Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Päänahka haisee!

Vierailija
30.08.2025 |

Olen vaihdellut shampoota, kuivannut aina pesun jälkeen, tehnyt etikkahuuhtelunkin pari kertaa ja silti mun päänahka haisee välillä heti pesun jälkeen ja välillä seuraavana päivänä, vaikka hiukset ovat ihan puhtaat! 

Osaisiko joku auttaa, että pääsisin hajusta eroon!

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et varmasti sitä tiennytkään, että aivoista kasvavat karvat pään, vain kaljut on täysin järjissään, liika hiustenkasvu tekee susta nuijan...

Ei nyt kuitenkaan tee.

Vierailija
22/45 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suotta tuhlaa aikaasi ja rahojasi kaiken maailman poppakonsteihin ja yritelmiin. Osta apteekista Nizoral-shampoo tai muu vastaava lääkeainetta sisältävä. Jos sillä ei saa apua, käy lääkärillä. Kaiken maailman kuorivat yms shampoot ja erilaiset aineet saattavat vain pahentaa ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin päänahka paranee kun ei ole hiuksia hautomassa pöpöjä. 

Hiuksilla ja karvoituksilla on tehtävänä myös suojata ihoa. Talin liikaeritys on häiriö, jonka syy pitää selvittää. Kaljuksi ajettu iho ei vaivaa paranna, jos kyseessä sieni-infektio.

Häiriöt ovat ihan normaaleja asioita. Useasti haluamme tietysti kokeilla erilaisia asioita hyvinvointiamme tukeaksemme. Moni häiriö menee itsestään ohi.

Vierailija
24/45 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samaa ongelmaa ja ongelma juurisyy lienee erittäin paksut hiukset. Päänahka ei pääse tuulettumaan tarpeeksi.

Vierailija
25/45 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuorivat shampoot ja nesteet voivat auttaa. Itse olen pitänyt kotimaisesta System4 Balancing shampoosta, samalla valmistajalla ja esim. Vichyllä on myös muita hyviä tuotteita, Vichyllä oli ainakin joskus tosi hyvä oikeasti kuoriva shampoo.

System 4 ei toiminut minulla. - sivu

Vierailija
26/45 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten käsidesi laitetaan päänahkaan, kauanko pidetään, pestäänkö heti sen jälkeen hiukset?

Vierailija
27/45 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten käsidesi laitetaan päänahkaan, kauanko pidetään, pestäänkö heti sen jälkeen hiukset?

Kaadetaan purkista käteen/ laitetaan käsidesi pumppupullosta, hierotaan kunnolla päänahkaan ja annetaan vaikuttaa 1-2h jonka jälkeen hiukset pestään esim. hilseshampoolla. Sitä voi laittaa päähän useampana päivänä viikon aikana.

Vierailija
28/45 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö tuplapesun ja föönaat hiukset kuivaksi? Pidätkö hiuksia tiukalla nutturalla tms.?

Vierailija
29/45 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdan tyynyliinan n. Kolmen yön välein

Ap

Tuskin se tuota ongelmaa poistaa

Vierailija
30/45 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervashampoo on joillekin auttanut.

Vierailija
31/45 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda tuoksuttomaan shampooseen. Huuhtele hyvin viileällä vedellä. Kuivata hiukset föönillä. Pää alas päin. Kuohkwutta hiuksiin. Ei mitään kemikaaleja päähän. 

Vierailija
32/45 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuo päänahan hajuongelma joitakin vuosia sitten. Paras hajua hillitsevä shampoo oli head and shoulders. Kokeilin kaikki apteekin litkut.

Kun muutin eri maahan, haju loppui. Vedenlaatu ilmeisesti vaikutti jotenkin osaltaan mun päänahan vointiin. Sen koommin vaiva ei ole palannut, mutta oli se kiusallinen ja sitkeä. Epäilen jotain hiivaa.

Vierailija
33/45 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä suotta tuhlaa aikaasi ja rahojasi kaiken maailman poppakonsteihin ja yritelmiin. Osta apteekista Nizoral-shampoo tai muu vastaava lääkeainetta sisältävä. Jos sillä ei saa apua, käy lääkärillä. Kaiken maailman kuorivat yms shampoot ja erilaiset aineet saattavat vain pahentaa ongelmaa.

Näin just. Oireiden perusteella selvä seborrea. 

Vierailija
34/45 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda myös tyyny ja tyynyliina.

Vierailija
35/45 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä lääkäriin, sulla on joku sieni/hiiva, tms. tauti siellä päänahassa.

Vierailija
36/45 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loppuu päänahan ongelmat kun vedät klaniksi. 

Ootko vähän tyhmä. Ei se päänahka mihinkään muutu vaikka hiukset lähteekin.

Saattaa hyvinkin muuttua kun ei enää muhi tukan alla. 

Ap, mene käymään ihotautilääkärillä. 

Vierailija
37/45 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hilsettä on vähän ja päänahka kutisee helposti. Hiukset on todella paksut ja pitkät. 

Ap

kannattaa harkita lyhyempää hiustyyliä, seborrean paras hoito on käytännössä päivittäinen hiustenpesu eli se tali pitää saada pois päänahasta. Paksut hiukset oikein hauduttaa päänahkaa.

Vierailija
38/45 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan mitään käsidesiä tai edes sitä etikkaa. Ota teepuu palashampoo käyttöön ja ei mitään hiustenhoito tuotteita lisäksi. Hyvä kuivaus pesun jälkeen,  hiustenkuivaaja ja viileä puhallus käyttöön.

Vierailija
39/45 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese harja ja vaihda tyynyliina päivittäin.

Vierailija
40/45 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla samaa ongelmaa ja ongelma juurisyy lienee erittäin paksut hiukset. Päänahka ei pääse tuulettumaan tarpeeksi.

Tähän voi vaikuttaa valitsemalla kampaus joka on kevyempi. Esim. pixie cut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi