Ei kannata erota
Kun pääsee vaikeista ajoista yli, on pitkä avioliitto todellakin onnea tuova. Nyt sen tajuan. Yli 30 vuotta oltu yhdessä. Teineinä tavattu. Oli vaikeita vuosia lasten ollessa pieniä. Mentiin terapiaan. Se tuntui silloin ihan turhalta. Nyt ymmärrän sen arvon. Opimme tuntemaan toisemme paremmin. On tapeltu kerta jos toinenkin. On ollut välljähtynyttä. On vakavasti harkittu eroa noin 10 v sitten (oli miehellä ihastus). Mentiin taas terapiaan. Hirveetä pakkopullaa, mutta myös sen arvon tajuan nyt.
Olen onnelinen tässä pitkässä liitossa. Minulla on todellinen ystävä vierelläni. Eli älkää laittako lusikoita jakoon ekasta riidasta. Jos tympii, se menee ohi. Tämä tuli nyt mieleeni kun piti alkaa suunnitella 25 v hääpäivää. Ei hemmetti. Me ollaan päästy yllättävän pitkälle.
Kommentit (5)
Minulla elämä kyllä parani erotessa ja oikeanlainen kumppani löytyi.
ei aina kannata pysyä yhdessä. Usein tulee tehtyä väärä valinta kumppanin suhteen nuorena. Vähän vanhempana tietää mitä etsii.
Ei pitkä avioliitto ole mikään kehumisen arvoinen, jos avioliitto ja parisuhde ovat huonoja, eivätkä tee sinua onnelliseksi.
Aha, kivat teille.