Isoa farmariautoa hankkimassa suosituksia
Eli olisin hakemassa hyvää luotettavaa farmariautoa pitkille matkoille..
Harkitsin ensi. Skoda supeb ja VW passattia mutta tulin toisiin ajatuksiin ja kaipasin vaihtoehtoja ...diesel auto on minun tarkoitukseen ok.
Siksi miksi lemppasin nuo koska kyseiset VW konsernin autot näyttää olevan koriltaan erityisen herkkiä ruostumaan.
Kommentit (48)
Volvo XC sarja tai Audin q sarja..
Näissä malleissa en ole havainnut näkyviä vaurioitaaalipinnoissa ja niissä on luukut alumiinista..ei ruostu herkästi.
Voisin heittää tähän vaihtoehdot esim on
Opel ja ranskalaisista Peugeot ..
Ovat paljon paremmin immuuneja ruostumista vastaan kuin mersut ja VW konsernin romut
Mulla ruostui sedan passatissa tavaratilan kansi niin pahoin, ettei siihen kiinni ruuvatut rekisterikilven valot enää palaneet, kun ne ei saa maadoitusta kun ruuvi ei enää tarttunut siihen ruostehöttöön. Kysyin sitten VW- autosta, että kyllähän tämä kuuluu nyt puhkiruostumattomuustakuun piiriin? Arvatkaa vastaus?????
Chrysler 300C. On valmistettu kuin tankki. Löytyy mersun tekniikalla bensaa tai dieseliä, v6 ja jopa v8.
Vierailija kirjoitti:
Näissä malleissa en ole havainnut näkyviä vaurioitaaalipinnoissa ja niissä on luukut alumiinista..ei ruostu herkästi.
Audi on VAG konsernin tuote, eli samaa p..kaa. Audeissa on ollut paljon ongelmia virheellisen tehtaan maalauskäsittelyn takia. Sinkityn pellin päältä puuttuu passivointikalvo, jolloin sinkkihome puskee pintamaalin kuplille ja irti. On kuulemma käyttäjän vika.
Vierailija kirjoitti:
Itse en miettisi ruostumista ensimmäisenä asiana käytetyssä autossa. Itsellä 15v vanha Volvo V70 eikä ruostuminen vielä mikään ongelma. Audia en ostaisi koska niissä on ollut paljon todella kalliita moottoriongelmia.
Mulla olis riisseli mersu myynnissä.
T.Valte
Jos ruosteettomuutta ajattelee niin volvo V70 ei varmaan oo niin paha. Ja pösöt on olleet hyvässä sinkissä koreiltaan.
Mersut voi unohtaa ja Opelinkin.
Tosin noi koriruosteet on lähinnä kosmeettisia haittoja mitä olen kuullut
Itellä Mondeon farkku. Tämä Ruostuu takakaarista ja helmoista jos vähänkin jostain repsottaa tai kolhua tulee. Ja tuleehan niitä vanhoihin autoihin. Mutta on todella tilava. Ja niin perusauto kuin olla ja voi. Ei herätä mitään intohimoja suuntaan tai toiseen. Mutta hyvä kulkine silti
Silloin kun meillä oli kolme pientä lasta piti oikein mittailla että mihin mahtui kolme turvaistuinta takapenkille. Ja yksi harvoista oli mersun e-malli, joten niillä ollaan menty nyt kohta parikymmentä vuotta ja ollaan oltu tyytyväisiä - vaikkeivät lapset enää edes asu kotona ;)
Ainakin tuo Skodan superb on ihan super nopea ruostumaan..
Naapurin autossa on joka mahdollinen kulma ja reuna ruosteessa..sanoi että ei osta koskaan enää skodaa
5-8v vanhoissa diisseleissä tulee sitten ongelmia joka vuosi urea systeemin takia.se on noin 2000e laaki.
Volvo V70 tai mikä se lie nykyään.
Miksi kukaan ei ehdota Fordia? Ostin juuri Ford Mondeo 2.0 hybridin. On tilaa ja tehoa.
Vierailija kirjoitti:
Auto kuin auto ei ruostu mikäli sen ruostesuojauttaa vähintään kerran mieluiten 2 kertaa.
Ei mikään ruostesuojausfirma saa estoainetta kittisaumojen sisään ruiskittua. Mulla oli uudesta asti 2016 Octavia, pohja oli hyvä kun oli suojattu erikseen, mutta kaikenmaailman saumoista puski ruskeaa läpi niin vaihdoin pois.
Mikä ongelma se ruoste on? Eikö uusissa ole ainakin parin vuoden maalitakuu?
Mulla on viimeiset 20v ollut VAG vehkeitä, yksikään ei ole ruostunut kun takuun loppuessa vaihdan uuteen.
Mersun E. W213 Farkku 2016 vuodesta eteenpäin. Tilaa on hyvin, erittäin hyvä ajaa ja hiljainen, farkussa vähintään takana ilmajouset jotka pitää tasonsa kuormaamisesta riippumatta, ei ruostu ja dieselit menee todella vähällä, mm meillä vuosimallin 2019 kulutus 5 litran paikkeilla ja matka kulutus jopa alle 4 litran. Tyyppivikana alapallo nivelet kuluu jopa alle 100tkm mutta siihen löytyy hyvä lääke HD alatukivarret isommilla kuulilla, eivätkä ne ole edes kalliita. Muutenkin mersun osat on suhteellisen edullisia ja hyvin saatavilla laadukkaina alihankinta osinakin. Pahin ongelma että vähän ajettuja (alle 100 tkm) 200 tai 220 dieseleitä ei ole saatavilla missään, Hybridejä kyllä saisi mutta ne on aika ongelmallisia, toki hybridit on usein hyvinkin edullisia.
Vierailija kirjoitti:
Chrysler 300C. On valmistettu kuin tankki. Löytyy mersun tekniikalla bensaa tai dieseliä, v6 ja jopa v8.
Ai. Kerran olen tuollaisessa istunut ja ihmettelin kun sisusta on halpaa ämpärimuovia kuin jossain daewoossa aikoinaan. Ei ihan heti tullut tankki mieleen.
Ei sulle kuitenkaan riitä, osta pakettiauto samalla vaivalla.