllä jotkut tahtovat. On ilkeitä ihmisiä. On narsisteja. Sitten on myös sadisteja, totaalisen pahoja ihmisiä. Psykopaatteja. Eivät kaikki ole kivoja.

Kaipaat psykopaattia, narsistia tai sadistia?

Vierailija
42/52 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla, että hän ei ole lähtökohtaisesti pitänyt sinua kovin suuressa arvossa ja tuo oli viimeinen niitti karistaa sut pois seurastaan? Tietysti selkärankaa osoittaisi se, että asian ilmaisee nätisti mutta silti jämptisti. 

Ei hän minua arvostanutkaan. Itse teko oli kai tarkoitukseton, mutta hänen tapansa toimia ja olla arvostamatta minua loukkasi. Jos hän olisi edes pyytänyt anteeksi, olisi se auttanut. 

No mikä se teko oli? Toiko hän kaupastaväärää ruokaa eikä pyytänyt edes anteeksi ?

Hänen tekonsa on rinnastettavissa esim. tällaiseen esimerkkiin: Henkilö epäilee, että toinen saattaa olla taloudellisesti epäluotettava tai velkaantunut mutta ei ole varma. Hän jatkaa yhteisten päätösten tekemistä ja sijoittaa

Luottamus. Vastuuttomuus. Huolimattomuus. Välinpitämättömyys. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsopa peiliin. Sinun on selkeästi vaikea myöntää itsellesi tehneesi myös virheitä ja näet huonoja puolia vain muissa ihmisissä. Itse loukkasit vähintään yhtä pahasti. Kasva aikuiseksi. 

Mistäpä sinä tiedät? Suurin osa meistä ymmärtää mikä on oikeudenmukaista ja mikä ei. Kuinka kohdellaan toista oikein ja kuinka väärin. Hän toimi toisin.

Miksi hän olisi halunnut kohdella sinua epäoikeudenmukaisesti ja väärin? Eihän lähtökohtaisesti kukaan halua kohdella toista väärin. Jotainhan siellä taustalla on.

Kyllä jotkut tahtovat. On ilkeitä ihmisiä. On narsisteja. Sitten on myös sadisteja, totaalisen pahoja ihmisiä. Psykopaatteja. Eivät kaikki ole kivoja.

Kaipaat psykopaattia, narsistia tai sadistia?

Jos kyseiset ihmiset eläisivät hyljättynä ja eristyksessä yhteiskunnasta, luuletko, että heillä olisi niin paljon vaikutusvaltaa kuin on? Psykopaatit, narsistit ja sadistit liikkuvat keskellämme, ovat naapureita, työkavereita, pomoja, ystäviä, tuttavia, puolisoja, isejä ja äitejä. Kyllä, heitä kaivataan, rakastetaan, heitä arvostetaan, koska heidän otsassaan harvemmin lukee diagnoosin nimi. 

Vierailija
44/52 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla, että hän ei ole lähtökohtaisesti pitänyt sinua kovin suuressa arvossa ja tuo oli viimeinen niitti karistaa sut pois seurastaan? Tietysti selkärankaa osoittaisi se, että asian ilmaisee nätisti mutta silti jämptisti. 

Ei hän minua arvostanutkaan. Itse teko oli kai tarkoitukseton, mutta hänen tapansa toimia ja olla arvostamatta minua loukkasi. Jos hän olisi edes pyytänyt anteeksi, olisi se auttanut. 

No mikä se teko oli? Toiko hän kaupastaväärää ruokaa eikä pyytänyt edes anteeksi ?

Hänen tekonsa on rinnastettavissa esim. tällaiseen esimerkkiin: Henkilö epäilee, että toinen saattaa olla taloudellisesti epäluotettava tai velkaantunut mutta ei ole varma. Hän jatkaa yhteisten päätösten tekemistä ja sijoittaa

Kaipaat liikekumppania joka on sadisti, psykopaatti ja narsisti. 

Tän on pakko olla trolli.

Vierailija
45/52 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänen tekonsa on rinnastettavissa esim. tällaiseen esimerkkiin: Henkilö epäilee, että toinen saattaa olla taloudellisesti epäluotettava tai velkaantunut mutta ei ole varma. Hän j

Esimerkistä puhui.

Vierailija
46/52 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks tää on näin salaperäistä ja sekavaa?

Vierailija
47/52 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap olisi ollut tekemisissä sadisti-psykopaatin kanssa? En oikein usko, että ap olisi ikinä hakeutunut sellaiseen seuraan.

Psykopaatit käyttävät "maskia". Ei ole mitenkään helppoa tunnistaa psykopaattia. Se on todella vaikeaa asiantuntijoillekin ja heitäkin huijataan usein.

Vierailija
48/52 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roskiin myös tuollaiset.

Vierailija
49/52 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks tää on näin salaperäistä ja sekavaa?

En sano tätä pahalla, mutta ehkä sinulla on luetunymmärtämisessä ja abstraktissa ajattelussa petrattavaa. 

Vierailija
50/52 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteet ovat inhimillisiä. Niitä tulee ja menee, mikään ei kestä loputtomasti. Ei edes kaipaus. Löydät kyllä hyvän.

Vierailija
51/52 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuossa sinua on loukattu?

Taloudellisia tappioita tulee jokaiselle joskus. Ja huonon päätöksen tekee jokainen joskus elämässään. Kelle vain voi käydä niin, että ostaa vaikkapa käytetyn auton, jossa onkin enemmän vikoja kuin toivoi. Ei tuollainen ole mikään maailmanloppu vaan normaalia ihmiselämän inhimillisyyttä.

Vierailija
52/52 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheisriippuvainen luo usein ihmisistä kuvitelmia. Tunnistatko itsessäsi läheisriippuvaisia piirteitä?

Tästä läheisriippuvaisuuden käyttöä pitäisi vähentää. Narsistien uhrit eivät ole läheisriippuvaisia, heistä luodaan sellaisia. Narsisti tai manipuloija tekee niin, että kohtelee puolisoa välillä huonosti ja hyvin, jolloin syntyy aivokemiallinen sidos uhriin. Manipuloija voi kohdella 5-6 kertaa toista täysin p'skamaisesti ja kerran hyvin. Tästä uhri aina piristyy ja kuvittelee kaiken muuttuvan paremmaksi. Siksi myös AP kaipaa tätä ikävää ihmistä, ainut mitä hän oikeasti kaipaa on oikea rakkaus. Yleensä narsistin uhri on empaattinen, joka ymmärtää toista liian hyvin tai haluaa auttaa.

Moni ihminen, joka on kasvanut perheissä, joissa pitää sietää erilaisia vaikeuksia, sietää huonoa käytöstä hyvin paljon ja saattaa ajautua huonoihin suhteisiin, koska kestää ja on joustava eikä ole kokemusta oikeasta rakkaudesta edes lapsena. Lapsena vanhemmat ovat voineet näyttää rakkauttaan vain käytöksen tai saavutusten kautta.

Päästäkseen irti huonoista ihmisistä, kannattaa kirjoittaa huonot asiat ylös ja lukea niitä aina kun alkaa miettiä, ettei suhde ollutkaan niin paha. Kirjoituksista voi lukea ja muistuttaa, että olihan se ihan pas*a.