Mikä on pohjoisin paikka Suomessa jossa olet käynyt?
Kommentit (53)
Varmaan Klaukkala kun heräsin sieltä kerran erään yksinhuoltajan kämpästä,T:Stadinrakastaja88.
Turku ja olen sentään jo 80-vuotias.
Tikkurila. Karsee mesta keskellä ei mitään.
T. Rane Sörkast
Mun täytyy tunnustaa että kerran menin Ouluun, ihan vahingossa. Piti jäädä seinäjoella pois, mutta muutama kalja alkoi väsyttämään ja konnari tuli herättämään Oulussa... Äkkiä takaisin etelään, hyi mihin joutui.
Taitaa olla Enontekiö Kivilompolo. Siitäkin pohjoisemmaksi jatkettiin, mutta maa vaihtui.
Nuorgam. Sisämaassa ei kauheasti viihdytä ötököiden takia.
Utsjoki, ylipäätään pohjoisin paikka mulla on Nordkap. Eteläisin on Hanko, maailmanlaajuisesti Le Mornen niemi Mauritiuksella.
Suomen pohjoisin kohta Nuorgamissa.
(olen käynyt myös manner-Suomen eteläisimmässä paikassa)
Jäämerellä. Suomella oli ennen jäämeren rantaa kalastajilla . Me ollaan oltu Hammerwestissä ja Altalla kuin kierretty Kuusamon kuin Rovaniemen alue kuin Enontekiö oltu Muotkajärvellä Hetassa. Torniossa kuin Kemissä. Kuin kierretty Norjaa vuonot Tromssöössä ja ruotsia. Kaverit kävi lofooteilla. Inari Ivalo ehkä on jäänyt käymättä kuin Kirkkojärvi Norjassa . Utsjoki. Luontoretkelle ehkä toivotaan joskus. Tuntureille. Ilmeisesti voisi vaikka asua vuoden kaksi siellä. Narvik on käyty ja ei voi muistaa kaikkea . Pohjoismaat on hieno retkeily alue. Torniossa voisi asua oikein. Tosin juuri katsottiin Imatran kaksioita. Toivotaan että tulee paljon lunta ja tähtiä kuin kirkkaita ilmoja.