Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä haluan kissanpennun!!

Vierailija
22.09.2008 |

Mutta mikä ihme siinä on, että tämän kokoisesta (reilu 35 000 asukasta) kaupungista ei näin syksyllä enää löydy kissanpentuja!?? Kauppojen ilmoitustauluilla ei juuri ole kissanpentuilmoituksia, ja nekin joita on ollut, olen soittanut läpi, ja kissat jo menneet. :P Ei mulla silti olisi aikaa joka päivä käydä kyttäämässä kaikkien kauppojen ilmoitustauluja, jotta näkisin uuden ilmoituksen heti, ja kissanpennun saisin. Tuntuu turhauttavalta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt lukemassa netistä paikallislehtien eläin -ilmoitukset, sekä netistä erään lemmikkiaiheisen palstan kissanpentuilmoitukset (joissa sielläkään ei ollut yhtään ainoaa kissanpentua tästä lähialueilta), vaikka ilmoituksia oli 105 kappaletta.

Mistä muualta netistä vielä etsisin annettavia / myytäviä kissanpentuja?

AP

Vierailija
2/11 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

googlaamalla kissanpentuja.... Mutta jos tosissasi pennun haluat, niin miksi sen pitää olla sitten siitä lähialueelta? Miksi et voisi hakea vähän kauempaa? Kyllä mekin ollaan kaikki kissat aina haettu milloin mistäkin, ei tästä läheltä ole yhtään löytynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltainen Pörssi ja eläinsuojeluyhdistys on katottu jo toisen laittamani viestin jälkeen.

Olen myös googlettanut hakusanoilla kissanpentu + paikkakuntani. Kaksi potentiaalista ilmoitusta tuli esille, vaikka olen koko iltapäivän netistä etsinyt. Lisäksi toiveenani on, että kissa olisi tyttö, joten kollikissailmoitukset olen ohittanut saman tien.

Sille, joka ehdotti kissan hakemista kauempaa: Kyllä mä voisin sen kissan hakea lähikunnista, mutta en mä todellakaan lähde yli 50 km matkaa ajamaan kissan takia. Jo ihan ajatuksenakin järjettömän epäekologinen. Eikä siinä, kyllähän mulla on aikaa odottaa, että täältä omastakin kaupungista löytyy kissanpentu (kuten ihan varmasti syksyn / talven aikana löytyykin). Tätä kissa-asiaa on vain pyöritelty mielessä koko kesä, ja viimein tehty päätös, että ollaan valmiita kiintymään uuteen eläimeen. :) Jotenkin vaan oletin, että kissanpennuista olisi enemmän tarjontaa täällä "maalla" vielä näin syksylläkin. ;) Siksi siis pientä pettymystä ilmassa.

AP

Vierailija
4/11 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole varaa / intoa edes ajaa 50km ottaakseen kissan, niin onko varaa / intoa käyttää se rokotuksilla 2 kertaa pentuaikana (n.100 €). Onko varaa / intoa ostaa sille kunnon ruokaa jne.

Vaikutat siltä, etten sinulle edes antaisi / myisi kissaa.

Vierailija
5/11 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän teidän av-mammojen kans tiedä itkiskö vai nauraisko xD

Mulla on ollut kissoja AINA, lukuunottamatta niitä 1-2 kk mittaisia taukoja kissojen menehtymisten välillä. Vauvasta asti meidän perheessä on ollut kissoja. Ja tiedoksesi vaan, niitä ei rokotuteta kahta kertaa pentuna, vaan myös kolmannen kerran vuoden ikäisenä, ja sen jälkeen vuoden välein JOKA IKINEN VUOSI. ;)

Meillä kyllä kissoille ostetaan asianmukaista ja iänmukaista ruokaa AINA. Kissat leikataan jollei pentuja toivota, myös urokset, jottei olisi merkkaamisongelmaa. Yhden kissan olen vienyt alkuyöstä eläinlääkäriin, kun synnytys ei edennyt, ja maksanut siitä ilosta, että kissa ja pennut jäivät henkiin, lähes 200 euroa (enemmän kuin omasta synnytyksestäni!!! :D).

Tää on ihan hervotonta, että musta tehdään diagnoosi kissanomistajaksi sopimattomaksi av:lla sen perusteella, että en halua hakea kissaa kaukaa. Musta lähinnä on ihan sairasta hakea kissa kaukaa varta vasten, kun tässä omassakin kaupungissa syntyy vuosittain ihan reippaasti kissanpentuja, ja pennun saa tästä läheltäkin, kun malttaa odottaa. Enemmän mua huolettaa nämä, joilla on niin kiire saada lemmikki (yleensä hetken mielijohteesta), että se pitää lähteä hakemaan jostain satojen kilometrien päästä, jotta sen saa heti. Itse teettäessäni kissallani pentuja, odotutin ostajia viikon, puolitoista, ennen kuin luovutin kissat, vaikka olivat jo luovutusikäisiä (siis mikäli uudet omistajat eivät olleet varanneet kissaa ennen luovutusikää), jotta näin, ettei kissanpentu mene sellaisille "hetken mielijohteesta" -ihmisille, joille tärkeintä oli se, että kissan saa heti ja välittömästi. Kertoo jotain ihmisestäkin.

Lisäksi kissan hakeminen jostain kaukaa on epäekologistakin, mutta siitähän tavis av-mamma ei taida mitään ymmärtääkään... ;)

AP

Vierailija
6/11 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikutat ihan vastuuntuntoiselta kissanomistajalta, jolle ainakin minä voisin kissan luovuttaa. Missä asut? Tiedossani on työkaverillani 3kpl lähes mustaa mahdollisesti puolipitkäkarvaista pentua. Iältään nyt n. 4 viikkoa.

Vierailija
7/11 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin Suomea asustelet, et sattumoisin pohjois-Suomessa? Nimittäin minulla olisi kaksi tyttökissan pentua (maatiaiskissoja), luovutusikäisiä, rokotettuja ja madotettuja. Oikein hurmaavia tapauksia. :)

Vierailija
8/11 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeistä kahtakin kissaa (ragdolleja) odotettiin monia kuukausia! Varattiin ne jo ennenkuin olivat syntyneet. Ja oltiin kyllä valmiita reissaamaan pitkiä matkoja, kun käytiin niitä katsomassa pieninä useita kertoja ennen luovutusikää. Mutta, meillä toki oli se, että haluttiin nimenomaan nämä ragdollit, ja koettiin ne niin tärkeiksi, että matkat ei olleet todellakaan mikään juttu. Ja ap, tuosta sinun aloituksestasi saa nimenomaan sen kuvan, että haluat sen pennun nyt ja heti. 8

Vierailija
9/11 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap, tuosta sinun aloituksestasi saa nimenomaan sen kuvan, että haluat sen pennun nyt ja heti. 8

Lähinnä siis se, että olin kuvitellut, että syksylläkin vielä olisi kissanpentuja helposti saatavissa. Löysin vain muutaman kissailmoituksen, (joissa kissojen luovutusaika olisi ollut 2-6 viikon kuluttua), mutta lähes kaikki kissat olivat varattu (!!!!), muutama kollikissa olisi ollut jäljellä. Turhautti, kun en kuvitellut, että tyttökissaa olisi niin vaikea saada, enkä ollut etukäteen tajunnut, että kissoilla on näin syksyllä noin kova menekki / niitä on tarjolla noin vähän, ja kaikki varataan saman tien.

Nyt mulle kuitenkin on tiedossa tyttökissa, parin viikon päästä saan hakea :) Täällä me mietitään jo innoissamme nimiä yhtä kuumeisesti kuin vauvoillekin ;D

Kiitoksia teille kissaa tarjonneille, olisin varmasti yrittänyt teidän kautta saada kissaa, mikäli näin hyvä tuuri ei olisi tässä illan aikana muuten käynyt. :)

AP

ps. ragdollien omistaja! Ymmärrän, että rotukissoja haetaan satojenkin kilometrien päästä, jos joku tietty rotu halutaan. Näitä normaaleja maatiaiskissoja kuitenkin syntyy joka kuntaan ja pitäjään kaikkina vuodenaikoina, joten hullua lähteä sekarotuista kissanpentua hakemaan kaukaa, kun kiirettä kissan saannille ei ole. Onhan niitä vauvojakin 9 kk odotettu, kyllä sitä siis malttaa sopivan kissankin löytymistä odotella, niin ettei tarvi satojen kilometrien päästä hakea :)

Vierailija
10/11 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIva että katti löytyi.

Muistutuksena tässä, että tähän aikaan vuodesta LÖYTÖELÄINKODIT ovat täynnä kissoja, paljon on myös justiinsa luovutusikäisiä (3kk) pentuja, jotka on kesällä löydetty orpoina tai koko pesueen kera. Nämä reppanat ovat itse aivan syyttömiä tilanteeseensa ja aivan liian paljon niitä pitää lopettaa. Löytökissasta saa itselleen eläinlääkärin tarkastaman ja rokotetun, hellyyttä ja huolenpitoa arvostavan kaverin, ja samalla tekee hyvän teon.

Vierailija
11/11 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rokotusten. madotuksen ja leikkauksen hinta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän