Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole pitänyt lapsilleni mitään kuria, ja ihan kunnollisia aikuisia heistä on kasvanut

Vierailija
27.08.2025 |

Olen antanut vain rakkautta ja pitänyt heistä hyvää huolta, enkä ole huutanut niille tai rankaissut heitä, ja näköjään on toiminut kasvatukseni. Ovat ihan kunnollisia työssäkäyviä nuoria molemmat, tyttö 17v ja poika 23v. En pystyisi rankaisemaan tai huutamaan omalle lapselleni, tuntuu kauhean julmalle. Totta kai olen sanonut jos jokin asia minkä ovat tehneet on väärin (ja kehunut heitä paljon hyvistä teoista), mutta ei siihen mitään rankaisuja tai huutoja tarvita. 

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelu luokittelee kurinpidon kasvatusvirheeksi.

Vierailija
62/62 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pehmoäiti. Ilmeisesti lapsesikin ovat pehmoja ja kilttejä.

Onko tasapainoinen pehmo ja ylikiltti tossukka, jonka päältä muut kävelevät mennen tullen? Tuskin kukaan tasapainoinen vanhempi haluaa kasvattaa lapsestaan sellaista?

Olen havainnut omasta tuttavapiiristäni, että ne nuoret aikuset, joille on rähisty ja huudettu paljon heidän lapsuudessaan, ovat joko kilttejä ylisuorittajia tai uhmakkaita alisuoriutujia. Rähinään ja huutamiseen perustuva kasvatustyyli ei ole omiaan suomaan lapselle tai nuorelle turvallista oloa tai tunnetta siitä, että olisi hyväksytty ihminen sellaisena kuin hän on. 

Aikoinaan ihmettelin sitä, että on lapsilleen mitättömistä asioista rähiseviä ja huutavia vanhempia, joiden kanssa ei meinaa kestää yksiä leikkipuistotreffejä, koska heitä kuunnellessaan alkaa melkein veri valua korvista. Kun itse huomauttaa sivullisena, et

Tunnistan oman äitini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän