Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huhuh, millaisia annoksia urheilevat teinipojat syö. Onko teillä tällaista?

Vierailija
27.08.2025 |

Tuossa olisi mulle ruokaa 3 eri aterialle.

https://www.ts.fi/static/content/pic_5_6747014_k11182561_1200.jpg

Tämä siis ihan aito urheilulukiolaisen kouluruokailun annos 

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittäisi reilusti puolet annoksesta, mutta minä olenkin mummo jonka kulutusta ei voi verrata teiniin.Voimaileva teini kyläilemässä käydessään hämmästeli broilerin 500 g vähäistä määrää kolmelle syöjälle tortilloihin. Jatkossa on riittävästi.

Vierailija
62/74 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ohjata nuori e-urheilun pariin. Riittää tankkiautollinen kolajuomaa ja pussi irtokarkkia.

Tämä kommentti nauratti minua nyt jostain syystä :D Tuskin tuota kukaan vanhempi haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverinainen, joka oli jotain 40-50v välillä kertoi joskus miten päättivät aloittaa kahdelle pojalleen uimaharrastuksen, koska luulivat, ettei uiminen juuri paljoa maksa. Siinähän on vaan uikkarit. Sit ne pojat tuli teini-ikään ja vanhemmatkin tajusivat kantapään kautta, että ei ole kovin halpa harrastus kun pitää olla tietynmerkkisiä uimahousuja, räpylöitä, uimalakkeja ja ties mitä kaikkea jatkuvasti hommaamassa. Ja niitä pitää vuosittain uusia. :D

Vierailija
64/74 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaksi lasia? Turhaa tiskiä. Ei käy meidän koulussa moinen.

Ja mitenkäs sinä, ajatusten Tonava, olisit esittänyt yhdessä valokuvassa sen, että aterian yhdeydessa juodaan kaksi lasillista maitoa?

No voi Pyhä Sylvi.

Eikö Sinulle huippuälykkäälle ruudinkeksijälle sitten tule ensinkään mieleen, että se kuvassa näkyvä YKSI lasi voisi olla tuplaten suurempi kuin ne nyt kuvaan valitut kaksi pientä, ja joka siis yksinään havainnollistaisi ja osoittaisi kuvan katsojalle maidon ohjeellisen määrän yhtä hyvin kuin nuo kaksi pientä nyt?

Ei Sinun kannattaisi kovin paljon muiden älyä vähätellä, eikä nimitellä muita halventavilla nimityksillä: et itsekään ole totta tosiaan "ajatusten Tonava".

Ja sekin täytyy vielä erikseen mainita, etten ole tuo sama kirjoittaja jolle tuossa yllä oksensit, vaan ihan eri, ja kajoan vain täältä taustalta / sivusta tuohon yhteen aiheeseen - juomalasi(e)n kokoon ja määrään - tuon toisen kirjoittajan älyä tölväisevän mauttomuutesi (vaikka itse olet tyhmä kuin saapas) provosoimana; sekä samalla selitän Sinulle vastauksena kysymykseesi, "miten ainakin minä olisin esittänyt yhdessä valokuvassa" miten optimaalinen määrä maitoa juodaan vähemmällä astioiden likaamisella ja pesulla kuin se tuossa kuvassa oli tehty.

Ole hyvä.

Jätkä 53 vuotta

Vierailija
65/74 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun itse olin 15-20 vuotias niin söin todella isoja määriä ruokia, urheilin silloin paljon ja siinä iässä lihakset kehittyivät ja kasvoin pituutta. Silloin pystyi syömään valtavia määriä ruokaa ilman että lihoin. Väitän että on normaalia että nuorena pojat syö tosi paljon koska silloin pojat kasvaa isommiksi. 

M34

Vierailija
66/74 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on minulle urheilevana nelikymppisenä miehenä ihan normaali lounas. BMI 26 ja rasvaprosentti noin 12. Kun on lihasmassaa ja treenaa 5-6 x viikossa, niin kyllä sitä energiaa tarvitsee.

M43

Vierailija
67/74 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän koulussa saa ottaa, kun 5 kalapuikkoa?

Vierailija
68/74 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa  mitään ihmeellistä ole. Maitokin näyttää olevan rasvatonta kurria

10 kalapuikkoa, söisin itse 3

Ei tuossa ole mitään ihmeellistä, itse olen 69 v. nainen 59 kg ja 165 cm  ja syön kerralla 6 kalapuikkoa, keskikokoisen uuniperunan, pari isoa uunissa haudutettua porkkanaa, kermaviilikastiketta ja salaattia eikä tämä ole päivän ainut ateria vaan sen lisäksi syön tukevan aamupalan, lounaan, iltapalan ja pari välipalaa. Ihmettelen, kun ikäiseni tuttavani ihmettekevät paljoa syömistäni ja kehuvat kuinka vähän itse syövät ja silti heille kertyy koko ajan lisää painoa ja minun painoni pysyy koko ajan samoissa lukemissa johtuen tosin varmaan osittain siitäkin, että liikun melko paljon.

Vierailija
69/74 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo riitä urheilevalle teini pojalle, kyllä meillä poika söi enemmän kerrallaan. 

Vierailija
70/74 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme tai neljä kertaa söisin tuosta.

n48

Vierailija
71/74 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo näyttää tavalliselta yläasteelaisen pojan annokselta.

Oma mieheni (keski-ikäinen) syö usein enemmän. En tiedä miten pysyy laihana.

Vierailija
72/74 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kyse imeväisikäisestä, vai mihin toi maito on tarkoitettu?

Huutelee pera jonka perse ei maitoa kestä.

Vierailija
73/74 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa  mitään ihmeellistä ole. Maitokin näyttää olevan rasvatonta kurria

10 kalapuikkoa, söisin itse 3

Meidän pojat söisivät helposti 30 jos saisivat. Eivätkä erityisesti edes urheile. Jalkapalloa harrastavat. Kerran testasimme 4 hengen perheen kesken kuinka monta mäkkärin juustoa menee kerralla ja niitä meni 72 kappaletta. Itsekin söin kymmenen.

Vierailija
74/74 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nistipata jossa on 800g makaronia ja 400g jauhelihaa menee kahdelta teiniltä kerralla ja päälle puoli litraa ketsuppia sekä pari litraa maitoa. Ei pojat elä mummoannoksilla.