UMK 2026 OFFICIAL 🎶🎶🎶
Kohta se huuma taas alkaa. Mitä tiedämme nyt?
1. Haku UMK:hon päättyi eilen
tässä tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetäänkin sitten Wienissä 16.5.2026
Millä mielellä odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lähetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (11951)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lindan ja Peten johto Oddseissa vain kasvaa.
Viisufanien juttuja, Umk äänestää ihan tavis ihmiset tv katsojat myöskin.
Minusta vaikuttaa siltä, että tavikset tv-katsojat äänestää tänä vuonna enemmän kuin koskaan aiemmin. Toivotaan että tekniikka kestää. Muuten Autiolla on jälleen selityksen selityksen paikka. (Vaikkei sitä selitystä edellisen kerran kun tekniikka UMKssa äänestystilanteessa petti eikä osa äänistä rekisteröitynyt - syytä siihen ei ikinä tullut.)
Mä tulin kans kysymään että onko umk-hybetys ollu vaisumpaa?
Johtuuko siitä että käärijän jälkeen tuli innostus, väki seurasi seur. Vuoden. Sitten tuli ehdokkaaksi Erika joka herättää paljon mielipiteitä. Ja nyt tasavahva ja paksu kisa, kukaan ei herätä mediassa ihmeempää hypetystä (tottakai täällä haukutaan haukkumisen ilosta..)
Vai viekö olympialaiset tosiaan ohi? Mutta olisko silloin umk järjestäjien pitänyt vähä siirtää umk:ta?
Itsellä kyllä on aika sellainen olo että se ja sama kuka sinne lähtee, kaikki ihan hyviä.
En oikein jaksa uskoa Felician voittoon. Ruotsilla on tapana valita tarpeeksi varman eheä kappale, ja osa Felician biisistä menee ruotsalaisille liikaa epämääräisen puolelle. Tippuu samaan laariin sen viime vuosien noitaelektron kanssa, eli mukava sijoitus, mutta siihen jääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta vaikuttaa siltä, että tavikset tv-katsojat äänestää tänä vuonna enemmän kuin koskaan aiemmin. Toivotaan että tekniikka kestää. Muuten Autiolla on jälleen selityksen selityksen paikka. (Vaikkei sitä selitystä edellisen kerran kun tekniikka UMKssa äänestystilanteessa petti eikä osa äänistä rekisteröitynyt - syytä siihen ei ikinä tullut.)
Aijaa, minusta ei, tänä vuonna ympärillä ei niinkään ole puhuttu koko Umk, samaa kokemusta näyttivät kirjoittavan kuppilassakin.
Vierailija kirjoitti:
Faktori ei ole vain yksi asia, hyypiöt.
Sinulla varmaan kuitenkin oli alunperin kommenttia kirjoitaessasi mielessä jokin tietty tekijä? Ettei vaan tietyn laulun sanoitus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa, minusta ei, tänä vuonna ympärillä ei niinkään ole puhuttu koko Umk, samaa kokemusta näyttivät kirjoittavan kuppilassakin.
Luulen että puheet jäävät vähemmälle, etenkin somekeskustelut kun heti tulee paskamyrskyä ja haukkumista miksi silloin altistaisi itsensä ja suosikkinsa haukkumisen kohteeksi. Mutta äänestetään varmasti innolla.
Onko umk ees minkäänlaista äänirajoitusta, jostain luin että ei, onko äänestys silloin reilu?
Vierailija kirjoitti:
Onko umk ees minkäänlaista äänirajoitusta, jostain luin että ei, onko äänestys silloin reilu?
Reilu se on silloin jos jokainen saisi antaa vain yhden äänen.
Reiluutta enemmän minua kiinnostaa, onko äänestys luotettava. Hakkerit ovat niin taitavia..linjat voi mennä "tukkoon" "viesti kyllä lähtee mutta ei ikinä rekisteröidy. Maksu on mennyt kyllä.
Vierailija kirjoitti:
EI ole reilua, raha ratkaisee liian paljon.
Älkää nyt hyvät ihmiset rahaa tuhlaatko ääniin, eikö Ylellä saanu ilmaiseksi antaa yhden äänen. Ei hyödytä mitään maksaa paljoa ja äänestää. (Ei hyötyä itselle, säästäkää pennoset järkevämpään)
Vierailija kirjoitti:
Joko Lindafanit ovat kyykyssä kun Takatukka menee Viisuihin?
Riippuu kuinka paljon lapset äänestää versus aikuiset. Lastenlaulultahan se kuulostaa. "Jooooo!" 👶
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kuinka paljon lapset äänestää versus aikuiset. Lastenlaulultahan se kuulostaa. "Jooooo!" 👶
CCC oli myös lastenlaulu. Ei yhtään vähentänyt sen arvoa, päinvastoin. T
ämän vuoden umk:ssa on takatukan lisäksi toinenkin "lastenlaulu" ja olen huomannut sekin laulattaa kovasti lapsia..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Etkö vois yrittää tapppaa itsesi? Hyppää vaikka jostain ja saa neliraajahalvaus."
Näin sairasta tekstiä tuli Erika-fanilta, pientä kritiikkiä ei kestänyt.
Sun "pienet kritiikit" tiedetään. Enkä yhtään kadu eikä hiukkaakaan vaivaa että neuvoin hyppäämään. Tollasella kiusaajapaskalla ei ole mulle mitään ihmisarvoa.
Sama
Haukut täysin väärää puuta. Minulla ei ole tapana puuttua esim. kenenkään ulkonäköön tai esiintymisasuihin, kun on musiikista kyse.
Vierailija kirjoitti:
Mä tulin kans kysymään että onko umk-hybetys ollu vaisumpaa?
Johtuuko siitä että käärijän jälkeen tuli innostus, väki seurasi seur. Vuoden. Sitten tuli ehdokkaaksi Erika joka herättää paljon mielipiteitä. Ja nyt tasavahva ja paksu kisa, kukaan ei herätä mediassa ihmeempää hypetystä (tottakai täällä haukutaan haukkumisen ilosta..)
Vai viekö olympialaiset tosiaan ohi? Mutta olisko silloin umk järjestäjien pitänyt vähä siirtää umk:ta?
Itsellä kyllä on aika sellainen olo että se ja sama kuka sinne lähtee, kaikki ihan hyviä.
Luulen, että yhä useampi alkaa näkemään, että Euroviisut on noin 95% maksettu juttu. Siellä päätetään jo ennakkoon millä mailla on oikeus voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ämän vuoden umk:ssa on takatukan lisäksi toinenkin "lastenlaulu" ja olen huomannut sekin laulattaa kovasti lapsia..
Ai lastenlaulussa pidetään kaksin käsin kiinni juomista.... (tuopista), ja pina coladaa on jo muutama takana. 🙄 Kyllähän muksut rallattaa kaikea helposti korvaan tarttuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi verrata noita. Takatukka voisi ihan hyvin löytyä jostain lastenlaulualbumilta toisin kuin CCC.
Vierailija kirjoitti:
Äänestys on reilu vain silloin, kun ääniä on yksi / äänestäjä.
Eiköhän se ole ihan suunniteltu strategia, että kun UMK:n hypetys jätetään vähemmälle niin artistit voivat paremmin keskittyä musiikkiin, eikä tarvi kaikkea aikaa käyttää paskamyrskyjen torjumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ole 10 ääntä per nenä? Toivottavasti tällä kertaa äänestys ei jumita, kuten se on tehnyt yleensä..
Ei sellaista nyt vaan suuressa mittakaavassa tapahdu.