Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerroin vanhemmilleni muuttavani. Reaktio: ei mitään.

Vierailija
29.08.2025 |

Eivät kysyneet minne, tarjonneet apua, kommentoineet mitään. Ei mitään vastausta. Mitä mieltä? Asuminen on kuitenkin niin olennainen osa elämää että minusta kertoo paljon jos vanhempia ei kiinnosta missä oma jälkikasvu asuu. 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä sitten alkaa kiinnostaa kun tarvitsevat apuasi.

Vierailija
2/25 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettivät vain että mikä kesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesti missä? Jos tarkoitat heidän luotaan pois muuttamista niin sen tein jo vuosia sitten. 

Vierailija
4/25 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesti missä? Jos tarkoitat heidän luotaan pois muuttamista niin sen tein jo vuosia sitten. 

Miksi heidän sitten pitäisi reagoida. Olet aikuinen ja asut siellä missä haluat.

Vierailija
5/25 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi heidän sitten pitäisi reagoida. Olet aikuinen ja asut siellä missä haluat.

No jaa, minä olen saanut sellaisen vaikutelman että normaalit ihmiset juttelevat ja kommentoivat elämänmuutoksia. 

Vierailija
6/25 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy varmaan sitten ottaa sama asenne kun alkavat tarvita apua. Aikuiset ihmiset pärjäävät miten haluavat.

Vierailija
7/25 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy varmaan sitten ottaa sama asenne kun alkavat tarvita apua. Aikuiset ihmiset pärjäävät miten haluavat.

Näin se menee. Jos olet aikuinen etkä holhouksen alla, niin sinun oletetaan pärjäävän omin avuin.

Vierailija
8/25 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa, minä olen saanut sellaisen vaikutelman että normaalit ihmiset juttelevat ja kommentoivat elämänmuutoksia. 

Mikä on normaalia? Ei muutto ole elämänmuutos. Muutto on jos vaihdat elämäntyyliäsi tai sukupuoltasi.

Vierailija
9/25 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se menee. Jos olet aikuinen etkä holhouksen alla, niin sinun oletetaan pärjäävän omin avuin.

Jep, vanhukset pärjäilköön sitten itsekseen.

Vierailija
10/25 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös usein reagoimaton vanhempi. Voit tietysti kysyä miten muuton voisi järjestää ja ehkä ne aktivoituvat miettimään apuja. Tai sitten eivät osaa ja ne pitää opettaa siihen avustajan rooliin.

Vierailija
11/25 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on normaalia? Ei muutto ole elämänmuutos. Muutto on jos vaihdat elämäntyyliäsi tai sukupuoltasi.

Täh? Sinun mielestäsi elämäntyylin muutos, siis vaikka vegaaniksi alkaminen, on elämänmuutos, mutta se ei ole että koko koti muuttaa paikkaa? Muuttamista pidetään tutkitusti yhtä raskaana muutoksena kuin eroa tai jopa läheisen kuolemaa. Jos sinusta on ihan normaalia olla kommentoimatta mitään, kun oma läheinen kertoo elämänsä isoista tapahtumista, niin mistä sinä sitten keskustelet? 

Vierailija
12/25 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin asunut nykyisessä asuinmaassani kaksi vuotta, kun äiti alkoi ihnetellä, että missä päin sellainen maa ees on. No, katsoi sitten kartasta, mutta kaksi vuotta ja kyseessä kuitenkin oma lapsi.

Vierailija
13/25 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Sinun mielestäsi elämäntyylin muutos, siis vaikka vegaaniksi alkaminen, on elämänmuutos, mutta se ei ole että koko koti muuttaa paikkaa? Muuttamista pidetään tutkitusti yhtä raskaana muutoksena kuin eroa tai jopa läheisen kuolemaa. Jos sinusta on ihan normaalia olla kommentoimatta mitään, kun oma läheinen kertoo elämänsä isoista tapahtumista, niin mistä sinä sitten keskustelet? 

Muutto on muutto. Ei se ole elämänmuutos. Jos joku muuttaa niin siinä ei ole enempää keskusteltavaa kuin uusi osoite mikäli sellaisen haluaa. 

Vierailija
14/25 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti totes vaan hohhoijaa, puhisi tympääntyneenä ja alkoi puhua omista asioistaan.

Vierailija
15/25 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Sinun mielestäsi elämäntyylin muutos, siis vaikka vegaaniksi alkaminen, on elämänmuutos, mutta se

kyllä se on elämänmuutos, ihan varsinkin jos paikkakunta muuttuu. Missasit keskustelusta nyt myös sen, että osoitettakaan ei kysytty. 

Vierailija
16/25 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Sinun mielestäsi elämäntyylin muutos, siis vaikka vegaaniksi alkaminen, on elämänmuutos, mutta se ei ole että koko koti muuttaa paikkaa? Muuttamista

Ei todellakaan pidetä yhtä raskaana kuin läheisen kuolemaa. Kuinka sekaisin oikein olet? :D

Vierailija
17/25 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Sinun mielestäsi elämäntyylin muutos, siis vaikk

kyllä se on elämänmuutos, ihan varsinkin jos paikkakunta muuttuu. Missasit keskustelusta nyt myös sen, että osoitettakaan ei kysytty.

Kuten kirjoitin. Osoitetta pyydetään jos sellaista tarvitsee.

Vierailija
18/25 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Muutto on muutto. Ei se ole elämänmuutos. Jos joku muuttaa niin siinä ei ole enempää keskusteltavaa kuin uusi osoite mikäli sellaisen haluaa. "

Kyllä se on elämänmuutos, vaikka sinä et sitä tajuaisikaan. Normaaleja ihmisiä sellaiset kiinnostavat. Missasit keskustelusta myös sen, että osoitettakaan ei kysytty.

Vierailija
19/25 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei todellakaan pidetä yhtä raskaana kuin läheisen kuolemaa. Kuinka sekaisin oikein olet? :D"

https://yle.fi/a/3-9308968

Vierailija
20/25 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, olen pahoillani. Ehkä he eivät kuulleet tai ymmärtäneet..? Seniorit ainakin vain nyökkäävät hajamielisesti kun eivät pysy kärryillä.