Miten voi olla? Joissain kouluissa ei ole käytäviä, vaan oppilaat vaeltelevat aina tilan läpi muiden "opiskellessa"
Kuka neropatti nämä on suunnitellut ja kuka viranomainen hyväksynyt?????????????????????????
No, veronmaksajat ovat maksaneet tämän kaiken.
Kouluissa on nyt häiriötekijöitä aivan liikaa, sanoo lastenpsykiatri.
Jonot laskenpsykiatriaan ovat räjähtäneet.
Kommentit (14)
Joo toi on älytöntä. Oman lapseni yläkoulu (siis se, missä hän kävi yläkoulunsa) rempattiin juuri tuollaiseksi. Vanhasta 80-luvun rakennuksesta jäi käytännössä jäljelle vain ulkoseinät ja vesikatto ja kaikki niiden välissä laitettiin uusiksi. Käytävät poistettiin isolta osin, samoin luokkien seinät ja tilalle laitettiin verhoja. Sanoi lapsi ysillä (kun pääsivät palailemaan pikkuhiljaa rempattuihin tiloihin), että ei toimi ollenkaan. Joihinkin luokkatiloihin kulku oli toisen luokkatilan läpi, ja esim. porrastetut ruokailut aiheuttivat läpikulkuliikennettä kesken toisen luokan oppitunnin. Ja kovaäänisen opettajan ääni häiritsi naapuriluokan opiskelua, kun verho ei riittänyt eristämään.
Jotenkin tyhmät ovat päässeet valtaan.
Tyhmät ovat tosiaan päässeet valtaan paitsi USA:ssa ja Venäjällä myös Suomessa, ainakin opetuspuolella.
Yks venäläinen opinahjo oli tuollainen. Ihan päätöntä meininkiä. Haahuiltiin vaan ympäriinsä ja oppilast lähinnä keskustelivat. analysoivat keskenään asioita. Huono konsepti.
Vierailija kirjoitti:
Opetushallitukselta tuli joskus suositus tilan muunneltavuudesta. En tiedä miten ajattelivat avokonttoreiden sopivan joskus hyvinkin vilkkaiden lasten opettamiseen.
Ei tule mieleen yhtään hyvää asia mitä opetushallitus on tehnyt oikein ja se näkyy Pisa -tuloksissa. Paljon on väkeä töissä mutta lasten kannalta elämästä vieraantuneiden virkamiesten työ on tuhoisaa. Riviopettajie ei valmistelussa kuunnella ollenkaan.
Avokonttorien lisäksi on luovuttu omista luokista, pulpeteista ja jopa vaatteille ei ole omaa paikkaa. Inkluusio ei oikein toimi ja siitä kärsivät ihan kaikki kun ei opettajan aika ei riitä. Oppimisen digitalisaation hengessä on luovuttu kirjoista ja jopa ainekirjoituksesta mikä kehittäisi oikeasti ajattelua. Eipä ihme että osa koululaisita ei osaa enää lukea ja kirjoittaa päästessään peruskoulusta. Todistusarvostelu on kätsinyt inflaation eli armosta päästetään luokalta vaikka minimitavoitteet eivät täyty. Melkein joka vuosi tulee uusi opetussuunnitelma minkä lisäksi pitäisi opettaa lukuisia asioita joita poliitikot kokevat lasten tarvitsevan elämässä.
Eipä ihme että opetusala on ongelmissa ja monet ovat lähteneet alalta. Parhaimillaan opetus- ja kasvatustyö on todella palkitsevaa mutta jos uupuu niin siten on mietittävä onko järkeä jäädä sellaiseen työhön. Opetusta hankaloittavat nykyinen somevillitys, lasten ahdistus ja joidenkin lasten kurittomuus.
Ei mitään järkeä. Kiinnostaisi nähdä, onko missään listattu tästä järjestelystä saatuja hyötyjä? Onko tästä uudesta mallista saatu mitään hyvää aikaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Opetushallitukselta tuli joskus suositus tilan muunneltavuudesta. En tiedä miten ajattelivat avokonttoreiden sopivan joskus hyvinkin vilkkaiden lasten opettamiseen.
Opetushallitus toimii opetusministerin ohjauksessa eli tämän käskyjen mukaan. Silloin ministerinä oli Sanni GL.
Vierailija kirjoitti:
Yks venäläinen opinahjo oli tuollainen. Ihan päätöntä meininkiä. Haahuiltiin vaan ympäriinsä ja oppilast lähinnä keskustelivat. analysoivat keskenään asioita. Huono konsepti.
Kyllähän tässä tuleekin mieleen onko tällainen mahtava ideointi lähtöisin Venäjältä.
Katoku sillee on paljo rennonpaa. Ei tarvi istua pulpetissa kokoajan. Voi kuunnella musaa ja tehdä tehtäviä omaan tahtiin. Tai välil pelata. Näkee kavereita, ku ei ovet kiinni.
Ai hä ? Jos joku kaipaa omaa rauhaa, siel on seinäl kuulosuojaimia (oikeesti). Ja mitä turhaa nillittää, sit niinku kokees voi käyttää matskua tai erkka neuvoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opetushallitukselta tuli joskus suositus tilan muunneltavuudesta. En tiedä miten ajattelivat avokonttoreiden sopivan joskus hyvinkin vilkkaiden lasten opettamiseen.
Ei tule mieleen yhtään hyvää asia mitä opetushallitus on tehnyt oikein ja se näkyy Pisa -tuloksissa. Paljon on väkeä töissä mutta lasten kannalta elämästä vieraantuneiden virkamiesten työ on tuhoisaa. Riviopettajie ei valmistelussa kuunnella ollenkaan.
Avokonttorien lisäksi on luovuttu omista luokista, pulpeteista ja jopa vaatteille ei ole omaa paikkaa. Inkluusio ei oikein toimi ja siitä kärsivät ihan kaikki kun ei opettajan aika ei riitä. Oppimisen digitalisaation hengessä on luovuttu kirjoista ja jopa ainekirjoituksesta mikä kehittäisi oikeasti ajattelua. Eipä ihme että osa koululaisita ei osaa enää lukea ja kirjoittaa päästessään peruskoulusta. Todistusarvostelu on kätsinyt inflaation eli a
Opetushallituksessa 1100 kallispalkkaista viranomaista tekee kaikkensa, jotta Pisa-tulokset laskevat EU:n alimmiksi.
Eivätkö nämä ole kuulleet "koulussa on käytävä".
Vierailija kirjoitti:
Opetushallitukselta tuli joskus suositus tilan muunneltavuudesta. En tiedä miten ajattelivat avokonttoreiden sopivan joskus hyvinkin vilkkaiden lasten opettamiseen.
Ei ne sovi rauhallisten aikuistenkaan työskentelyyn.
Avokarsinat sopivat vain tuotantoeläinten kasvattamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opetushallitukselta tuli joskus suositus tilan muunneltavuudesta. En tiedä miten ajattelivat avokonttoreiden sopivan joskus hyvinkin vilkkaiden lasten opettamiseen.
Ei ne sovi rauhallisten aikuistenkaan työskentelyyn.
Avokarsinat sopivat vain tuotantoeläinten kasvattamiseen.
Tai baarin terassiksi, eli vapaa-aikaan. Kouvolassa oli viime vuosituhannella kuuluisa Karsina.
Opetushallitukselta tuli joskus suositus tilan muunneltavuudesta. En tiedä miten ajattelivat avokonttoreiden sopivan joskus hyvinkin vilkkaiden lasten opettamiseen.