Miks mun iäkkäät vanhemmat haluaa mulle huonon olon kun käyn heillä?
Kommentit (16)
Niitä ketuttaa kun oma aika on käymässä vähiin. Tässäkö tää nyt oli? Ketutustaan purkavat muihin. Kun on itsellä paha olo niin pakko tehdä muillekin paha olo.Vanhana taantuu lapseksi.
Ei sun oo pakko siellä käydä.
Oo vähän aikaa käymättä ja odota soittoa, kun kysyy mikset ole käynyt, vastaa että ollut kiireitä ja parempaa tekemistä kuin olla arvosteltavana. Pidä etäisyyttä jos eivät ymmärrä. Itse tosin olen sen verran mulkku et vastaan samalla mitalla takaisin
Vähättely on tyypillinen narsistin merkki. Ihan suoranaista loukkaamista ja ragoinnin hakua. Johon sitten todetaan "kato nyt et osaa edes käyttäytyä".
Ainoa keino vähentää narsitisten vanhempien vaikutusta on olla niiden kanssa vähemmän tekemisissä ja asettaan kunnon rajat.
Alkaa elämään omaa elämää.
Youtubessa on paljon neuvoja kylläkin enkuksi.
Pakko käydä kun tytär asuu opiskelujen ajan heillä. Opiskelee paikkakunnalla. Nytkään en ole oikein osannut häntä kasvattaa
Ap
Koska sinun olisi oltava parempi versio heistä. Ovat pettyneitä, ettet ole toteuttanut heidän omia täyttymättömiä toiveita elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Pakko käydä kun tytär asuu opiskelujen ajan heillä. Opiskelee paikkakunnalla. Nytkään en ole oikein osannut häntä kasvattaa
Ap
Poista se pakko. Ei ole mikään pakko. Olet vaan tyypillisesti narsistien groomaama.
Ne pilaa sun tyttäresikin. Joku halpa vuokrakämppä sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Koska sinun olisi oltava parempi versio heistä. Ovat pettyneitä, ettet ole toteuttanut heidän omia täyttymättömiä toiveita elämästä.
Narsistit ei koskaan ole läheisiin tyytyväisiä. Läheisillä on vain välineellinen rooli.
Vierailija kirjoitti:
Niitä ketuttaa kun oma aika on käymässä vähiin. Tässäkö tää nyt oli? Ketutustaan purkavat muihin. Kun on itsellä paha olo niin pakko tehdä muillekin paha olo.Vanhana taantuu lapseksi.
Kuka haluaa aiheuttaa omalle lapselleen huonon olon? Ei se oma olo siitä parane.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa aiheuttaa omalle lapselleen huonon olon? Ei se oma olo siitä parane.
Narsistit, ne saa tyydytystä siitä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
En olisi omaa lastani päästänyt äitini seuraneidiksi.
Tuttua. Narsismia se on ja ainoa lääke on olla olematta tekemisissä.
Mä oon köyhä, ei mulla ole varaa maksaa tyttären uuden asunnon takuita tai vuokria.
Pelkään vaan että arvostelevat tytärtäkin. Ainakin äitini mulle arvostelee häntä. Esim että pitäisi pukeutua tyttömäisemmin jne
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En olisi omaa lastani päästänyt äitini seuraneidiksi.
En minäkään. Mutta narsistiset ihmiset tekee asioita, koska he jollain tavalla hyötyvät niistä.
Narsisti kasvattaa lapsesta narsistin, koska lapsi oppii ympäristöstä ja käyttäytymisestä. Vaatii itseltä paljon, että ei mene mukaan sellaiseen toksiseen käyttäytymiseen. Mutta se on mahdollista ja itsestä kiinni, kun vain muuttaa toimintatapaansa.
Ja siis vanhemmat kohtelee mun veljeäni aivan eri tavalla kuin mua ja mun lapsia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja siis vanhemmat kohtelee mun veljeäni aivan eri tavalla kuin mua ja mun lapsia.
Ap
Narsisti vanhemmalla on suosikki lapsia ja suosikki lapsenlapsia.
Tosi ikävää. Jotkut ovat sellaisia. Oletko kertonut heille, miltä arvostelu ja vähättely sinusta tuntuu? Ehkä eivät itse tiedosta asiaa.