UMK 2026 OFFICIAL 🎶🎶🎶
Kohta se huuma taas alkaa. Mitä tiedämme nyt?
1. Haku UMK:hon päättyi eilen
tässä tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetäänkin sitten Wienissä 16.5.2026
Millä mielellä odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lähetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (19157)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komioilla on kyllä jokin kummallinen hierarkia meneillään. Pääjäbä aina ensin ja keskellä kaikessa. Sitten rumpali hinkkaa aina pääjäbän selässä kiinni erittäin outoon tapaan. Badding-jäbä laseineen on numero kolme, sitten reunoilla isoimmat korstot, joista oletettava numero viisi onnistui kuitenkin olemaan hauska shortsissa.
No ne on ajatelleet että "komeimmat" aina etualalle, eihän siinä muuta.
Komioista komia on se basson pomputtelija, senhän he siinä haastattelussa sanoivat.
Komea on. Heillä jokaisella taitaa olla omat kannattajansa :D Haitaristista etenkin nuoret naiset pitää. Ovat niin tavallisia ja lähellä ihmisiä, että heistä on helppo tykätä. Tietenkään UMKn parasta biisiä unohtamatta, Lululai!
Kurkkuörinä on niin seksikästä, ah.
Vierailija kirjoitti: Liekinheitin jotenkin järkyttävän huono, vars. sanat. Ei hlvtti, eikö viisuihin saada hieman jotain raikkaampaa kuin Lampenius nylkyttämässä väkisin jotain? Ei siis viulistia vastaan sinänsä mitään, mutta järkky.
Vanha, kliseinen.
Valo ja raikkaat tuulet puhaltakoon Suomesta näissä viisuissa.
Vierailija kirjoitti:
Linda on avoimena syömishäiriöstään. Tämä on tärkeä asia nuorille, mutta myös Lindan valinnat nuoruudessa on asia, joista ei kannata ottaa esimerkkiä.
Linda olisi voinut edetä arvokkaammin viulun soittajana. Sen sijaan hän valitsi epämääräisen tien. En usko näistä hänen valinnoista olevan mitään hyötyä elämäänsä. Jokaisen ihmisen pitää arvostaa itseään, oli se lapsuus kuinka kurja tahansa. Pitää olla olla itsekunnioitus ja vahvuus.
Itse en voi sietää ruikuttajia ja itsesäälissä rypeviä. Olen vahva, koska lapsuuteni oli huono ja selvisin yksin. Olen selviytyjä.
https://www.seiska.fi/terveys/linda-lampeniuksen-kuvan-takana-karu-tari…
Onko tässä taustalla ajatus säälipisteistä?
Mulle tuli mieleen tuon jutuista, että äitinsä juonut ja vetänyt unilääkkeitä raskausaikanaankin. Tulos on FAS-Linda. Mä en henk koht ole ikinä pitänyt tuosta naisesta, jotenkin tyhmä ja ns. väkisin vedetty. Tämä ei tietenkään tarkoita, että puoltaisin Nygårdia tms.
Vierailija kirjoitti:
Onko Lindalla oikeasti ruskea tena esiintymisasussa alapään kohdalla? Hyvin korostaa Lindan korkeaa ikää ja vanhuutta.
Tyrkkyhän se. Ei mennä Wieniin pimppi pitkällä. Viime vuodesta riittää vielä painajaista.
Sellainen biisi joka saa sinut tanssimaan, on vangittut kehosi ja mielesi.
Mikä on ruskea tena? Perusvaippa? Missasinko röntgenkierroksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linda on avoimena syömishäiriöstään. Tämä on tärkeä asia nuorille, mutta myös Lindan valinnat nuoruudessa on asia, joista ei kannata ottaa esimerkkiä.
Linda olisi voinut edetä arvokkaammin viulun soittajana. Sen sijaan hän valitsi epämääräisen tien. En usko näistä hänen valinnoista olevan mitään hyötyä elämäänsä. Jokaisen ihmisen pitää arvostaa itseään, oli se lapsuus kuinka kurja tahansa. Pitää olla olla itsekunnioitus ja vahvuus.
Itse en voi sietää ruikuttajia ja itsesäälissä rypeviä. Olen vahva, koska lapsuuteni oli huono ja selvisin yksin. Olen selviytyjä.
Onko tässä taustalla ajatus säälipisteistä? Mulle tuli mieleen tuon jutuista, että äitinsä juonut ja
Noudattaa aina samaa kaavaa, lopuksi uhriudutaan ja kerätään vielä säälipisteet. Niin ennalta arvattavaa.
Mielestäni Linda on kyllä älykkäämpi kuin tavis teikäläinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä taustalla ajatus säälipisteistä? Mulle tuli mieleen tuon jutuista, että äitinsä juonut ja
Joo. Kun selailet Lindan antamia haastatteluja vodelta 25 on joko, säälikää minua tai
Olin Hollywood tähti.
Huono itseluottamus huokuu.
Eiköhän Lindalla ole ihan tarpeeksi luottamusta, kun on kuitenkin monet lavat korkannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komioilla on kyllä jokin kummallinen hierarkia meneillään. Pääjäbä aina ensin ja keskellä kaikessa. Sitten rumpali hinkkaa aina pääjäbän selässä kiinni erittäin outoon tapaan. Badding-jäbä laseineen on numero kolme, sitten reunoilla isoimmat korstot, joista oletettava numero viisi onnistui kuitenkin olemaan hauska shortsissa.
Yleensä bändeissä laulaja on kuvissa yms siinä keskiössä. En mä tiedä, Komioilla juttu luistaa tasaisesti ja jokainen höpöttelee, mitä päähän pälkähtää. Olen nauranut monelle jutulle. Pidän joka päivä enemmän heistä, uusi tuttavuus.
Haastatteluissa kaikkien muiden Komioiden paitsi laulajan jutut herättävät enimmäkseen myötähäpeää.
Mun mielestä ne aina aina ihania ja välittömiä noissa haastatteluspätkissä :D Bändien haastattelut on muutenki vaikeita, ku aina sama arpominen et kuka nyt vastaa. Laulaja ja rumpali eniten äänessä, taitavat olla sitä ihan luontoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä taustalla ajatus säälipisteistä
En seuraa juorulehtiä tai lue naistenlehtiä. Mutta tosiaan vaikuttaa sairaalta ja FAS-tapaukselta. Sit hänellä on jotain muutakin, geneettistä sairautta. Tämä kaikki vaan heijastuu hänen olemuksessaan ja tuotannossaan. 😬
Viisut ovat iloa, yhteisöllisyyttä, elämisen riemua musiikin voimin. Hetki arjessa jolloin ei tarvitse murehtia mitään, vaan elää hetkessä kaikki yhdessä ikään, sukupuoleen, kansallisuuteen katsomatta.
Sitten tuo yksi törppö menee itkemään ongelmiaan lehteen ja tuomaan ne viisuihin. Hyi hel..miten itsekäs ämmi.
Mä niin haluaisin nähdä, minkä ikäiset, kokoiset ja näköiset ihmiset näitä vihaviestejään suoltavat. Onko oma elämä oikeasti niin kurjaa, että pitää haukkua artistin ulkonäköä ja menneisyyttä ennemmin kuin oikeasti kritisoisi biisiä tai esitystä? En keksi mitään tunkkaisempaa ja ankeampaa kuin ikärasistiset ja misogyyniset kommentit. Näitä suoltavien ihmisten täytyy olla todella pohjalla omassa elämässään, mikään muu ei pysty selittämään tuollaisen tekstin suoltamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä bändeissä laulaja on kuvissa yms siinä keskiössä. En mä tiedä, Komioilla juttu luistaa tasaisesti ja jokainen höpöttelee, mitä päähän pälkähtää. Olen nauranut monelle jutulle. Pidän joka päivä enemmän heistä, uusi tuttavuus.
Haastatteluissa kaikkien muiden Komioiden paitsi laulajan jutut herättävät enimmäkseen myötähäpeää.
Mun mielestä ne aina aina ihania ja vä
Olet aivan oikein päätellyt. Rumpali on yleensä se supliikein, ja solisti harkitsevampi haastatteluissa. Helposti lähestyttäviä kuitenkin kaikki ja mukavia puheissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komioiden laulaja näyttää lukiolaispojalta 😂
Voi kunpa olisi tuollaiset geenit että näyttää vielä 3-kymppiseltä parikymppiseltä. Niin on komea ja sutki nuori suomalainen mies. Kasvaako heitä vain Alajärvellä?
Hymy kasvoilla nuorentaa, hymyillessä kasvojen oikeat lihakset aktivoituu ja kasvot pysyy freesinä ja nuorekkaana
Vierailija kirjoitti:
Mä niin haluaisin nähdä, minkä ikäiset, kokoiset ja näköiset ihmiset näitä vihaviestejään suoltavat. Onko oma elämä oikeasti niin kurjaa, että pitää haukkua artistin ulkonäköä ja menneisyyttä ennemmin kuin oikeasti kritisoisi biisiä tai esitystä? En keksi mitään tunkkaisempaa ja ankeampaa kuin ikärasistiset ja misogyyniset kommentit. Näitä suoltavien ihmisten täytyy olla todella pohjalla omassa elämässään, mikään muu ei pysty selittämään tuollaisen tekstin suoltamista.
Meillä on täällä joukossamme muutama, jota menestyneet naiset triggeröivät.
Päivät pitkät pitää täällä istua haukkumassa.
Olet "vahva", eli kova ja säälimätön. Onhan tuo "selviytymistä" eli henki kulkee. Sinä et elä, olet vain elossa.
Tulee muuten aikamoinen puikko takalistoon, mikäli penkki pettää. Kalle Komianperä voi sitten näyttää kansainväliselle medialle, mistäpäin ja minne kipu saapui.