Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uudehko auto on 10-15v

Vierailija
26.08.2025 |

Uusiauto on n. 5v. Kukaan tietämäni ei osta autoa ihan uutena...

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ostanut elämässäni 3 autoa, 2 niistä uutena. Nykyinen on uutena ostettu 14v sitten. Ei se ole enää uudehko, muttei vanhakaan. Huollatan ja korjautan viat niin mitään hirveitä pommeja ei yleensä tule puskista. 

Kyllä se on jo vanha. Minulla on uudehko (2 vuotta vanha) sähkis ja vanha (11 vuotta) bensa-auto. Bensa-auto on nyt siinä vaiheessa että ostanen pian uuden, ja lahjoitan tuon auton eteenpäin. Sillä ei oikeasti ole juurikaan muuta kuin käyttöarvo enää. 

Miksi ritkutat enää bensa-autoa kierrossa?

Vierailija
42/81 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytetyissä paljastunut aina kaikenlaista ikävää jälkikäteen,isompaa tai pienempää.Siksi ostan nykyyään aina uuden auton.

Uuden auton ostamalla ei tule ikävää yllätystä, vaan rahan menettäminen on varmaa.

Saako käytettyjä siis ilmaiseksi kun niissä ei menetä rahaa?

Ajat uuden 120k mersun kaupasta ulos, se on 100k mersu. Ajat sillä 3 vuotta ja se on 55k mersu.

vs.

Ostat 3 vuotta vanhan mersun 55k:lla, ja se on kolmen lisävuoden jälkeen 40k mersu.

Jälkimmäinen menetti 15 tonnia. Ensimmäinen menetti 65 tonnia.

Keksisitkö sinä parempaa tuottoa tai käyttöä 50 tonnille kolmessa vuodessa kuin kankkulan kaivoon heittäminen?

Minä keksin parempaa tuottoa vaikkapa kuin laittaa alkoholiin ja tupakkaa... Kukin nauttii mistä nauttii, ja minä nautin uusista autoista. Ja se ei ole edes mikään uhraus, koska ostan auton pääomatuloillani, ja jälkellekin jää tuloja uudelleensijoitettavaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Aniharva ihminen tässä maassa kykenee omaksi ostamaan autoa 2025, etenkin kun uusi Renault tai Opel:kin alkavat jo sieltä 45 tonnista."

Aika hullua kun hyvän sähköauton saa kymppitonnin halvemmalla.

sähköauton saa 10 halvemmalla, HYVÄÄ ei saa. 

Vierailija
44/81 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ostaa. Meidän auto ostettiin uutena. Nyt 6-vuotias ja automyyjän mielestä vanha auto. On vielä hyvin vähän ajettu.

Vierailija
45/81 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ostanut elämässäni 3 autoa, 2 niistä uutena. Nykyinen on uutena ostettu 14v sitten. Ei se ole enää uudehko, muttei vanhakaan. Huollatan ja korjautan viat niin mitään hirveitä pommeja ei yleensä tule puskista. 

Kyllä se on jo vanha. Minulla on uudehko (2 vuotta vanha) sähkis ja vanha (11 vuotta) bensa-auto. Bensa-auto on nyt siinä vaiheessa että ostanen pian uuden, ja lahjoitan tuon auton eteenpäin. Sillä ei oikeasti ole juurikaan muuta kuin käyttöarvo enää. 

no kun se nyt sattuu olemaan ja sillä on se käyttöarvo. 11 vuotta sitten kun sen ostin, ei vielä ollut minun silloisiin tarpeisiini sopivaa sähköautoa. Nykyään on, joten kohta puoliin on 2 sähkäriä täällä ja polttisauto menee euron kauppahinnalla tutulleni, jolle auto tuo helpotusta arkeen, mutta hänellä ei ole varaa ostaa riittävän luotettavaa juuri nyt. Hän saa soivan pelin jonka ylläpitoon hänellä on kyllä varaa.  Tuon auton arvo on siinä 4000 euron paikkeilla maksimissaan ja sen verran saa muutenkin tingittyä uuden auton hinnasta, ja minä en jaksa millekään jobbareilla alkaa autoa myymään saati suoraan yksityisille. 

Vierailija
46/81 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ostaa. Meidän auto ostettiin uutena. Nyt 6-vuotias ja automyyjän mielestä vanha auto. On vielä hyvin vähän ajettu.

Jatkan että nyt ei uutta autoa pystyttäisi ostamaan koska nyt hinnat nousseet pilviin.

Vierailija
47/81 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Aniharva ihminen tässä maassa kykenee omaksi ostamaan autoa 2025, etenkin kun uusi Renault tai Opel:kin alkavat jo sieltä 45 tonnista."

Pötyä, et selvästikään tiedä sähköautomarkkinoista mitään vaan elelet jossain 2010-luvun sadantonninteslakuvitelmissa yhä.

Vierailija
48/81 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako käytettyjä siis ilmaiseksi kun niissä ei menetä rahaa?

Joku idiootti on maksanut käytetyn auton suurimman arvonalennuksen. Seuraavat voivat nauttia ajelusta pienemmällä arvonalenemalla. :)

Se "idiootti"mahdollistaa sinunkinlaisesi köyhän autoilu mahdollisuutesi joten sinun pitäisi kiittää häntä eikä haukkua.

Sinä et ole "rikas" sillä että laitat auton osamaksuun tietyn summan kuussa.

"Rikas" ajaa arkena tavallisella käyttöautolla ja jos on autoharrastaja, omistaa McLarenin, Porsche 911 GTR:n ym. auton jonka hinta on enemmän kuin koko elämäsi tienestit ja ne hankitaan käteisellä.

Ei kukaan rikas osta käyttöautoaan käytett

Ihmisiä on erilaisia. Osa ei viitsi pitää käyttöautoina tylsiä autoja.

Vierailija
49/81 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pötyä, et selvästikään tiedä sähköautomarkkinoista mitään vaan elelet jossain 2010-luvun sadantonninteslakuvitelmissa yhä.

mitä nyt vuosi sitten ostin uuden sähkärin. Kyllä siihen taas se 70 kuitenkin meni. Ne "alkaen" hinnat eivät ole koskaan lähellekään sitä minkä autosta joutuu loppujen lopuksi maksamaan kun siihen ne itse haluamat ominaisuudet ottavat. Tuonkin ostamani auton "alkaen" hinta oli 54 k€. ja ne karvalakkiversiot ei ole MISSÄÄN merkissä hyviä. 

Vierailija
50/81 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso huviksesi 200 000 ajettujen ja 11 vuotta vanhojen Toyotojen hinnat. On aika paljon enemmän kuin käyttöarvo.

https://www.nettiauto.com/toyota/corolla/15163372

Tuokin 14 tonnia Kamuxilla ja on edullisempi kuin Sakan vastaavat jopa tuhannella eurolla.

Vierailija
51/81 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso huviksesi 200 000 ajettujen ja 11 vuotta vanhojen Toyotojen hinnat. On aika paljon enemmän kuin käyttöarvo.

https://www.nettiauto.com/toyota/corolla/15163372

Tuokin 14 tonnia

katsoin oman autoni kohdalta. riippuen kilometreistä (minulla helvetisti) hinta on 5000-10000. eli eipä juuri muuta kuin käyttöarvo. 

Vierailija
52/81 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.nettiauto.co

kymppitonni on "pelkkä käyttöarvo?"

tyypillinen suomalainen ajaa trafin mukaan 14 vuotta vanhalla autolla jonka arvo on noin 3500 euroa.

https://yle.fi/a/74-20171954

Vierailija
53/81 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi on uusi, muutaman vuoden vanha on uudehko. 15 vuotta vanha alkaa olla aika vanha, eikä missään tapauksessa uudehko.

15 vuotta vanha auto on jo auttamatta paalausikäinen. Yli 10 vuotta on jo vanha. Ei niitä autoja yli 10 vuoden käyttöiälle suunnitella. 

Osa perheautoista pitää arvonsa vielä tuon jälkeenkin 

https://www.autoevolution.com/news/the-crazy-w124-hammer-the-special-am…

Vierailija
54/81 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kymppitonni on "pelkkä käyttöarvo?"

tyypillinen suomalainen ajaa trafin mukaan 14 vuotta vanhalla autolla jonka arvo on noin 3500 euroa.

Kaikkien ei tarvitse ihan joka penniä laskea... 

Vierailija
55/81 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet autot ovat järkyttävän tylsiä ja niissä on riski uskomattoman kalliisiin vikoihin.

Vierailija
56/81 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudet autot ovat järkyttävän tylsiä ja niissä on riski uskomattoman kalliisiin vikoihin.

Miten voi olla tylsä jos jatkuvasti saa pelätä kymmenien tuhansien remonttia?

Vierailija
57/81 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksipä niissä on nykyään varsin kattava takuu.

Kyllä minusta käyttöauto saa olla tylsä, pääasia että on luotettava. Harrasteautot ovat asia erikseen.

Vierailija
58/81 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole "riskiä uskomattoman kalliisiin vikoihin" kun vähän katsoo mitä ostaa. Niissä on kuitenkin kuluttajansuoja, takuu ja virhevastuu aivan eri tasolla kuin käytetyissä joten se "riski todella kalliiseen vikaan" jonka ITSE joutuisi maksamaan on todella pieni. 

Vierailija
59/81 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15 v on vanha romu jo

Riippuu täysin kilometreistä ja ruosteesta.

Joo, nuorempana oli jopa alle 10 vuotiaia autoja pari. Sittemmin juuri noin 15- 30- vuotiaita menopelejä. Kun tunnen useita autokorjaamoalan ihmisiä ja oli omakin korjaamo niin on nähty monenlaista. Nyt on alla juuri 20- vuotias dieseli, vasta puoli miljoonaa ajettu. Mukava, tukeva, turvallinen ja luotettava. Tällä mennään niin kauan kunnes loppu tulee. Edullista ja mukavaa autoilua.

Vierailija
60/81 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se 200 000 ajettu Corolla onkin todella jännittävä auto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme