Te, joilla on takana pitkä parisuhde! Kuinka paljon hellyyttä osoitatte toisillenne?
Mietin vain, onko tämä kuinka yleistä, että pitkään yhdessä ollut pari ei koskaan nuku lähekkäin, istu lähekkäin sohvalla, halaile muuten vaan? Entä, jos pitkässä suhteessa toinen ei osta mitään lahjoja koska "ei osaa ja pieleen menee kuitenkin"?
Aina voi toki vain lähteä, mutta minua kiinnostaa, onko tämä tavallista?
Kommentit (52)
Halataan, taputellaan ja silitellään joka päivä monta kertaa, 25 vuotta ollaan oltu yhdessä. Lahjojen ostaminen on kyllä jo jäänyt, näin kuusikymppisenä sitä arvostaa muita asioita
Vaihtelee. Meillä on välillä hyviä jaksoja, jolloin hellyyttä osoitetaan päivittäin, ja välillä huonoja, jolloin niitä ei juurikaan osoiteta.
Arjessa halataan ja pussataan kyllä päivittäin, seksiä on vähintään viikottain. Tehdään reissuja, 1-2 pitkää viikonloppua vuodessa kahdestaan jossain. Mies tuo joskus kukkia, minä ostan välillä jonkun paidan tms josta tiedän tykkäävän. Joululahjat ostetaan aina myös toisillemme Käydään viikonloppuisin aamulla kaupungilla americanoilla ja leivoksilla. Ikää 50v, yhdessä 23 vuotta, kolme lähes aikuista poikaa. Avioliittoni on elämäni suurin voimavara.
Silloin kun nähdään, yleensä viikonloppuna
Päivittäin. (Tosin ei osteta lahjoja ikinä.) Yhdessä ollaan oltu 28 vuotta.
30v yhdessä. Mun mies on huono koskemaan ja halaamaan mutta halataan silti vähintään illalla kun lähden nukkumaan.
Hän osoittaa rakkautta ja hellyyttä teoilla. Huolehtii ja tekee paljon asioita mun puolesta/minulle pyytämättä. Lahjominenkin on enemmän lempiherkkuja kuin mitään tavaraa, emne ole tavaran perään. Toki suurin lahja oli koti etelässä, lähinnä mun terveyteni takia hankittu mutta hyötyy siitä koko perhe
Halaillaan ja pussaillaan useita kertoja päivässä, nukkumaan mennään samaan aikaan ja nukahdetaan aina käsi kädessä. Tv:tä katsellessa olen sohvalla joko miehen kainalossa, tai hän hieroo jalkojani. Töissä ollessa viestitellään ja muuten erossa ollessa viestitellään ja soitellaan monta kertaa päivässä. Kävellään välillä käsi kädessä kun lenkitetään koiria, tai joskus vaikka kaupassa mies voi napata kädestä kiinni. Meillä läheisyys on suhteen tärkeimpiä juttuja.
Lahjojen ostoon mies on lämmennyt vasta viime vuosina, aiemmin "ei osannut ostaa mitään", mutta nykyään todella ajatuksella ostaa minulle joulu- tai synttärilahjan. Esimerkiksi viime syksynä ihailin lehtikuvassa yhtä sisustusjuttua, niin mies salaa selvitti mistä niitä saa ja osti minulle joululahjaksi 😊
Päivittäin jotain halailua, pussailua. Lahjoja ei enää, yhdessä 30 vuotta. Seksiä välillä joka päivä, välillä saattaa olla kuukausien tauko. Mennään sillä miltä tuntuu ja huvittaa.
Kuulostaa läheisriippuvilta koko sakki. Yäk!
Oma tila pitää olla myös parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
On meillä sitäkin!
15v oltu myös etätöissä molemmat mutta nyt viimeiset 3v asuttu osittain eri maissakin n 5kk vuodesta.
Viihdymme silti loistavasti yhdessä, olemme myös toistemme parhaat kaverit. Sillä ei ole mitään tekemistä läheisriippuvuuden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Oma parisuhde pitää olla just sellainen kun siinä olevat haluaa sen olevan. Jos ei halua "omaa tilaa", ei sitä tarvitse olla.
Vierailija kirjoitti:
Halaillaan ja pussaillaan useita kertoja päivässä, nukkumaan mennään samaan aikaan ja nukahdetaan aina käsi kädessä. Tv:tä katsellessa olen sohvalla joko miehen kainalossa, tai hän hieroo jalkojani. Töissä ollessa viestitellään ja muuten erossa ollessa viestitellään ja soitellaan monta kertaa päivässä. Kävellään välillä käsi kädessä kun lenkitetään koiria, tai joskus vaikka kaupassa mies voi napata kädestä kiinni. Meillä läheisyys on suhteen tärkeimpiä juttuja.
Lahjojen ostoon mies on lämmennyt vasta viime vuosina, aiemmin "ei osannut ostaa mitään", mutta nykyään todella ajatuksella ostaa minulle joulu- tai synttärilahjan. Esimerkiksi viime syksynä ihailin lehtikuvassa yhtä sisustusjuttua, niin mies salaa selvitti mistä niitä saa ja osti minulle joululahjaksi 😊
Ja yhdessä siis 32. vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Missä näissä ei ole omaa tilaa?
Ihan turhaa öyhötystä. Vaimo on sitä varten, että huolehtii kodista ja ruuan pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä näissä ei ole omaa tilaa?
Ei missään.
Osoitetaan välittämistä sanoin ja teoin enemmänkin. Nytkin mies tekee meille ruokaa. Halaillaan harvakseltaan. Omat huoneet ja pedit on ja oma nukkumisrauha. Yli 30 vuotta avioliittoa takana. Just näin on hyvä.
Päivittäin. Naimisissa 20 vuotta. Liki 6kymppinen pariskunta. Mieheni on avoimempi tunteiden osoittaja kuin minä.