Eläimen vakuutus, kannattaako?
Hei, kokemuksia kaivataan, kannattaako kissalle (rotu) ottaa vakuutus? Hinta kissalla pentuna max 1500e. Soitin vakuutus.yht ja hinnat oli järkyttäviä 500e/vsi plus 30% pitää maksaa jokaisesta käynnistä itse ja joka käynnistä lisäksi 70e. Kuinka paljon vakuutukselle mahtaa tulla tarvetta?
Kommentit (25)
Nyt on kolmas koira ja en ole ottanut koskaan mitään vakuutuksia. Olen ollut onnekas ettei ole ollut mitään muuta kuin tavalliset vuositarastukset sekä hampaiden puhdistukset.
Marsuvakuutus kannattaa, usein niitä katoaa nälkäisten matkaan.
Mä oon ymmärtäny että ne lemmikkivakuutukset on huonoja, parempi vaan säästää pahan päivän varalle.
Korvaako vakuutus jos Ilves vie rappusilta?
Ei kannata. Mulla kaks koiraa, iältään 7 ja 8 ja aikamoinen summa olisi mennyt vakuutuksiin näiden vuosien aikana. Alkuun mulla olikin vakuutukset ehkä vuoden tai parin ajan. Toinen sairasti välilevytyrän ollessaan 6 v, se maksoi 1800 e ja laskin, että siltikään ei vakuutus olisi missään nimessä kannattanut.
Jos on adhd koira, jolle sattuu ja tapahtuu, niin vakuutus on joka vuosi maksanut itsensä takaisin
Laskeskelin, että eläinvakuutus kannattaa jos eläimeltä pitää säteilyttää kilpirauhanen. Kalliit hammaslääkärit lähtökohtaisesti eivät kuulu vakuutuksen piiriin.
Mitään vakuutusta ei kannata ottaa jos ei ole jotenkin keskimääräistä todennäköisempää, että vakuutus tulee tarpeeseen. Vakuutuksen ottaminen ei eroa vedonlyönnistä. Pitää olla kertoimet kohdallaan, jotta veto kannattaa.
Jos kissasi sairastaa paljon vakuutuksen kattamia sairauksia, niin kannattaa.
Meillä oli aikoinaan maalla montakin ihan tavallista maatiaiskissaa, jotka eivät maksaneet euroakaan. Jos en olisi niitä ottanut, olisivat omistajaltaan päätyneet kivisen säkin perällä järven pohjaan.
Kissat elivät vanhaksi ja terveenä, ei niitä koskaan eläinlääkärissä käytetty.
Jos sinulla on tilillä rahaa, niin älä ota. Säästä se raha tilillä. Vakuutus auttaa silloin, kun rahaa ei ole tilillä. Esim. leikkauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kolmas koira ja en ole ottanut koskaan mitään vakuutuksia. Olen ollut onnekas ettei ole ollut mitään muuta kuin tavalliset vuositarastukset sekä hampaiden puhdistukset.
Vakuutus ei taidakaan korvata mitään rutiinitoimenpiteitä, kuten hammaskivenpoistoja, tai hampaiden poistoja, rokotuksia tms.
Mutta kyllä silti ottaisin vakuutuksen, jos olisin koiraa hankkimassa. Eikö niitä ole mahdollista kilpailuttaa, tai ottaa jotain suppeampaa vakuutusta?
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on tilillä rahaa, niin älä ota. Säästä se raha tilillä. Vakuutus auttaa silloin, kun rahaa ei ole tilillä. Esim. leikkauksissa.
Voi säästää vaikka johonkin rahastoon, tai säästötilille.
Kannattaa lukea vakuutus ehdot. Usein on aika korkea omavastuu niissä myös.
Jos on ylimääräistä rahaa, mikä ettei. Vakuutus jossa saa eläinlääkärillä käynneistä osan tai enemmän. Jos on jo siis itsellä / perheellä terveysvakuutusta ja kotivakuutusta, eikä raha lopu.
Otat sen vakuutussumman minkä ajattelet hyväksi, jaat sen kahtia ja pistät sen summan säästöön joka kuukausi. Näin säästät yllättäviin kuluihin mutta et maksa sitä 500e/vuosi.
Koiralta meni takajalan nivelsiteet. Leikkaus oli yli 2000e josta vakuutus korvasi n.1500e. Sama koira sai palan lasia silmäänsä, silmän hoito tuli maksamaan sekin lähemmäs pari tonnia ja vakuutus kattoi ison osan. Meidän tapauksessa vakuutus koiralle on kannattanut.
Minä maksan mielelläni lemmikkini vakuutusta, vaikkei sen käytölle ole vielä tullut tarvetta. Toivottavasti näin sujuu jatkossakin.
Anyone?