UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (13215)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komioilla on kyllÀ jokin kummallinen hierarkia meneillÀÀn. PÀÀjÀbÀ aina ensin ja keskellÀ kaikessa. Sitten rumpali hinkkaa aina pÀÀjÀbÀn selÀssÀ kiinni erittÀin outoon tapaan. Badding-jÀbÀ laseineen on numero kolme, sitten reunoilla isoimmat korstot, joista oletettava numero viisi onnistui kuitenkin olemaan hauska shortsissa.
No ne on ajatelleet ettÀ "komeimmat" aina etualalle, eihÀn siinÀ muuta.
Komioista komia on se basson pomputtelija, senhÀn he siinÀ haastattelussa sanoivat.
Komea on. HeillÀ jokaisella taitaa olla omat kannattajansa :D Haitaristista etenkin nuoret naiset pitÀÀ. Ovat niin tavallisia ja lÀhellÀ ihmisiÀ, ettÀ heistÀ on helppo tykÀtÀ. TietenkÀÀn UMKn parasta biisiÀ unohtamatta, Lululai!
Toivottavasti ylilauta pelastaa ja masinoi Antin voittoon.
KurkkuörinÀ on niin seksikÀstÀ, ah.
Vierailija kirjoitti: Liekinheitin jotenkin jÀrkyttÀvÀn huono, vars. sanat. Ei hlvtti, eikö viisuihin saada hieman jotain raikkaampaa kuin Lampenius nylkyttÀmÀssÀ vÀkisin jotain? Ei siis viulistia vastaan sinÀnsÀ mitÀÀn, mutta jÀrkky.
Vanha, kliseinen.
Valo ja raikkaat tuulet puhaltakoon Suomesta nÀissÀ viisuissa.
Vierailija kirjoitti:
Linda on avoimena syömishÀiriöstÀÀn. TÀmÀ on tÀrkeÀ asia nuorille, mutta myös Lindan valinnat nuoruudessa on asia, joista ei kannata ottaa esimerkkiÀ.
Linda olisi voinut edetÀ arvokkaammin viulun soittajana. Sen sijaan hÀn valitsi epÀmÀÀrÀisen tien. En usko nÀistÀ hÀnen valinnoista olevan mitÀÀn hyötyÀ elÀmÀÀnsÀ. Jokaisen ihmisen pitÀÀ arvostaa itseÀÀn, oli se lapsuus kuinka kurja tahansa. PitÀÀ olla olla itsekunnioitus ja vahvuus.
Itse en voi sietÀÀ ruikuttajia ja itsesÀÀlissÀ rypeviÀ. Olen vahva, koska lapsuuteni oli huono ja selvisin yksin. Olen selviytyjÀ.
https://www.seiska.fi/terveys/linda-lampeniuksen-kuvan-takana-karu-tariâŠ
Onko tÀssÀ taustalla ajatus sÀÀlipisteistÀ?
Mulle tuli mieleen tuon jutuista, ettÀ ÀitinsÀ juonut ja vetÀnyt unilÀÀkkeitÀ raskausaikanaankin. Tulos on FAS-Linda. MÀ en henk koht ole ikinÀ pitÀnyt tuosta naisesta, jotenkin tyhmÀ ja ns. vÀkisin vedetty. TÀmÀ ei tietenkÀÀn tarkoita, ettÀ puoltaisin NygÄrdia tms.
Vierailija kirjoitti:
Onko Lindalla oikeasti ruskea tena esiintymisasussa alapÀÀn kohdalla? Hyvin korostaa Lindan korkeaa ikÀÀ ja vanhuutta.
TyrkkyhÀn se. Ei mennÀ Wieniin pimppi pitkÀllÀ. Viime vuodesta riittÀÀ vielÀ painajaista.
Sellainen biisi joka saa sinut tanssimaan, on vangittut kehosi ja mielesi.
MikÀ on ruskea tena? Perusvaippa? Missasinko röntgenkierroksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linda on avoimena syömishÀiriöstÀÀn. TÀmÀ on tÀrkeÀ asia nuorille, mutta myös Lindan valinnat nuoruudessa on asia, joista ei kannata ottaa esimerkkiÀ.
Linda olisi voinut edetÀ arvokkaammin viulun soittajana. Sen sijaan hÀn valitsi epÀmÀÀrÀisen tien. En usko nÀistÀ hÀnen valinnoista olevan mitÀÀn hyötyÀ elÀmÀÀnsÀ. Jokaisen ihmisen pitÀÀ arvostaa itseÀÀn, oli se lapsuus kuinka kurja tahansa. PitÀÀ olla olla itsekunnioitus ja vahvuus.
Itse en voi sietÀÀ ruikuttajia ja itsesÀÀlissÀ rypeviÀ. Olen vahva, koska lapsuuteni oli huono ja selvisin yksin. Olen selviytyjÀ.
Onko tÀssÀ taustalla ajatus sÀÀlipisteistÀ? Mulle tuli mieleen tuon jutuista, ettÀ ÀitinsÀ juonut ja
Noudattaa aina samaa kaavaa, lopuksi uhriudutaan ja kerÀtÀÀn vielÀ sÀÀlipisteet. Niin ennalta arvattavaa.
MielestÀni Linda on kyllÀ ÀlykkÀÀmpi kuin tavis teikÀlÀinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tÀssÀ taustalla ajatus sÀÀlipisteistÀ? Mulle tuli mieleen tuon jutuista, ettÀ ÀitinsÀ juonut ja
Joo. Kun selailet Lindan antamia haastatteluja vodelta 25 on joko, sÀÀlikÀÀ minua tai
Olin Hollywood tÀhti.
Huono itseluottamus huokuu.
EiköhÀn Lindalla ole ihan tarpeeksi luottamusta, kun on kuitenkin monet lavat korkannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komioilla on kyllÀ jokin kummallinen hierarkia meneillÀÀn. PÀÀjÀbÀ aina ensin ja keskellÀ kaikessa. Sitten rumpali hinkkaa aina pÀÀjÀbÀn selÀssÀ kiinni erittÀin outoon tapaan. Badding-jÀbÀ laseineen on numero kolme, sitten reunoilla isoimmat korstot, joista oletettava numero viisi onnistui kuitenkin olemaan hauska shortsissa.
YleensÀ bÀndeissÀ laulaja on kuvissa yms siinÀ keskiössÀ. En mÀ tiedÀ, Komioilla juttu luistaa tasaisesti ja jokainen höpöttelee, mitÀ pÀÀhÀn pÀlkÀhtÀÀ. Olen nauranut monelle jutulle. PidÀn joka pÀivÀ enemmÀn heistÀ, uusi tuttavuus.
Haastatteluissa kaikkien muiden Komioiden paitsi laulajan jutut herÀttÀvÀt enimmÀkseen myötÀhÀpeÀÀ.
Mun mielestÀ ne aina aina ihania ja vÀlittömiÀ noissa haastatteluspÀtkissÀ :D BÀndien haastattelut on muutenki vaikeita, ku aina sama arpominen et kuka nyt vastaa. Laulaja ja rumpali eniten ÀÀnessÀ, taitavat olla sitÀ ihan luontoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tÀssÀ taustalla ajatus sÀÀlipisteistÀ
En seuraa juorulehtiĂ€ tai lue naistenlehtiĂ€. Mutta tosiaan vaikuttaa sairaalta ja FAS-tapaukselta. Sit hĂ€nellĂ€ on jotain muutakin, geneettistĂ€ sairautta. TĂ€mĂ€ kaikki vaan heijastuu hĂ€nen olemuksessaan ja tuotannossaan. đŹ
Viisut ovat iloa, yhteisöllisyyttÀ, elÀmisen riemua musiikin voimin. Hetki arjessa jolloin ei tarvitse murehtia mitÀÀn, vaan elÀÀ hetkessÀ kaikki yhdessÀ ikÀÀn, sukupuoleen, kansallisuuteen katsomatta.
Sitten tuo yksi törppö menee itkemÀÀn ongelmiaan lehteen ja tuomaan ne viisuihin. Hyi hel..miten itsekÀs Àmmi.
MÀ niin haluaisin nÀhdÀ, minkÀ ikÀiset, kokoiset ja nÀköiset ihmiset nÀitÀ vihaviestejÀÀn suoltavat. Onko oma elÀmÀ oikeasti niin kurjaa, ettÀ pitÀÀ haukkua artistin ulkonÀköÀ ja menneisyyttÀ ennemmin kuin oikeasti kritisoisi biisiÀ tai esitystÀ? En keksi mitÀÀn tunkkaisempaa ja ankeampaa kuin ikÀrasistiset ja misogyyniset kommentit. NÀitÀ suoltavien ihmisten tÀytyy olla todella pohjalla omassa elÀmÀssÀÀn, mikÀÀn muu ei pysty selittÀmÀÀn tuollaisen tekstin suoltamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YleensÀ bÀndeissÀ laulaja on kuvissa yms siinÀ keskiössÀ. En mÀ tiedÀ, Komioilla juttu luistaa tasaisesti ja jokainen höpöttelee, mitÀ pÀÀhÀn pÀlkÀhtÀÀ. Olen nauranut monelle jutulle. PidÀn joka pÀivÀ enemmÀn heistÀ, uusi tuttavuus.
Haastatteluissa kaikkien muiden Komioiden paitsi laulajan jutut herÀttÀvÀt enimmÀkseen myötÀhÀpeÀÀ.
Mun mielestÀ ne aina aina ihania ja vÀ
Olet aivan oikein pÀÀtellyt. Rumpali on yleensÀ se supliikein, ja solisti harkitsevampi haastatteluissa. Helposti lÀhestyttÀviÀ kuitenkin kaikki ja mukavia puheissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komioiden laulaja nĂ€yttÀÀ lukiolaispojalta đ
Voi kunpa olisi tuollaiset geenit ettÀ nÀyttÀÀ vielÀ 3-kymppiseltÀ parikymppiseltÀ. Niin on komea ja sutki nuori suomalainen mies. Kasvaako heitÀ vain AlajÀrvellÀ?
Hymy kasvoilla nuorentaa, hymyillessÀ kasvojen oikeat lihakset aktivoituu ja kasvot pysyy freesinÀ ja nuorekkaana
Vierailija kirjoitti:
MÀ niin haluaisin nÀhdÀ, minkÀ ikÀiset, kokoiset ja nÀköiset ihmiset nÀitÀ vihaviestejÀÀn suoltavat. Onko oma elÀmÀ oikeasti niin kurjaa, ettÀ pitÀÀ haukkua artistin ulkonÀköÀ ja menneisyyttÀ ennemmin kuin oikeasti kritisoisi biisiÀ tai esitystÀ? En keksi mitÀÀn tunkkaisempaa ja ankeampaa kuin ikÀrasistiset ja misogyyniset kommentit. NÀitÀ suoltavien ihmisten tÀytyy olla todella pohjalla omassa elÀmÀssÀÀn, mikÀÀn muu ei pysty selittÀmÀÀn tuollaisen tekstin suoltamista.
MeillÀ on tÀÀllÀ joukossamme muutama, jota menestyneet naiset triggeröivÀt.
PÀivÀt pitkÀt pitÀÀ tÀÀllÀ istua haukkumassa.
Tulee muuten aikamoinen puikko takalistoon, mikÀli penkki pettÀÀ. Kalle KomianperÀ voi sitten nÀyttÀÀ kansainvÀliselle medialle, mistÀpÀin ja minne kipu saapui.