Mitä vaaditaan aitoon onnellisuuteen?
Peruspilarit, mitkä ne on?
Raha, kuinka paljon?
Ystäviä, määrä vai laatu?
Turvallinen ympäristö, kartano vai kerrostalo?
Yms.
Kommentit (36)
Niin kun Raamattu toteaa "minun onneni on olla Jumalaa lähellä."
Tämä on aina pitänyt paikkaansa omassa elämässäni. Kun sitä on ajatunut kauas Jumalasta, niin joutavat asiat täyttävät mielen ja onnellisuuden sijaa tulee levottomuus ja tyytymättömyys. Kun on katunut syntejään ja palannut lähelle Jeesusta, niin ilo ja onnellisuus on ensisijassa. Muut maalliset asiat tulevat perässä ja kaikki tarvittava mitä maallista tarvitseekin, ne hoituvat kyllä.
V i t u s t i rahaa,autoja kuin selänteen temellä ,asuntoja/lomamökkejä siellä sun täällä,ja kiimainen nainen aina saatavilla..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sanon että onnellisuuteen vaaditaan helppo työ, kohtalainen palkka ja vapaus elää haluamaansa elämää.
Helppo työ eli joku istumatyö mitä tehdään tietokoneella mistä saa hyvin palkkaa eli +4000e/kk ja vapaus elää sellaista elämää kuin mitä haluaa elää.
Helppo työ tuo? Toiselle helppo, toiselle ihan kamalaa. Tulisin hulluksi jos minun pitäisi istua lähes 8 tuntia yhteen putkeen. Korkeintaan hakemaan kahvia ja vessaan. Apua! Ihan kamalaa!
Istumatyö on helppoa, toki pitää jaksaa istua penkillä. Istumatyötä tietokoneella pystyy tekemään ihan jokainen joka osaa käyttää tietokonetta.
Itse olen onnellinen kun minulla on mielenrauha. Omasta päätöksestäni olen yksin. Seurni olen pienentänyt ja katsonut että eivät tuota mulle pahaa oloa. Annan muiden elää niinkun päättävät enkä arvoste ketään etten kulu .Rahaa on juuri senverran että tulen toimeen jaa tyydyn siihen. Tunnen olevani kaikesta vapaa. 🍀
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään noista.
Varaton köyhä munkki vailla yhtään ihmisseuraa voi olla onnellinen.
Se on mindsetti, jossa hyväksytään todellisuus sellaisenaan ja keskitytään hetkessä olemiseen ja siitä nauttimiseen.
Eikä tarvitse olla munkkikaan, voi olla tavallinen työtön, yksin elävä suomalainen. Ja tosiaan jos käyttää nettiä mihinkään muuhun kuin välttämättömään asiointiin, niin se on silloin kipulääkitystä yksinäisyyden tai tylsyyden tunteeseen ja silloin ei tietenkään ole onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
V i t u s t i rahaa,autoja kuin selänteen temellä ,asuntoja/lomamökkejä siellä sun täällä,ja kiimainen nainen aina saatavilla..
Buddha aloitti elämänsä näin ja huomasi, ettei se toiminutkaan. Mutta voiko ihminen valaistua saamatta ensin kaikkea? Intiassakin mies ryhtyy kerjäläiselsi vasta kun on tehnyt uran ja kasvattanut perheen.
Se menttaliteetti että lasi on puoliksi täynnä eikä tyhjä auttaa jo paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sanon että onnellisuuteen vaaditaan helppo työ, kohtalainen palkka ja vapaus elää haluamaansa elämää.
Helppo työ eli joku istumatyö mitä tehdään tietokoneella mistä saa hyvin palkkaa eli +4000e/kk ja vapaus elää sellaista elämää kuin mitä haluaa elää.
Helppo työ tuo? Toiselle helppo, toiselle ihan kamalaa. Tulisin hulluksi jos minun pitäisi istua lähes 8 tuntia yhteen putkeen. Korkeintaan hakemaan kahvia ja vessaan. Apua! Ihan kamalaa!
Istumatyö on helppoa, toki pitää jaksaa istua penkillä. Istumatyötä tietokoneella pystyy tekemään ihan jokainen joka osaa käyttää tietokonetta.
Et selvästikään ole selkäsairas ihminen, eikä lonkissakaan ole vikaa 😂 Todellakaan ei istumatyötä pysty kaikki tekemään.
Aitoon onnellisuuteen tarvitaan vapautta. Minulle sen tuo raha, jollekin toiselle jokin muu asia.
"Olet perusterve tai sairautesi ovat hoidossa."
Ei tätä vaadita onnellisuuteen. Itse en ole perusterve eikä sairauteni ole hoidossa, vaan minulla on kroonisia kipuja ihan koko ajan ja rajoituksia myös. Mutta en siltikään voisi mitenkään olla onnellisempi, kuin nyt olen!
Minulla on perhe, ystävät, ihana koti, ihan ok työ jonka palkka riittää elämiseen. Ja olen toteuttanut kaikki suuret haaveeni lähivuosina 😍 Sairaudet ei mitenkään tätä onnen tunnetta estä.
Vierailija kirjoitti:
Aitoon onnellisuuteen tarvitaan vapautta. Minulle sen tuo raha, jollekin toiselle jokin muu asia.
Onko se aitoa onnellisuutta, jos sen voi menettää hetkessä, jos joku hakkeroi pankkitilisi tai osakesalkkusi?
Vierailija kirjoitti:
Aitoon onnellisuuteen ei vaadita mitään ulkoisia tekijöitä.
Kyllä tarvitaan, ensinnäkin ruokaa ja vettä. Myös toisia ihmisiä tarvitaan. Tarvitaan suojaa kylmältä, katto pään päälle. Jne. Tyhjiä hokemia ei tarvita.
Ei mikään noista. Aito onnellisuus löytyy omien korvien välistä, siitä, että tulee toimeen itsensä kanssa, hyväksyy omat hyvät ja huonot puolensa. Pärjää oman itsensä kanssa, vaikka sitten yksinkin. Läheisriippuvuus on merkki siitä, että jokin on pielessä omassa minäkuvassa. Kukaan muu ei ole vastuussa onnellisuudestasi, kuin sinä itse.
Itse olen eri mieltä tuosta helposta työstä. Työn pitää olla MIELEKÄSTÄ. Joku "lääkärit ilman rajoja" -tyyppi nauttii saadessaan auttaa ihmisiä kriisialueilla.