uudehko auto on 10-15v
Uusiauto on n. 5v. Kukaan tietämäni ei osta autoa ihan uutena...
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudet autot ovat järkyttävän tylsiä ja niissä on riski uskomattoman kalliisiin vikoihin.
Se 200 000 ajettu Corolla onkin todella jännittävä auto.
Miksi pistäisin 50 000 euroa tuollaiseen käytettyyn Corollaan? 50 000 eurolla löytyy 5-10 vuotta vanhoista autoista ihan mielenkiintoisia autoja, mutta uusista ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudet autot ovat järkyttävän tylsiä ja niissä on riski uskomattoman kalliisiin vikoihin.
Ei ole "riskiä uskomattoman kalliisiin vikoihin" kun vähän katsoo mitä ostaa. Niissä on kuitenkin kuluttajansuoja, takuu ja virhevastuu aivan eri tasolla kuin käytetyissä joten se "riski todella kalliiseen vikaan" jonka ITSE joutuisi maksamaan on todella pieni.
Kerro meille mikä on riskitön uusi auto?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Mutta työllistäähän ne. Olen näiden vikojen korjaaja ja paras ikä autolle mielestäni on noin kymmenen vuotta. Kaikki mahdolliset viat on tiedossa ja varaosia on saatavilla todella edullisesti, kiitos netin. Esimerkki eräästä volkkarista. Valokatkaisija merkkiliikkeessä 195e, Viron merkkihuollossa 55e asennettuna. Etujarrusatulan peltinen tukijousi meidän marmoritiskillä 51,50e, netistä alkuperäismerkkinen 7,90e....pari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Aniharva ihminen tässä maassa kykenee omaksi ostamaan autoa 2025, etenkin kun uusi Renault tai Opel:kin alkavat jo sieltä 45 tonnista."
Aika hullua kun hyvän sähköauton saa kymppitonnin halvemmalla.
sähköauton saa 10 halvemmalla, HYVÄÄ ei saa.
Pötyä, et selvästikään tiedä sähköautomarkkinoista mitään vaan elelet jossain 2010-luvun sadantonninteslakuvitelmissa yhä.
mitä nyt vuosi sitten ostin uuden sähkärin. Kyllä siihen taas se 70 kuitenkin meni. Ne "alkaen" hinnat eivät ole koskaan lähellekään sitä minkä autosta joutuu loppujen lopuksi maksamaan kun siihen ne itse haluamat ominaisuudet ottavat. Tuonkin ostamani auton "alkaen" hinta oli 54 k€. ja ne karvalakkiversiot ei ole
Pötyä. Kaikki eivät tarvitse jotain 3s pärformaans-malleja kikkeliään pidentämään kuten sinä.
Autojen keski-ikä eu:ssa on n. 11 vuotta. Saksalaiset ahkerampia autojen romuttajia, noin 10 vuotta vanha menee joko romutettavaksi tai myydään Suomeen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole "riskiä uskomattoman kalliisiin vikoihin" kun vähän katsoo mitä ostaa. Niissä on kuitenkin kuluttajansuoja, takuu ja virhevastuu aivan eri tasolla kuin käytetyissä joten se "riski todella kalliiseen vikaan" jonka ITSE joutuisi maksamaan on todella pieni.
Kerro meille mikä on riskitön uusi auto?
En sanonut että on täysin riskitön vaan TODELLA PIENI RISKI. Ja sellainen auto on auto, jolla on LUOTETTAVA ja HYVÄ MAINEINEN myyjä ja maahantuoja, joiden palveluprosessit toimivat hyvin.
en ala merkkejä luetteleen vaikka heti tulee useampikin mieleen. Näiltä kun ostaa auton niin riski että tulisi maksettavaksi "kallis vika" on todella pieni.
Esim minulla auto oli korjauksessa (oman törttöilyn johdosta, eikä kannattanut edes vakuutukseen laittaa) merkkihuollossa. Soittivat että "löytyi tällainenkin vika samalla, korjauksssa menisi yksi lisäpäivä kun osia odotellaan, korjataanko nyt samalla vai varataanko takuukorjaukselle uusi aika". Eli ei ollut "todella kallis vika", vaan korjaus oli täysin ilmainen. Sinällään huomionarvoista että tuo vika ei ollut siellä päinkään missä korjattava vika oli.
Vierailija kirjoitti:
Uusi on uusi, muutaman vuoden vanha on uudehko. 15 vuotta vanha alkaa olla aika vanha, eikä missään tapauksessa uudehko.
Mainoksissa käytetään usein ilmaisua täysin uusi, eli ilmeisesti uusi ei olekaan uusi, jos se ei ole täysin uusi?
Vierailija kirjoitti:
Ap:n tuttavapiiri on varsin rajallinen. Mulla on alle 2-vuotias auto ja parhaillaan harkitsen sen vaihtamusta täysin uuteen, pyysin jo tarjouksen
Miksi sijoitat kohteeseen, jossa rahan ja arvon menetys on maksimaalisen suuri?
Eihän auton ikä tuossa vaiheessa tuo lisää edes käyttöarvoa, ei se sen luotettavammaksi muutu.
Vierailija kirjoitti:
15 v on vanha romu jo
Juu, sähköautoissa.
Bensa-autoissa vain, jos se on ollut idiootin käsissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki 2000 luvun autot ovat uusia autoja.
Minulla on -70 -83 ja -02 vuosien autot. Seuraava voisi olla 60 tai 50 luvulta.
40 luvun on jo hieman liian vanha jatkuvaan ajoon.
Suurinosa 2000-luvun alun autoista on jo romutettu.
No kun valtaosa vain ajaa ja tankkaa ja vie ehkä määräaikaishuoltoon, mutta ei tee mitään pohjien massauksia ja muita operaatioita, mitä pitäisi tehdä, jos haluaa auton pysyvän kunnossa.
Toki monen on vain tarkoitus ajaa auto loppuun ja kaatopaikalle, että ei siinä mitään ihmeellistä ole, mutta siis hyvänkin tuotteen saa rikki huonolla käytöllä, se on tässä se pointti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15 v on vanha romu jo
Riippuu täysin kilometreistä ja ruosteesta.
Meidänkin taloyhtiön papparaisen auto on seissyt 10-15 vuotta tuolla lämmitetyssä autotallissa ja kyllä se sillä ehkä 3-5 kertaa vuodessa ajelee ja tuo sitten pestynä ja kuivattuna takaisin talliin, että tuolla tyylillä se ei varmaan ole vanha romu vielä 50 vuodenkaan kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Käytetyissä paljastunut aina kaikenlaista ikävää jälkikäteen,isompaa tai pienempää.Siksi ostan nykyyään aina uuden auton.
Tämä on vain todella kallista, että niiden ajokilometrien tulee olla sitten todella tärkeitä tai sitten rahaa on oltava selvästi ylimääräistä, muutenhan tuo on täyttä hulluutta.
Jos autoa lyhentää vaikka 400e/kk, sehän on jo 4800e vuodessa savuna ilmaan, se on sama kuin hakisit joka vuosi 5 tonnin auton ja heittäisit sen pois ja hakisit taas 5 tonnin auton...
Norjassa ja Saksassa tutuilla on aina uuden kiiltävät autot. He käyttävät ne jossain erikoispesulassa, eivät pese itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n tuttavapiiri on varsin rajallinen. Mulla on alle 2-vuotias auto ja parhaillaan harkitsen sen vaihtamusta täysin uuteen, pyysin jo tarjouksen
Eihän auton ikä tuossa vaiheessa tuo lisää edes käyttöarvoa, ei se sen luotettavammaksi muutu.
miten niin SIJOITAT. auto EI OLE SIJOITUSKOHDE, se on KULUTUSTAVARA. sama kuin kysyisit, "miksi sijoitat paistinpannuun, lautasiin, lakanoihin tai pyyheliinoihin".
Ei se ole SIJOITUS vaan hankinta oman tarpeen tai mieliteon täyttämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytetyissä paljastunut aina kaikenlaista ikävää jälkikäteen,isompaa tai pienempää.Siksi ostan nykyyään aina uuden auton.
Uuden auton ostamalla ei tule ikävää yllätystä, vaan rahan menettäminen on varmaa.
Saako käytettyjä siis ilmaiseksi kun niissä ei menetä rahaa?
Ajat uuden 120k mersun kaupasta ulos, se on 100k mersu. Ajat sillä 3 vuotta ja se on 55k mersu.
vs.
Ostat 3 vuotta vanhan mersun 55k:lla, ja se on kolmen lisävuoden jälkeen 40k mersu.
Jälkimmäinen menetti 15 tonnia. Ensimmäinen menetti 65 tonnia.
Keksisitkö sinä parempaa tuottoa tai käyttöä 50 tonnille kolmessa vuodessa kuin kankkulan kaivoon heittäminen?
Keksitkö itse 15 tonnille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten niin SIJOITAT. auto EI OLE SIJOITUSKOHDE, se on KULUTUSTAVARA. sama kuin kysyisit, "miksi sijoitat paistinpannuun, lautasiin, lakanoihin tai pyyheliinoihin".
Ei se ole SIJOITUS vaan hankinta oman tarpeen tai mieliteon täyttämiseksi.
kyllä keräilyauto voi olla myös sijoitus mutta sillä ei ajeta päivittäin
Minulla on uudehko auto ..ikää sillä on 9 vuotta...
Sosiaalitoimistossakin sanottiin että minulla on ihan liian uusi auto että sen pitää myydä..
Vierailija kirjoitti:
Uusi on uusi, muutaman vuoden vanha on uudehko. 15 vuotta vanha alkaa olla aika vanha, eikä missään tapauksessa uudehko.
Montako on muutama?
Lentokoneiden käyttöikä vaihtelee lentotyypin mukaan: matkustajakoneilla se on keskimäärin 2530 vuotta ja rahtikoneilla 3040 vuotta.
Auto on kuitenkin paljon yksinkertaisempi vehje kuin lentokone, mutta jos lentokoneilla lennetään noin 30 vuotta lähes ympäri vuorokauden, niin kyllä autojen pitäisi kestää vielä paljon pitempään kuin lentokoneiden.
mutta ei ole riskiä "todella kalliisiin vikoihin" kun sen voi aina antaa romuttajalle paalattavaksi. Noutavat ilmaiseksi...