UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (13640)
Vierailija kirjoitti:
Peten laulu kuuluu vain kertosÀkeessÀ. Ihan kuten pelkÀsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei edes ole rippituoli vaan varastorakennelma
Miksi se varasto pitÀÀ polttaa?
No kun tivoli pete haluaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki jotka tykĂ€nneet Antista, live on hyvĂ€ đ€ ja siellĂ€ on uusia elementtejĂ€ biisiin. MĂ€ oon niin iloinen Antin puolesta!!!!
Kiva kuulla. Odotan iltaa innolla. :)
Kuuntelin Antin kenraalia kuulokkeilla niin teini poika tuli alakerrasta sanoo, ettĂ€ hirvee jytinĂ€. Olin lyönyt niin kovaa jalalla tahtia. T. Ăiti 54 v.
Vierailija kirjoitti:
Kenraalissa mukana olleet:
NÀyttikö ettÀ PPLL esitys on tehty enemmÀn nimenomaan TV-kuvaa varten?
Ja saa antaa arvioit muidenkin esityksistÀ!
En tiiÀ, mutta ei uponnut minulle, liian sekava. Muita nousi itsellÀ edelle.
Miksi ihmeessÀ joku on tehnyt kappaleen liekinheittimestÀ? Hyi.
Vierailija kirjoitti:
TĂ€mĂ€n ketjun lukeminen on parasta viihdettĂ€ illan finaalia odotellessa, kun tÀÀllĂ€ nĂ€yttÀÀ olevan varsinaisia sirkuspellejĂ€ kirjoittelemassa đđđ
TĂ€nne on myös hauska itsekin heitellĂ€ tĂ€ysin jĂ€rjettömiĂ€ kommentteja ja katsoa tarttuuko joku hulluista syötteihin đ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EihĂ€n se poika osaa edes laulaa. Ei tee muutakuin nĂ€yttÀÀ paljasta pintaa. Ăllö tyyppi
Vierailija kirjoitti:
Antin taustalaulajat kÀyttÀvÀt vanhaa kansanlaulutekniikkaa, naisten ÀÀnet hieno lisÀ ja idea!
Pohjanmaa kohtaa Karjalan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei edes ole rippituoli vaan varastorakennelma
Miksi se varasto pitÀÀ polttaa?
No liekinheittimellÀ kylvetÀÀn tuhoa. :(
Ainakin tuota esitystÀ katsellessa nÀytti ettÀ TV:tÀ varten tehty koko esitys. VÀhÀn hullun nÀköinen noin ja siellÀ hÀn molemmilla oli juoksupÀtkÀkin. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa soditaan ja kÀrsitÀÀn, niin Suomi on lÀhettÀmÀssÀ LiekinheitintÀ Euroviisuihin.
"Liekinheitin on laite, jonka toimintaperiaatteena on ruiskuttaa palavaa nestettÀ (erilaiset öljypohjaiset seokset) tai hyytelöÀ (kuten napalmia) ja siten mahdollistaa kohteen sytyttÀminen tuleen matkan pÀÀstÀ."
Todella mautonta.
TÀmÀn uusimman sodan suurimmat musiikilliset UMK-kÀrsijÀt ovat Chachi (USA) ja Liekinheitin (sotimistarvike). Erityisen hölmöÀ oli laittaa tuo vehje kappaleeseen ja nimeksi kun Israel on sotinut jo pidemmÀn aikaa eikÀ tilanne ole enÀÀ kenellekÀÀn mikÀÀn yllÀtys.
Itse olen peace & love -hippi đŒđžđ”đș eikĂ€ nuo haittaa. En yhdistĂ€ sotaan. Jos kuuntelee lyriikat, se ei ole minkÀÀnlainen tarkoitus. Tarkoitushakuista on yrittÀÀ painaa toisia alaspĂ€in.
Vierailija kirjoitti:
Jaa ettÀ LiekinheittimellÀ Euroviisuihin. Onko suomalaisten muisti huono? MeitÀ on edustanut Kojo, joka lauloi ydinpommista. Nolla pistettÀ tuli.
Se laulu tosiaan ymmÀrrettiin vÀÀrin, toki suomen kieltÀ ei kukaan ymmÀrtÀnyt, vain kappaleen nimen ja mielikuvan, nukkua pommiin on vain moka kun kello on jÀÀnyt laittamatta herÀtykseen mutta maailman tilanteen vuoksi eurooppalainen yleisö jÀtti kappaleen ilman pisteitÀ. EipÀ tuo kummoinen kappale ja esitys ollutkaan. Liekinheitin voisi tuoda assosiaatioita naiseen joka poltetaan noitana. Rippituolikin poltetaan. Todellisuudessa lauletaan kiimasta, synnistÀ, petollisuudesta, uskottomuudesta, kielletystÀ suhteesta, mitÀ nÀitÀ onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella kaukaa kuvattu tuo video. Varmaan jostakin ylÀparvelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen Paalasen esitystÀ huutoa ja taputusta. Aivan valtava elÀytyminen yleisöltÀ koko esityksen ajan.
Paalasen taustakuoro laulaa nyt ikÀÀnkuin vÀrttinÀismÀisemmin kuin virallisessa YouTube-videossa tai Spotifyn versiossa. Se tekee mielestÀni Takatukasta paremman ja siinÀ on nyt vahvempi Suomi-soundi. Paalasella olisi hyvÀ sauma kerÀtÀ viisuissa tavallisesti Ukrainan, Moldovan ja Romanian etnoisien kappaleiden pistepotti, koska tyylilajia ei ole vielÀ yksikÀÀn maa valinnut ja sitÀ on joka vuosi top 15-sijoituksissa.
Naisten ÀÀnet muuttaa biisin ihan mahtavasti! Siihen tulee kerroksia loppua kohti lisÀÀ ja Antti laulaa mukana just hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenraalissa mukana olleet:
NÀyttikö ettÀ PPLL esitys on tehty enemmÀn nimenomaan TV-kuvaa varten?
Ja saa antaa arvioit muidenkin esityksistÀ!
En tiiÀ, mutta ei uponnut minulle, liian sekava. Muita nousi itsellÀ edelle.
Siis ku itse katsoin tallenteen livestÀ ja en saanut oikein mitÀÀn otetta tuosta PPLL esityksestÀ, siksi pohdin ettÀ miten tullaan nÀyttÀmÀÀn TV ssÀ. Varmasti tulee nÀyttÀmÀÀn paremmalta TV ssÀ ja selkeÀmmÀÀltÀ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EihÀn tuossa ole sitÀ lopun karjaisuakaan, vaan hiljaista ujellusta tilalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EihÀn tuossa ole sitÀ lopun karjaisuakaan, vaan hiljaista ujellusta tilalla.
Ei sillÀ riitÀ livenÀ paukut.
Musta toi seinÀ/ovi missÀ tuli vÀlissÀ Peten ja Lindan esityksessÀ on makee
Voittaja on jo julistettu, joten mihin tÀtÀ tÀn iltaista kisaa edes tarvitaan? Mietin aina, ettÀ miltÀhÀn muista tuntuu mennÀ kilpailemaan, kun yksi on tÀysin ylivoimainen ennakkosuosikki ja julistettu voittajaksi joka mediassa jo etukÀteen.