Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen mielipide

Vierailija
28.08.2025 |

Onko tämä sinusta selkeää ja ok?

Mies kysyy voisiko mennä mukaan tapahtumaan. (Kun oltiin jo puhuttu että vietetään ilta kaksin) Jos kysyn mitä hän haluaa, hän inttää että se riippuu minusta ja siitä mitä haluan. Hänestä ei saa ulos mielipidettä, kumpaa hän haluaisi mielummin.

Minusta tuntuu vaikealta luottaa ihmiseen joka ei kerro mielipidettään.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän jostain syystä haluaa ilmaista tarpeensa epäsuorasti. On ehkä huomannut että ärsyynnyt tuollaisista pyynnöistä ja luulee että se johtuu siitä että et halua hänen menevän.

Jos hänen on vaikea sanoa mitä haluaa, tivaaminen ei auta. Parempi yrittää näyttää että kuuntelet mitä hän yrittää sanoa (vaikka hän ei sano sitä juuri siihen tyyliin kuin haluat)

Vierailija
42/53 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai hän olisi kysellyt sinun mielipidettäsi, jos ei edes haluaisi lähteä sinne tapahtumaan. On teillä taas ongelmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos hän sanoo, että minä sanoin, että hän sanoi ensin, että sopisiko minulle mutta hän ei silti suostu sanomaan ja minä en voi tietää, että sanoiko hän niin koska minä sanoin ensin, niin saanko tämän loopin edes loppumaan ennenkuin hänen pitäisi lähteä? Vai mitä kulta? Kulta! Missä sinä olet? No nyt se lähti.

Vierailija
44/53 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai se miehesi ottaisi koko tapahtumaan menoa edes puheeksi, jos ei haluaisi mennä sinne. Mitä erillistä mielipidettä haluat häneltä vielä? Ihme tivaaja olet. 

Vierailija
45/53 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän jostain syystä haluaa ilmaista tarpeensa epäsuorasti. On ehkä huomannut että ärsyynnyt tuollaisista pyynnöistä ja luulee että se johtuu siitä että et halua hänen menevän.

Jos hänen on vaikea sanoa mitä haluaa, tivaaminen ei auta. Parempi yrittää näyttää että kuuntelet mitä hän yrittää sanoa (vaikka hän ei sano sitä juuri siihen tyyliin kuin haluat)

Kiitos, olen yrittänyt kysyä rauhassa, irrallaan näistä tilanteista, olen ollut hiljaa. Olen lähtenyt hänen mukaan, kun on tuntunut että hän loukkaantuu jos ei pääse lähtemään. Olen lähtenyt vaikka en olisi jaksanut. Nyt sitten pyysin hänen selkeää mielipidettä, kun tuntui että tein mitä vaan, se tuntui pahalta.

Vierailija
46/53 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jokainen "ihan sama päätä sä"- hokeva tyyppi (oli sitten kaveri tai kumppani) on syyttänyt minua jälkeenpäin dominoivaksi. No jos kerran joka kerta, kun kysyn toisen mielipidettä tai mitä hän haluaisi tehdä, vastaus on "ihan sama päätä sä" niin sitten todellakin oletan, että asia on ihan sama ja todellakin päätän sen sitten itse. Rasittavia kivirekiä tuollaiset ja sitten vielä jälkeen naputtavat, kun eivät ole itse saaneet suutaan auki. Ymmärrän siis Ap:ta, ei tuollaisiin voi luottaa.

Vierailija
47/53 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oon joutunut selittämään puolisolle, että ainakin miehen sanomana "ihan sama" tarkoittaa "ihan sama" jolloin se on yllätys yllätys, ihan sama. 

- Käydäänkö syömässä jossain?

- Mennään vaan.

- Mihin haluaisit mennä?

- Ihan sama, mä luulin että sulla oli jotain mielessä kun kysyit, mut mulle käy mikä tahansa.

- Niin, mutta minkäänlaista ruokaa sun tekis mieli?

- Ihan sama, ei oo oikeesti väliä.

- Ei mua huvita enää lähteä.

- Miks?

- No kun ei sua tunnu kiinnostavan.

- Siis mitä helvettiä? Justhan mä sanoin että mennään vaan.

- Niin, mutta sä et osaa edes sanoa mihin sä haluat mennä.

- No kun se on oikeasti ihan sama. Mennään sinne mihin sä haluat mennä.

-.....

- No mennään pizzalle.

- En mä halua mitään pizzaa.

- Mennään johonkin nepalilaiseen.

- Ei mun nyt tee sellaista mieli.

- Sushia?

- Eikö se nyt tunnu vähän raskaalta ajatukselta.

- 🤯 just tän takia mä sanoin, että mennään sinne mihin sä haluat mennä, pitääkö mun nyt luetella kaikki mahdolliset eri ravintolat läpi ja arvella mikä sulle voisi kelvata vai luettelenko kaikki maailman ravintolat läpi ja kerron mitä itse tilaisin siellä, että uskot kun sanon että mulle käy mikä tahansa?

- Ei mua huvita enää lähteä mihinkään.

Tällainen keskustelu ollaan käyty läpi muutaman kerran eri asioista ja joka kerta oon antanut tilanteen vähän viiletä jonka jälkeen oon kysynyt, että ymmärtääkö nyt, että kun sanon ihan sama. Nykyään ymmärtää ja tietää myös, että jos mulla oikeesti on mielipide niin kyllä mä sen kerron.

Vierailija
48/53 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan jokainen "ihan sama päätä sä"- hokeva tyyppi (oli sitten kaveri tai kumppani) on syyttänyt minua jälkeenpäin dominoivaksi. No jos kerran joka kerta, kun kysyn toisen mielipidettä tai mitä hän haluaisi tehdä, vastaus on "ihan sama päätä sä" niin sitten todellakin oletan, että asia on ihan sama ja todellakin päätän sen sitten itse. Rasittavia kivirekiä tuollaiset ja sitten vielä jälkeen naputtavat, kun eivät ole itse saaneet suutaan auki. Ymmärrän siis Ap:ta, ei tuollaisiin voi luottaa.

Jos sanoo ihan sama niin silloin sen pitää olla ihan sama, mutta niin saa kyllä sanoa jos on oikeasti sitä mieltä.

Vierailija
49/53 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap vastannut miehelle vai odotatko palstan kertovan mitä sun pitää sanoa?

Tietysti olen vastannut. Mutta en tiedä miehen todellista mielipidettä.

Okei... sä siis olet tuolla tasolla kehityksessäsi.

Kysytkö sinä usein mieheltäsi onko ok jos menet tapahtumaan, mikäli et halua itse mennä ko. tapahtumaan?

Vierailija
50/53 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kai hän olisi kysellyt sinun mielipidettäsi, jos ei edes haluaisi lähteä sinne tapahtumaan. On teillä taas ongelmat.

Suomalaiset naiset ovat vähän tuollaisia....

Vierailija
51/53 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sanoo ihan sama niin silloin sen pitää olla ihan sama, mutta niin saa kyllä sanoa jos on oikeasti sitä mieltä.

Aivan. Täytyy tarkoittaa mitä sanoo. 

Satunnaisesti joku voi ollakin sitä mieltä, että ihan sama, mutta jatkuvasti toistuvana se on rasittavaa. Kyllähän ihmisillä on mielipiteitä yleensä. 

Vierailija
52/53 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus oon joutunut selittämään puolisolle, että ainakin miehen sanomana "ihan sama" tarkoittaa "ihan sama" jolloin se on yllätys yllätys, ihan sama. 

- Käydäänkö syömässä jossain?

- Mennään vaan.

- Mihin haluaisit mennä?

- Ihan sama, mä luulin että sulla oli jotain mielessä kun kysyit, mut mulle käy mikä tahansa.

- Niin, mutta minkäänlaista ruokaa sun tekis mieli?

- Ihan sama, ei oo oikeesti väliä.

- Ei mua huvita enää lähteä.

- Miks?

- No kun ei sua tunnu kiinnostavan.

- Siis mitä helvettiä? Justhan mä sanoin että mennään vaan.

- Niin, mutta sä et osaa edes sanoa mihin sä haluat mennä.

- No kun se on oikeasti ihan sama. Mennään sinne mihin sä haluat mennä.

-.....

- No mennään pizzalle.

- En mä halua mitään pizzaa.

- Mennään johonkin nepalilaiseen.

- Ei mun nyt

Jos olisin tuon keskustelun nainen, olisin sanonut ensimmäisen "ihan sama":n jälkeen että okei, kaikki siis käy joten sit mennään tähän ravintolaan. Siellä ravintolassa mies sitten vinkuisi ruokalistaa katsoessaan, että ei tykkää mistään listalla olevasta ja ei edes tykkää koko ravintolasta, tarjosi se sitten ramenia, sushia tai mitä vain. Syyttäisi minua ravintolavalinnasta ja pahoittuneesta mielestään ja kuinka ei olisi sittenkään halunnut juuri siihen ravintolaan. Vaikka piti olla ihan sama. Näistä kokemuksista johtuen en siedä kaikki käy- ihmisiä, koska niille ei todellakaan käy kaikki. Se on vain ansa päästä kiukuttelemaan. 

Vierailija
53/53 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂 Ei se ole mikään mies jonka kanssa olet näihin kokemuksiinsa päätynyt. Saattaa näyttää mieheltä, mutta noin ei käyttäydy oikea mies. Kun mä sanon ihan sama niin se tarkoittaa sitä.