Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väite: Fiksulle ihmiselle on aina töitä.

Vierailija
28.08.2025 |

Jos olet oikeasti erittäin älykäs ja paras alallasi, ihmiset jonottavat palkkaamaan sinut. Fiksu ihminen ei pelkästään odota mahdollisuuksia, vaan luo niitä itse. Tarvittaessa hän menestyy myös yrittäjänä ja työllistää itse itsensä.

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan tuo on. Headhunterit metsästää niitä parhaita työntekijöitä ja heille satelee työtarjouksia koko ajan.

Vierailija
2/106 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteilla saavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteilla saavat.

Niin, mutta asiaa voi ajatella myös niin, että se älykäs ihminen ymmärtää verkostoitua ja hankkia niitä suhteita. 

Vierailija
4/106 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh. Kummasti niillä fiksuilla ihmisillä on aina tietyt sukunimet ja puoluetausta.

Nimimerkki työtön Mensan jäsen.

Vierailija
5/106 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu, että näillä "fiksuilla ihmisillä" on usein rötöstaustaa tai muuta, päivänvaloa kestämätöntä historiaa. 

No mutta hei; Olet fiksu ja paras henkilö, kun sulla on laaja verkosto. Mitä väliä, vaikka se kaikki olisi rikollissakkia. 

T: Tuntematon 

Vierailija
6/106 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP horisee omiaan. Esim. raketti-insinööreille ei juuri ole Suomessa kysyntää, vaikka olisi alallaan kuinka pätevä tahansa. Sama koskee luultavasti arkeologeja ja leijonankesyttäjiä.

Vierailija
7/106 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, että näillä "fiksuilla ihmisillä" on usein rötöstaustaa tai muuta, päivänvaloa kestämätöntä historiaa. 

No mutta hei; Olet fiksu ja paras henkilö, kun sulla on laaja verkosto. Mitä väliä, vaikka se kaikki olisi rikollissakkia. 

Psykopaatit ovat taitavia hyödyntämään verkostoja ja viihtyvät lakien ulkopuolella elävässä seurassa, joten pientä rikoshistoriaa syntyy melkein vahingossa. Onneksi johtaviin asemiin ei yleensä tehdä turvallisuusselvityksiä tai jäisi moni ura tekemättä.

Vierailija
8/106 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Fiksu on vähän epämääräinen käsite. Paremmin kuvaa ehkä sosiaalinen ja verkostoitunut. Tota kaltaistasi tyyppiä. Ei tarvii edes olla mikään ruudin keksijä kunhan vaan on innostava ja sosiaalinen. --> Antaa hyvän kuvan rekrytointikonsulteille. He hakevat usein kaltaisiaan tyyppejä tehtävään kuin tehtävään.... 

Vierailija
9/106 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän moni ei halua myöntää, mutta onhan se totta, että jotkut ihmiset ovat äärimmäisen haluttuja työmarkkinoilla ja tosiaan aina voi myös työllistää itse itsensä. 

Vierailija
10/106 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunarihommiin ei oteta älykkäitä ihmisiä, koska nämä osaavat vaatia asianmukaista palkkaa, ylityökorvauksia, terveyspalveluita ja muita ihmisoikeuksia. Siksi varsinkin kokoomus kannattaa ja ajaa halpatyövoimaa Suomeen palkkoja ja turvallisuutta polkemaan. 

Vierailija
11/106 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mihin tutkimukseen tämä tietosi perustuu?

Vierailija
12/106 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen fiksu, mutta en paras alallani, koska en ole päässyt koulutustani vastaaviin työtehtäviin. 

Vierailija
13/106 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein on. Minä olen aivan tavallinen duunari, mutta tasasin väliajoin minulle tarjotaan töitä ja vuosiansioihin saa pian laittaa kuudennen numeron.

Vierailija
14/106 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mihin tutkimukseen tämä tietosi perustuu?

Tää on vauvafoorumi, mutta keskivertoälykäs ihminen osaa etsiä nämä yleisesti tunnetut tutkimukset itse. Tai kai vähän tyhmempikin osaa.

Vierailija
15/106 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan pari kuukautta työttömänä. Siskon mies sanoi heti että kyllä töitä löytyy jos haluaa niitä tehdä. No löytyihän niitä. Nyt hän on itse ollut työttömänä kohta 8 vuotta. Oli jossain työllistettynä puoli vuotta mutta muuten ei ole töitä löytynyt. Kerrankin osui ja upposi.

Vierailija
16/106 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP horisee omiaan. Esim. raketti-insinööreille ei juuri ole Suomessa kysyntää, vaikka olisi alallaan kuinka pätevä tahansa. Sama koskee luultavasti arkeologeja ja leijonankesyttäjiä.

Fiksu ihminen ei jää murehtimaan, miksi hän ei löydä töitä omalta alaltaan, vaan osaa etsiä ja soveltaa taitojaan muihin tehtäviin ja markkinoille. Erikoistunut asiantuntija voi löytää globaalisti mahdollisuuksia ja työskennellä kansainvälisissä projekteissa, joissa hänen osaamiselleen on kysyntää.

Vierailija
17/106 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukunimi on tärkein Suomessa.

Vierailija
18/106 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei fiksu ihminen ole automaattisesti paras alallaan. 

Otsikon pitäisi olla: paras alallaan saa aina töitä.

(Jos on työkokemusta ja suhteita). 

Vierailija
19/106 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännää, että alansa huiput saavat töitä. Valitettavasti suurin osa ihmisistä ei ole alansa huippuja, eikä kaikilla aloilla edes millään tavoin mitata kuka pystyy huippu suorituksiin. Miksei siivoojien työtä arvostella ja mitata? Roska-autojen kuskien kilpailuttaminen pitää aloittaa oitis. Haudankaivajien keskusliitto pitää perustaa. Macmyyjien valokuvat julkiseen arvosteluun.

Miten työnantajat oppisivat erottamaan oikeasti fiksun ja pätevän työntekijän siitä sosiaalisesta moottoriturvasta, joka puhuu itsensä aina uusiin työpaikkoihin ja jättää entisen työpaikkansa katastrofiin.

Vierailija
20/106 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä maailmassa tämä ap oikein elää, ilmeisesti on joku valkokaulussosialisti. No kyllä sinä heräät todellisuuteen kunhan vanhenet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi