Elisa Aaltola: Metsästäjät nauttivat tappamisesta!
Nyt tuli Elisalta jyrähdys:
https://www.iltalehti.fi/palat/d89b839c-2361-4e1e-ad3c-b87a8b6fbfc1
Kommentit (268)
Vierailija kirjoitti:
Metsästän ainoastaan hirviä, peuroja ja villisikoja. Harrastan sitä saadakseni liikuntaa ja luomua lihaa pakkaseen, en alun jutun mielipiteenesittäjän väittämän takia.
Epäilen että tunteekohan moni metsästäjiä vastustava oikeasti niitä metsästäjiä. Päivä metsästäjien kanssaan metsällä saattaisi muuttaa monen asenteita.
Jos selviää hengissä sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metsästän ainoastaan hirviä, peuroja ja villisikoja. Harrastan sitä saadakseni liikuntaa ja luomua lihaa pakkaseen, en alun jutun mielipiteenesittäjän väittämän takia.
Epäilen että tunteekohan moni metsästäjiä vastustava oikeasti niitä metsästäjiä. Päivä metsästäjien kanssaan metsällä saattaisi muuttaa monen asenteita.
Tunnetko koskaan mielihyvää saadessasi osuman? Harrastat tappamista saadaksesi _liikuntaa_? Ennemmin teen omatoimieutanasian kuin vietän kaltaisesi psykon kanssa päivää missään!
Sinulle sitä voi suositella ihan muutenkin kyllä.
Elisa Aaltola on aivan pimeä persoona. Ihminen on metsästänyt läpi historian, ja metsästys on eettisempi tapa liharuoalle kuin joku lehmien jalostus.
Nämä eläinaktivistit ovat aivan todellisuudesta vieraantuneita saivartelijoita ja heidän kommenttinsa voidaan jättää omaan arvoonsa (unohtaa täysin)
Jos pyrkisi uudelleen eduskuntaan alueellani niin voisin äänestää.
No tottakai nauttivat. Ei kai kukaan lähde metsälle siksi, että ei missään nimessä halua tappaa eläintä.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän ne nauttiikin. Eihän kukaan metsästäisi, jos ei nauttisi siitä.
Metsästyksestä en tiedä mutta parissa ammatissa nauttivat oikeasti kun saavat tap taa eläimen.
Vierailija kirjoitti:
Koskaan ei näe sellaista ilmettä ihmisellä, kuin mitä monilla metsästäjillä on saaliin ampumisen jälkeen otetusssa kuvassa jossa he urheasti poseraavat. Ilme on sekoitus huumaa, kiimaa, kiihkoa, onnea. Mikään ei taida olla lähellekkään yhtä paljon mielihyvää tuottava kokemus kuin se, että pääsee posauttamaan jonkun eläimen hengiltä. Tälläistä ilmettä en ole koskaan muussa yhteydessä nähnyt.
Jokaisessa miehessä on jonkin verran homoutta. Se on se ilme.
Tavallaan kyllä tavallaan ei. Tappaminen on osa metsästystä. Mutta siitä ei nautita sillä tavalla mitä Elisa luulee.
Ihan hörhö mamma.
Toki metsästäminen huvin vuoksi on eettisesti keskusteltava aihe. Itse lopetin jo vuosia sitten. Mutta metsästäisin kyllä, jos ruokaa metsästä tarvitsisin.
Saahan siitä nauttia. Luonnollista ja hyvä harrastus.
T. Kaupunkilainen ja vassari
Vierailija kirjoitti:
Metsästäjälle onnistunut kaato voi kuitenkin olla hyvin harvinainen tapaus, tyyliin kerran kymmenessä vuodessa, joten siinä voi olla aika paljon latausta silloin mikä purkautuu.
Eli vihjaatko siihen suuntaan, että epäonnistuneita kaatoja (haavakot, mahaosumat ym. eläimelle kivuliaat kohtalot) on paljon onnistuneita enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Jos pyrkisi uudelleen eduskuntaan alueellani niin voisin äänestää.
Äänestin viime vaaleissa. Jos jonkun koskaan olisin toivonut pääsevän läpi niin Elisan. Upea tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Mulle se on ruoan hankkimista, samalla tavalla kuin kalastus. Tapettu ne kaupassa myytävät lihat ja kalatkin on
No tämä. :D Suurin osa Suomessa tapahtuvasta metsästyksestä on RUUAKSI eikä se ole väärin minusta. Olen itsekin kalastanut joskus kyllä ja kaloja tappanut lapsena, opetettiin kuulkaa ihan koulussa tämä, miten kalastetaan ja miten tapetaan sekä perataan kala oikeaoppisesti, miten laitetaan mato koukkuun.. Ovat selviytymistaitoja siinä missä ruokasienten ja syötävien kasvien/marjojen tunnistus.
Luulisi että vihreät pitäisivät siitä että on lähiruokaa eikä ole tehotuotettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle se on ruoan hankkimista, samalla tavalla kuin kalastus. Tapettu ne kaupassa myytävät lihat ja kalatkin on
No tämä. :D Suurin osa Suomessa tapahtuvasta metsästyksestä on RUUAKSI eikä se ole väärin minusta. Olen itsekin kalastanut joskus kyllä ja kaloja tappanut lapsena, opetettiin kuulkaa ihan koulussa tämä, miten kalastetaan ja miten tapetaan sekä perataan kala oikeaoppisesti, miten laitetaan mato koukkuun.. Ovat selviytymistaitoja siinä missä ruokasienten ja syötävien kasvien/marjojen tunnistus.
Luulisi että vihreät pitäisivät siitä että on lähiruokaa eikä ole tehotuotettua.
Ja kyllä monet vihreät pitävätkin, ja ajattelevat että metsästys on ihan Ok. En ole Elisa Aaltolan kanssa samaa mieltä tästä asiasta. Mielestäni hän kärjistää asioita tahallaan. Toisaalta kärjistäminen kuuluu politiikkaan. Olen itse ollut jopa vegaanisella ruokavaliolla ja olen ollut jopa 20vuotta elämässäni syömättä lihaa. Silti mielestäni riista on parempi vaihtoehto kuin tehotuotettu liha ja murhaajiksi ja tappamisesta nauttiviksi sadisteiksi metsästäjiä haukkuvat vaikuttavat jotenkin todellisuudesta vieraantuneilta oman egon pönkittäjiltä.
Elisa Aaltolalla on omassa elämässään myös sokea piste. Hänellä on nimittäin koiria lemmikkinä. Monien muitten eläinten pitämisen lemmikkinä hän tuomitsee, mutta juuri koira onkin ihan Ok, kun sellainen on hänellä itsellään.
Pidän paljon Elisasta ja kunnioitan häntä tutkijana. Olen myös äänestänyt häntä ja olen monista asioista samaa mieltä. Toivoisin kuitenkin, ettei hän lähtisi tuollaiseen tahalliseen kärjistämiseen ja pystyisi näkemään myös oman epätäydellisyytensä. Luultavasti se on vain keino hakea huomiota poliitikkona. Mediassakin on kova kilpailu huomiosta ja tarkoituksella nostetaan näitä kärjistyksiä esille.
Vierailija kirjoitti:
Elisa ei tiedä mistään yhtään mitään. Hapen ja muiden resurssien tuhlaaja.
No kyllä ne trofeekuvat ovat alentavia.
Sitten on näitä eläinten tappokisoja. Eli kyllä Elisa tietää mistä puhuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Elisa Aaltola on aikamme ilmiö. Osa hänen ajatuksistaan on varsin hyviä ja kannatettavia, mutta sitten välillä menee överiksi. Ja tuossa pätkässä on nyt media puolestaan napannut tietyn osuuden koko keskustelusta, joka tietty antaa näkyviin vain ehkä tunteita nostattavimman osan.
Jos olet valmis tappamaan hyttysen, ampiaisen tai hämähäkin, niin aivan turha jeesustella muustakaan eläinten tappamisesta.
Ihan kiinostavaa, että sinulle hyttynen, ampiainen, hirvi, koira tai hevonen ovat ihan samalla viivalla. Ilmeisesti punkki tai suolinkainen myös. En ole koskaan tavannut kaltaistasi.
Itse kysyin samaa asiaa. Miksi elolliset olentoja arvotetaan? Ymmärrän, jos on vastakkain minä ja eläin, niin tapan sen eläimen, jos ehdin ensin. Koskee myös suolinkaisia tai
Miten ennalta arvattavaa taas. Vedetään suolinkaiset ja punkit tähän keskusteluun.
No ei sulla tunnu olevan kauheasti kokemusta maailmasta ja elämästä joten ei ihme. Vastaavaa näkee vaikkapa rokkarin naamalla keikan viimeisen biisin jälkeen. Monessa muussakin yhteydessä. Useimpien ilmettä rakastelun jälkeen emme koskaan näe mutta se on samaa sarjaa.
Metsästäjälle onnistunut kaato voi kuitenkin olla hyvin harvinainen tapaus, tyyliin kerran kymmenessä vuodessa, joten siinä voi olla aika paljon latausta silloin mikä purkautuu.