Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eläimen vakuutus, kannattaako?

Vierailija
28.08.2025 |

Hei, kokemuksia kaivataan, kannattaako kissalle (rotu) ottaa vakuutus? Hinta kissalla pentuna max 1500e. Soitin vakuutus.yht ja hinnat oli järkyttäviä 500e/vsi plus 30% pitää maksaa jokaisesta käynnistä itse ja joka käynnistä lisäksi 70e. Kuinka paljon vakuutukselle mahtaa tulla tarvetta?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole järkeä ottaa halvalle kissalöe vakuutusta. Ostaa uuden, jos huono tuuri käy

Vierailija
22/25 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koiralla on kannattanut. Vakuutus ollut keskimäärin 350€/vuosi (noussut 200€:sta ylöspän, tänävuonna jo 500€) ja eläinlääkärikuluja ollut kahdeksassa vuodessa noin 10 000€ :). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/25 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Eikä kannata ostaa tuonhintaista kissaa.

No, olen maalainen. Meillä vietiin kissat saunan taakse jos kipuilivat.

Vierailija
24/25 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa on säästötillä tarpeeksi ja yli 20 vuoteen ei ole tullut mitään isoja eläinlääkärikuluja. 

Vierailija
25/25 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä tai kahdella koiralla/kissalla voi vakuutus kannattaakin. Jos eläimiä on monta, ja osaa itsekin tehdä jotain, ei todellakaan kannata. Itselläni on ollut pari koiraa, joilla vakuutuksesta olisi ollut hyötyä, mutta suurimmalla osalla ei olisi ollut.

Rodunomaisia terveystutkimuksia, rokotuksia yms. vakuutushan ei korvaa. Olen laskenut säästäneeni hurjia summia vain maksamalla eläinlääkärikulut itse aina tarvittaessa ihan ilman vakuutuksia vuosikymmenien aikana.