Mitä tekisit nyt jos olisit 35-vuotias?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Aloittaisin sijoittamisen saman tien, jotta myöhemmin ei sitten kaduta että miksi aloitin niin myöhään. Olen nyt 43-vuotias ja aloitin 42-vuotiaana tämän homman, puolitoista vuotta olen tässä puuhastellut ja oppimiskäyrä on ollut melkoinen.
Muuttaisin halvempaan asuntoon, jotta saisin enemmän rahaa työnnettyä sijoituksiin. Muutenkin säästäisin enemmän kaikesta kuten harrastuksista ja ruoasta ja matkustelusta.
Vannottaisin itseäni pysymään kaukana tulevasta miesystävästäni ja miehistä muutenkin.
Miksi haluaisit säästää etkä elää ja kokea, silloin kun vielä pystyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaisin sijoittamisen saman tien, jotta myöhemmin ei sitten kaduta että miksi aloitin niin myöhään. Olen nyt 43-vuotias ja aloitin 42-vuotiaana tämän homman, puolitoista vuotta olen tässä puuhastellut ja oppimiskäyrä on ollut melkoinen.
Muuttaisin halvempaan asuntoon, jotta saisin enemmän rahaa työnnettyä sijoituksiin. Muutenkin säästäisin enemmän kaikesta kuten harrastuksista ja ruoasta ja matkustelusta.
Vannottaisin itseäni pysymään kaukana tulevasta miesystävästäni ja miehistä muutenkin.
Miksi haluaisit säästää etkä elää ja kokea, silloin kun vielä pystyy?
Sitä kutsutaan nautinnon lykkäämiseksi kärsivällisyyden ja pitkäjänteisyyden avulla. Eli tarkoitus on kyllä jos luoja suo elää ja kokea asioita, mutta vähän myöhemmin sitten kun taloudellinen vapaus ja riippumattomuus on saavutettu.
Viime vuosien aikana itselleni on käynyt selväksi, että arvostan taloudellista riippumattomuutta ja turvallisuutta enemmän kuin lyhytaikaista hedonistista nautiskelua. Eli arvojen kirkastumisesta ja muuttumisesta kyse, kuuluu ihmisenä kasvuun.
Muuttaisin Thaimaahan, hyvä ruoka, ilmasto ja kauniit naiset.
Tarkoitatko ap, että mitä tein ollessani 35-vuotias ja mitä nyt tekisin toisin?
No en irtisanoutuisi pa*kasta työstä vaan jatkaisin siinä, kunnes olisin valmis työkyvyttömyyseläkkeelle. Ei olisi lopputulos nykyhetkeen yhtään erilainen, paitsi että olisin eläkkeellä, enkä olisi joutunut kokemaan sairauslomahelvettiä ja työttömyyttä.
Myös parisuhteessa ja lapsemme kanssa toimisin joissakin asioissa toisin. Ehkä silloin elämästä voisi lopulta tulla siedettävä tai jopa hyvä.
Matkustelisin enemmän kun oli jaksamista enemmän. En säästelisi niin paljon vaan nauttisin enemmän.
Mä oon 35:D en mitään,elämä samanlaista tasapaksun tylsää.
Ihan samaa, mitä tein jo ennenkin ollessani 35 vuotias: jatkoin opintoja ja hakeuduin sen myötä erittäin mieluisaan työpaikkaan.
Harrastin mieluisia harrastuksia tanssin ja liikunnan parissa.
Sittemmin muutin yhteen ja menin naimisiin toisen velan kanssa ---> harrastimme intensiivisesti tanssia ja liikuntaa yhdessä. Matkustimme ja nautimme elämästä.
Istuisin tässä lounaalla niin kuin nytkin (35-vuotiaana).