Missä lilliputtivaltioissa olet käynyt?
Minä: Gibraltar, Vatikaani ja Monaco.
Seuraavaksi mielessä Luxemburg
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Monaco vain! Mitä mieltä olitte? Mun mielestä vähän tylsä paikka, Rivieran glamour jotenkin katosi siellä Monacossa.
Juu, ei minustakaan Monaco oikein yltänyt odotuksiin. Muistakaa myös Guernsey ja Jersey, muuten. Onko joku käynyt? ap
Vierailija kirjoitti:
Teiskossa. Tampereella sanotaan että "mennään ulkomaille Teiskoon".
minäkin Teiskossa
Ördög kirjoitti:
Luxemburgissa piipahdin kun olin reilaamassa joitakin vuosia sitten, ja toissa vuonna kävin Vilnassa missä kaupunginosa Užupis on julistautunut tasavallaksi.
https://fi.wikipedia.org/wiki/U%C5%BEupis
https://www.govilnius.lt/visit-vilnius/places/uzupis-district
Mielenkiintoista! Tulipa syy matkustaa Vilnaan ja Uzupisiin! ap
Vierailija kirjoitti:
Gibraltar ei liity tähän mitenkään. Hallitsija on kuningas Charles. Ihan sama kuin sanoisitte käyneenne Ahvenanmaalla
Gibraltarilla on oma kuvernööri, pääministeri, valuutta ja lippu joten kelpaa tähän. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monaco vain! Mitä mieltä olitte? Mun mielestä vähän tylsä paikka, Rivieran glamour jotenkin katosi siellä Monacossa.
Juu, ei minustakaan Monaco oikein yltänyt odotuksiin. Muistakaa myös Guernsey ja Jersey, muuten. Onko joku käynyt? ap
sulla menee nyt puurot ja vellit sekaisin. Ylläolevat ja Gibraltar eivät ole valtioita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sulla menee nyt puurot ja vellit sekaisin. Ylläolevat ja Gibraltar eivät ole valtioita
Ne käy tähän oikein hyvin. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gibraltar ei liity tähän mitenkään. Hallitsija on kuningas Charles. Ihan sama kuin sanoisitte käyneenne Ahvenanmaalla
Gibraltarilla on oma kuvernööri, pääministeri, valuutta ja lippu joten kelpaa tähän. ap
EI OLE VALTIO.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne käy tähän oikein hyvin. ap
Vaihda sitten kysymystäsi.
Itseasiassa USA on valtioiden liitto . Kuin on Eurooppa ja kuin on englanti YHDISTYNEET kuningaskunnat liittovaltio. United states. Ei Suomi mikään pieni ole . Eesti on ehkä pienin pinta alaltaan. Kreikka on aika pieni siellä on käyty. Israel on pieni sekin käyty. Intian Goa. Intian liitovaltiossa. No Norjassa Ruotsissa jos vertaa Suomeen samaa kokoa. Englanti on oikeastaan pieni suuri. No ehkä Eesti on pienin. Portugali on käymättä vielä sekin on pieni. Bulgaria onhan sekin pieni. Siellä on oltu.
Vierailija kirjoitti:
Teiskossa. Tampereella sanotaan että "mennään ulkomaille Teiskoon".
Meillä sanotaan, että ulkomaille Otavaan. Siellä olen käynyt, myös Andorrassa.
Intiaan pääsee edullisesti Intian oman matkatoimiston kautta. Bulgaria on halvimmasta päästä nyt vielä. Islanti vaikka kuuluu Tanskaan on myös liittovaltio tyyppinen. Oma ministeriö. Yksi venäläinen hajottaja joukossa. Ne hajottaa. Muuten Lappi kuului jo ennen sotia ruotsisuomeen Jäämerelle asti. Gibraltan on Englantia vaikka onkin oma alueensa.
Vierailija kirjoitti:
Neuvostoliitto, Usa
Ei käy edes vitsistä, urpo.
Gibraltar on Britannian merentakainen alue, ei valtio.