Onko auktoriteettiasemassa oleva yrittänyt lähennellä sinua?
Kommentit (24)
Muita? Tämä on kaiketi yleistä. Ap
Olen hämmästynyt, ettei tähän tullut vastauksia. Ap
On. En voi puhua siitä julkisesti vieläkään, koska hän oli julkinen hahmo, enkä minä halua olla sellainen. Pelkäsin, että hän voisi ajaa perään ja tappaa, ettei hänen asemansa vaarannu. Olin 13. Hänen kunniakseen sanottakoon, ettei hän tehnyt elettäkään estääkseen pakoani. Eikä ole Wille. Tämä tapahtui 80-luvulla. Nyt vain ihmettelen, miten kova hänen luottonsa on ollut siihen, että hän oli turvassa. No, oikeassahan hän oli. Siihen aikaan vielä paljon enemmän kuin nykyisin, ja silti olen aina vain hiljaa.
On minuun nähden esimiesasemassa olevia ja sen lisäksi opetushenkikökuntaan kuuluvia, kun olin itse opiskelija. Yleensä käyttäydyn asiallisen viileästi.
En tiedä, voiko tätä sellaiseksi sanoa, mutta erikoinen asia tapahtui kerran lääkärin vastaanotolla.
Olin ollut kuumetaudissa ja suussa oli rakkuloita (aftoja), joihin tarvitsin lääkettä. Nuori mieslääkäri alkoi puhumaan suihinotosta ja uteli kuinka usein harrastan sitä. 🙄
Oli mielestäni aika tahditon ja naureskeli paljon. Vastasin rehellisesti, vaikkakin hämmentyneenä.
T: Tuntematon
Kyllä, luokanvalvoja yläasteella. Muut lapset pitivät puoliani, aikuisia ei kiinnostanut pätkääkään, kuten oli ysärillä tapana.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, voiko tätä sellaiseksi sanoa, mutta erikoinen asia tapahtui kerran lääkärin vastaanotolla.
Olin ollut kuumetaudissa ja suussa oli rakkuloita (aftoja), joihin tarvitsin lääkettä. Nuori mieslääkäri alkoi puhumaan suihinotosta ja uteli kuinka usein harrastan sitä. 🙄
Oli mielestäni aika tahditon ja naureskeli paljon. Vastasin rehellisesti, vaikkakin hämmentyneenä.
T: Tuntematon
Saattoi epäillä sukupuolitautia. Mutta naureskelu on outoa.
Opettaja.
Sanoin kovaa ja tiukasti kuin koiralle: Irti!
Päästi irti eikä toiste tullut. Taisi myöhemmin joutua samasta syystä hankaluuksiin.
Esimiehet joo. Yleistä oli vielä parikymmentä vuotta sitten. Ällötti, mutta mitä siitä. Naurettavia ukkoja.
Vierailija kirjoitti:
Opettaja.
Sanoin kovaa ja tiukasti kuin koiralle: Irti!
Päästi irti eikä toiste tullut. Taisi myöhemmin joutua samasta syystä hankaluuksiin.
Mutta en kokenut, että hänellä olisi ollut mitään erityistä auktoriteettia, poislukien se, että antoi numerot. Niihin tämä ei vaikuttanut.
Ei ole. On ollu hyviä esimiehiä ja -naisia.
Omat alaiset on kyllä yrittäneet :D
Joo uran alussa pari vuosikymmentä sitten. Totesin että en ole kiinnostunut ja useimmat poistuivat siististi takavasemmalle sen kummemmitta ongelmitta. Yhden itseään ylempiarvoisena pitäneen kollegan kanssa tuli vähän haasteita, muta sekin meni ohi.
2010-luvulla sitten tulivat nämä mukamiehet, jotka kileteisen vastauksen jälkeen alkoivat pitää pitkiä monologeja siitä, Miten Vaikeaa Nykyään On Olla Mies.
Nkyään ei ole muhun nähden auktoriteettiasemassa olevia miehiä.
Noo siis. Muutama (3) hierarkiassa korkeammalla olevaa naista ovat tulleet niin sanotusti jutulle. Olen vältellyt heitä siitä lähtien. Olivat varattuja.
On, musiikinopettaja. Aloin täysin asialinjalle, ja torppasin kaikki yritykset sillä. Tiesin, että voin pian vaihtaa opettajaa.
Vierailija kirjoitti:
Noo siis. Muutama (3) hierarkiassa korkeammalla olevaa naista ovat tulleet niin sanotusti jutulle. Olen vältellyt heitä siitä lähtien. Olivat varattuja.
Oletko hullu? Sanot tuollaista siksi, että naiset ovat JUTELLEET sinulle?
Opettaja yläasteella. Sanoi esimerkiksi "jos saat kokeesta kympin, saat nuolla mulle orkun" kyseli mustasukkaisena olenko päässyt jo menettämään poikuuteni. Lupaili ettei hänen kanssa tarvitse käyttää kumia.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. On ollu hyviä esimiehiä ja -naisia.
Omat alaiset on kyllä yrittäneet :D
Sama kokemus. Miespuolisena esihenkilönä naisvaltaisella alalla... ei muuten ole helpoin pesti.
Julkisen puolen psykiatri. Pyysi kanssaan oluelle ja syömään lähikuppilaan, jossa voisimme jatkaa jutustelua. En mennyt.
On, entinen esimieheni. Sanoin, etten ole kiinnostunut hänestä ja olen muutenkin alkanut tapailemaan jotakuta, ja hän suuttui niin paljon, ettei puhunut minulle liki vuoteen. Vaihdoin sitten lopulta työpaikkaa kun töiden tekeminen oli melkoisen haastavaa, kun toinen mökötti eikä vastannut kysymyksiinkään mitään.